Przepisy prawa oświatowego w zakresie organizacji i realizacji edukacji włączającej dzieci i młodzieży [52-DN-NP-PPO]
semestr zimowy 2022/2023
Wykład,
grupa nr 2
Przedmiot: | Przepisy prawa oświatowego w zakresie organizacji i realizacji edukacji włączającej dzieci i młodzieży [52-DN-NP-PPO] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 29 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Danuta Kurzyna-Chmiel |
Literatura: |
Cybulska R., Derewlana H., Kacprzak A., Pęczek K. 2017. Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w systemie edukacji w świetle nowych przepisów prawa oświatowego, Warszawa: ORE https://www.ore.edu.pl/2015/03/pomoc-psychologiczno-pedagogiczna/ Łaska B. (2019). Prawo oświatowe a edukacja włączająca. Warszawa: ORE. D. Kurzyna-Chmiel, Oświata jako zadanie publiczne, Warszawa 2013. M. Pilich, A. Olszewski, Prawo oświatowe, Komentarz, Warszawa, 2022. B. Wojtczak, Prawo oświaty niepubliczne, Warszawa 2021. A. Balicki, M. Pytel, Prawo oświatowe, Warszawa 2015. Na zajęciach wykorzystane zostaną także wybrane fragmenty aktów prawnych, zwłaszcza ustawy prawo oświatowe. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dn. 22 lutego 2019 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz. U. z 2019 poz. 373) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dn. 9 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (tekst jednolity Dz.U. z 2020 poz. 1309) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dn. 9 sierpnia 2020 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (tekst jednolity Dz. U. z 2020r. Poz. 1280) |
Zakres tematów: |
Pojęcie ucznia niepełnosprawnego Kształcenie specjalne Rola poradni psychologiczno-pedagogicznej Edukacja włączająca - pojęcie i główne cechy w prawie polskim i międzynarodowym Aspekty klasyfikowania i oceniania uczniów niepełnosprawnych Specyfika organizacji szkół i placówek dla uczniów niepełnosprawnych, ze szczególnym uwzględnieniem szkół i placówek realizujących edukację włączającą Zadania oświatowe jednostek samorządu terytorialnego i państwa (administracji rządowej). |
Metody dydaktyczne: |
Wykład, analiza aktów prawnych i literatury przedmiotu. |
Metody i kryteria oceniania: |
Wymagana jest obecność na zajęciach. |
Uwagi: |
Katowice |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.