Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy - specjalistyczny [31-ST-L30-ANG-B2.3S] semestr zimowy 2022/2023
lektorat, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy - specjalistyczny [31-ST-L30-ANG-B2.3S]
Zajęcia: semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 11:30 - 13:00
sala 403
Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych – Instytut Informatyki (Sosnowiec, ul. Będzińska 39) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 19
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Katarzyna Gronowska
Literatura:

literatura obowiązkowa ‘Infotech English for computer users, Professional English’ (Student’s Book), Santiago Remacha Esteras, wyd.4 Cambridge University Press

‘Professional English in Use (ICT For Computers and the Internet)’, Santiago RemachaEsteras, Elena Marco Fabre, wyd. Cambridge University Press, 2012.

literatura uzupełniająca `Information Technology`, Virginia Evans, wyd. Express Publishing 2011.

`Terminologia, Komputery i Internet`, Peter Collin Publishing.

`English 4 IT`, Beata Błaszczyk, wyd. Helion, 2017.

`Business Vocabulary in Use`, Bill Mascull, wyd. CUP.

`Prove your point`, Andrzej Kurtyka, wyd. Egis,.

‘MyGrammarLab’ Advanced C1/C2, Mark Foley, Diane Hall, wyd. Pearson 2012;

‘FCE Use of English`,Virginia Evans, wyd. Egis;

`Ready for FCE`, Roy Norris, wyd. Macmillan Publishers Limited, 2012.

`Academic Vocabulary in Use`, McCarthy M, O`Dell F, wyd. Cambridge University Press, 2010.

‘Gramatyka angielska’, JanuszSiuda, wyd. Angloman;

dodatkowe materiały przygotowane przez lektora;

Dodatkowe materiały w dedykowanym zespole w MS Teams.

https://bit.ly/3xBGCQo

Zakres tematów:

Rozwijanie komunikacyjnych kompetencji językowych w działaniach związanych z następującymi tematami: systemy operacyjne (Windows, Mac OS, Linux itp.) i GUI, porównywanie komputerów Mac i PC, cechy i funkcje edytora tekstu (zawijanie tekstu, czcionka, scalanie, wcięcie itp.), grafika i projektowanie (grafika rastrowa i bitmapy), sztuka cyfrowa, e-publishing kontra publikacje papierowe, opisywanie procesów technicznych (np. produkcja chipów); projektowanie programów i języki komputerowe (Basic, C++, Java itp.), programowanie, gatunki gier – plusy i minusy gier/grania, nowe technologie (nanotechnologia, AI, roboty, androidy, boty, 5G, starlink, nanokomputery, komputery kwantowe, komputery DNA, tagi RFID) Wynalazki i rewolucje przemysłowe, świat wirtualny – metaverse; Druk 3D, 4D.

Kariera i praca w sektorze IT, pisanie CV, listów motywacyjnych; czytanie i pisanie dialogów – dialogi w miejscu pracy;

Wybór uzupełniających tekstów: `Innowacje` – Time magazine, "Rise of Robots", `Review for sale?, "Business dialogues", "The Dark Side of Convenience", "All you need to know about 5 G", "The coming mountain of e-waste".

Utrwalanie i uzupełnienie wiadomości z zakresu: rzeczowników policzalnych i nieprzeliczalnych (a great deal of itp.), przedimków określonych, nieokreślonych (a/an, the); formy gerund i bezokolicznika (e.g I suggest calling him now. It is hard to fix it. etc.), kolejności przymiotników (e.g thin American aluminium printing plates), czasów i form przyszłych (Future Simple/Continuous/Perfect i going to.

Wzmacnianie kompetencji osobistych poprzez udział w różnych formach interakcji, pracę opartą na współpracy i wspólną pracę w grupie. Doskonalenie umiejętności prezentowania poglądów, uzasadniania argumentów w formie debat.

Metody dydaktyczne:

Zajęcia w formie stacjonarnej / zdalnej prowadzone w oparciu o pragmatyczny dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej, techniki odwróconej klasy, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, narzędzi cyfrowych i pomocy audiowizualnych, z uwzględnieniem pracy własnej studenta.

Praca własna studenta (30 godzin) obejmuje pracę z podręcznikiem, słownikiem, zalecanymi ćwiczeniami i materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, treściami na platformie e-learningowej.

W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną i umiejętności nabywane w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających, opracowuje i ćwiczy formy ustne i pisemne (na przykład: relacja, podsumowanie, dialog, list, e-mail, post).

Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych potrzeb edukacyjnych studenta, przewidują dostosowanie form pracy w module e-learningowym wspomagającym lektorat na uczelnianej platformie i/lub wyodrębnionej przestrzeni wirtualnej aplikacji MS Teams.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest jednym z warunków uzyskania zaliczenia.

Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia.

Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych składowych weryfikacji:

1) użycie języka (min. 1 test obejmujący leksykę, gramatykę i komunikację),

2) recepcja (min. 1 test obejmujący rozumienie tekstu słuchanego i pisanego),

3) pisemna produkcja

4) ustna produkcja- udział w debacie

Zaliczenie każdej ze składowych weryfikacji na ocenę co najmniej dostateczną jest warunkiem uzyskania zaliczenia.

Decyzję o konieczności poprawy innych form weryfikacji podejmuje prowadzący zajęcia.

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

0 -59% = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

Lektorat o profilu: język specjalistyczny, dla studentów Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych: Informatyka

Kontakt z prowadzącym:katarzyna.gronowska@us.edu.pl

miejsce i godziny konsultacji oraz adres poczty elektronicznej na stronie: https://us.edu.pl/kolegium/spnjo/

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)