Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.3]
semestr zimowy 2022/2023
lektorat,
grupa nr 43
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.3] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 43 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 9:45 - 11:15
sala C/0.29 Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Uniwersytecka 4) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 22 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Marzena Tofilska |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Dellar H., Walkley A., Outcomes Upper Intermediate, National Geographic Learning, 2016. Literatura uzupełniająca: Dellar H, Walkley A., Outcomes Upper-intermediate Workbook, National Geographic Learning, 2016 Mann M, Taylore-Knowles Destination B2 Grammar and Vocabulary, Macmillan 2008 |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 7-9 podręcznika podstawowego. Zakres tematów: 1. Relacjonowanie zdarzeń związanych z pogodą ekstre-malną i klęską żywiołową. Wykorzystanie słownictwa (np.: thunderstorm, hail, downpour). 2. Opisywanie wydarzeń przeszłych (zastosowanie czasów narracyjnych: Past Simple, Past Continuous, Past Per-fect). Użycie odpowiednich wyrażeń dla udramatycz-nienia opisów (np.: as big as balls, so hard that…, so-mething like + a number). Reagowanie na relacje roz-mówcy). 3. Dyskusja na tematy związane z przyrodą, na podstawie przeczytanych artykułów prasowych. Użycie zdań imi-esłowowych (np: dishes featuring in the menu, exper-iments aimed at combating illnesses). Wyrażanie trendów (np: to go up/down sharply/slightly, as a re-sult of, to lead to…). 4. Rozwijanie umiejętności rozumienia znaczenia słów z kontekstu. Rozróżnianie pomiędzy znaczeniem dosłow-nym i przenośnym (np: to plant a tree, to plant a bomb; stormy weather, a stormy relationship). 5. Dyskusja na temat przestępstw i tego, co za sobą po-ciągają, z użyciem kauzatywnego HAVE (np: I had my camera stolen). Reagowanie za pomocą zdań wykrzyk-nikowych (np.: That’s terrible!) i pytań (np: But / And what happened? ) 6. Rozwijanie umiejętności wyrażania intensywności pewności za pomocą czasowników modalnychi (w te-raźniejszości: must live, can’t be earning, might be, i w przeszłości: might not have known, must have for-gotten). 7. Poszerzenie słownictwa dot. przestępstw (np: burgla-ry, fraud, smuggling) i kar za ich popełnianie (np: to be convicted of, to serve a sentence, to do community service). Użycie wyrażeń przyimkowych (na przykład: a problem with drugs, no excuse for dropping liter, a decrease in the incidence of crime, widespread dam-age to buildings) w dyskusji o zbrodni i karze. 8. Trendy I statystyki w rozmowach. Rozwijanie umie-jętności stosowania wyrażeń typu: increase sharply, run in parallel, fall by 30% itp. 9. Poszerzenie leksyki związanej z zatrudnieniem (np: „on-the-job training, to be made redundant, to hand in a notice, to delegate responsibility). 10. Formułowanie wypowiedzi na temat rozwoju kariery zawodowej oraz różnych aspektów życia zawodowego (wykorzystanie zerowego i pierwszego trybu warunko-wego). 11. Jak wyrazić przeczucia dotyczące przyszłości ? – Użycie wyrażeń „I doubt it,” „You’re bound to succeed,” „I might,” definitely, hopefully, probably etc’”). 12. Wypowiadanie się na temat wykształcenia i pierwszej pracy (II i III tryb warunkowy). Zastosowanie kolokacji czasownik-rzeczownik (np: to see the benefits, to have a laugh, to set foot on, to put in a good word). 13. Krótkie prezentacje. Jak dobrze przygotować prezen-tację. Struktura, słownictwo (np: to consider, to focus on facts, to highlight, to sum up). Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów. Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia w formie stacjonarnej / zdalnej z elementami projektowania uniwersalnego prowadzone w oparciu o pragmatyczny dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej, techniki odwróconej klasy, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, narzędzi cyfrowych i pomocy audiowizualnych, z uwzględnieniem pracy własnej studenta. Praca własna studenta (30 godzin) obejmuje pracę z podręcznikiem, słownikiem, zalecanymi ćwiczeniami i materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, treściami na platformie e-learningowej. W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną i umiejętności nabywane w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających, opracowuje i ćwiczy formy ustne i pisemne (na przykład: relacja, podsumowanie, dialog, list, e-mail, post), w tym wymagane na zaliczenie-udział w debacie. Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych potrzeb edukacyjnych studenta, przewidują dostosowanie form pracy w module e-learningowym wspomagającym lektorat na uczelnianej platformie i/lub wyodrębnionej przestrzeni wirtualnej aplikacji MS Teams. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest jednym z warunków uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen: 1) użycie języka ( min. 1 test), 2) recepcja (min. 1 test obejmujący rozumienie tekstu słuchanego i pisanego), 3) pisemna produkcja, 4) ustna produkcja - udział w debacie, 5) krótkie sprawdziany leksykalno-gramatyczne Zaliczenie każdej ze składowych weryfikacji 1-4 na ocenę co najmniej dostateczną jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Decyzję o konieczności poprawy innych form weryfikacji podejmuje prowadzący zajęcia. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 -59% = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
3. MODUŁ JĘZYKA; Dopasowana do planu Wydziału Humanistycznego: Kultury mediów. Kontakt z prowadzącym: Miejsce i termin konsultacji oraz adres poczty elektronicznej na stronie https://us.edu.pl/kolegium/spnjo/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.