Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.3] semestr zimowy 2022/2023
lektorat, grupa nr 43

To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.3]
Zajęcia: semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 43 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 9:45 - 11:15
sala C/0.29
Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Uniwersytecka 4) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 22
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Marzena Tofilska
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Dellar H., Walkley A., Outcomes Upper Intermediate, National Geographic Learning, 2016.

Literatura uzupełniająca:

Dellar H, Walkley A., Outcomes Upper-intermediate Workbook, National Geographic Learning, 2016

Mann M, Taylore-Knowles Destination B2 Grammar and Vocabulary, Macmillan 2008

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego

w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 7-9 podręcznika podstawowego.

Zakres tematów:

1. Relacjonowanie zdarzeń związanych z pogodą ekstre-malną i klęską żywiołową. Wykorzystanie słownictwa (np.: thunderstorm, hail, downpour).

2. Opisywanie wydarzeń przeszłych (zastosowanie czasów narracyjnych: Past Simple, Past Continuous, Past Per-fect). Użycie odpowiednich wyrażeń dla udramatycz-nienia opisów (np.: as big as balls, so hard that…, so-mething like + a number). Reagowanie na relacje roz-mówcy).

3. Dyskusja na tematy związane z przyrodą, na podstawie przeczytanych artykułów prasowych. Użycie zdań imi-esłowowych (np: dishes featuring in the menu, exper-iments aimed at combating illnesses). Wyrażanie trendów (np: to go up/down sharply/slightly, as a re-sult of, to lead to…).

4. Rozwijanie umiejętności rozumienia znaczenia słów z kontekstu. Rozróżnianie pomiędzy znaczeniem dosłow-nym i przenośnym (np: to plant a tree, to plant a bomb; stormy weather, a stormy relationship).

5. Dyskusja na temat przestępstw i tego, co za sobą po-ciągają, z użyciem kauzatywnego HAVE (np: I had my camera stolen). Reagowanie za pomocą zdań wykrzyk-nikowych (np.: That’s terrible!) i pytań (np: But / And what happened? )

6. Rozwijanie umiejętności wyrażania intensywności pewności za pomocą czasowników modalnychi (w te-raźniejszości: must live, can’t be earning, might be, i w przeszłości: might not have known, must have for-gotten).

7. Poszerzenie słownictwa dot. przestępstw (np: burgla-ry, fraud, smuggling) i kar za ich popełnianie (np: to be convicted of, to serve a sentence, to do community service). Użycie wyrażeń przyimkowych (na przykład: a problem with drugs, no excuse for dropping liter, a decrease in the incidence of crime, widespread dam-age to buildings) w dyskusji o zbrodni i karze.

8. Trendy I statystyki w rozmowach. Rozwijanie umie-jętności stosowania wyrażeń typu: increase sharply, run in parallel, fall by 30% itp.

9. Poszerzenie leksyki związanej z zatrudnieniem (np: „on-the-job training, to be made redundant, to hand in a notice, to delegate responsibility).

10. Formułowanie wypowiedzi na temat rozwoju kariery zawodowej oraz różnych aspektów życia zawodowego (wykorzystanie zerowego i pierwszego trybu warunko-wego).

11. Jak wyrazić przeczucia dotyczące przyszłości ? – Użycie wyrażeń „I doubt it,” „You’re bound to succeed,” „I might,” definitely, hopefully, probably etc’”).

12. Wypowiadanie się na temat wykształcenia i pierwszej pracy (II i III tryb warunkowy). Zastosowanie kolokacji czasownik-rzeczownik (np: to see the benefits, to have a laugh, to set foot on, to put in a good word).

13. Krótkie prezentacje. Jak dobrze przygotować prezen-tację. Struktura, słownictwo (np: to consider, to focus on facts, to highlight, to sum up).

Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów.

Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Zajęcia w formie stacjonarnej / zdalnej z elementami projektowania uniwersalnego prowadzone w oparciu o pragmatyczny dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej, techniki odwróconej klasy, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, narzędzi cyfrowych i pomocy audiowizualnych, z uwzględnieniem pracy własnej studenta.

Praca własna studenta (30 godzin) obejmuje pracę z podręcznikiem, słownikiem, zalecanymi ćwiczeniami i materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, treściami na platformie e-learningowej.

W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną

i umiejętności nabywane w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających, opracowuje i ćwiczy formy ustne i pisemne (na przykład: relacja, podsumowanie, dialog, list, e-mail, post), w tym wymagane na zaliczenie-udział w debacie.

Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych potrzeb edukacyjnych studenta, przewidują dostosowanie form pracy w module e-learningowym wspomagającym lektorat na uczelnianej platformie i/lub wyodrębnionej przestrzeni wirtualnej aplikacji MS Teams.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest jednym z warunków uzyskania zaliczenia.

Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia.

Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen:

1) użycie języka ( min. 1 test),

2) recepcja (min. 1 test obejmujący rozumienie tekstu słuchanego i pisanego),

3) pisemna produkcja,

4) ustna produkcja - udział w debacie,

5) krótkie sprawdziany leksykalno-gramatyczne

Zaliczenie każdej ze składowych weryfikacji 1-4 na ocenę co najmniej dostateczną jest warunkiem uzyskania zaliczenia.

Decyzję o konieczności poprawy innych form weryfikacji podejmuje prowadzący zajęcia.

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

0 -59% = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

3. MODUŁ JĘZYKA;

Dopasowana do planu Wydziału Humanistycznego: Kultury mediów.

Kontakt z prowadzącym:

Miejsce i termin konsultacji oraz adres poczty elektronicznej na stronie https://us.edu.pl/kolegium/spnjo/

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)