Język angielski - poziom podstawowy [31-ST-L30-ANG-A2.1]
semestr zimowy 2022/2023
lektorat,
grupa nr 3
Przedmiot: | Język angielski - poziom podstawowy [31-ST-L30-ANG-A2.1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy piątek, 9:45 - 11:15
sala 357 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 29 |
Limit miejsc: | 25 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Kinga Półrolniczak |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: English File Pre-intermediate (4th edition), Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, Jerry Lambert, Oxford University Press 2019 Literatura uzupełniająca: English File Pre-intermediate Workbook, C. Oxenden, Ch. Latham-Koenig, Jerry Lambert, Oxford University Press 2019 Essential Grammar in Use, R. Murphy, Cambridge University Press, 2000 Macmillan English Grammar in Context, S. Clarke, 2013 My Grammar Lab, M. Foley, D. Hall, Pearson Education Limited, 2012 Gramatyka Angielska dla początkujących J. Siuda, Angloman, 1993 Wielka Gramatyka Języka Angielskiego, A. Borowska, Edgard, 2010 Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora Dodatkowe materiały w dedykowanym zespole w MS Teams: https://linkd.pl/2ppff |
Zakres tematów: |
Rozwijanie komunikacyjnych kompetencji językowych w działaniach w obszarze tematycznym: tożsamość i osobowość; międzykulturowy wymiar imion; rozpoznawalność i budowanie marki; życie w otoczeniu dóbr materialnych; praktyczne aspekty podróżowania: planowanie, pakowanie, organizacja czasu wolnego; różnice pokoleniowe; etapy życia; wchodzenie w dorosłość. Wzmacnianie kompetencji osobistych poprzez udział w formach interakcji, pracę opartą na współpracy i wspólną pracę w grupie. Doskonalenie umiejętności prezentowania przygotowanych treści w formie wystąpienia z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej. |
Metody dydaktyczne: |
Metody dydaktyczne: Zajęcia w formie stacjonarnej / zdalnej z elementami projektowania uniwersalnego prowadzone w oparciu o pragmatyczny dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej, techniki odwróconej klasy, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, narzędzi cyfrowych i pomocy audiowizualnych, z uwzględnieniem pracy własnej studenta. Praca własna studenta (30 godzin) obejmuje pracę z podręcznikiem, słownikiem, zalecanymi ćwiczeniami i materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, treściami na platformie e-learningowej. W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną i umiejętności nabywane w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających, opracowuje i ćwiczy formy ustne i pisemne (wypowiedź ustna: nawiązanie kontaktu w parach). Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych potrzeb edukacyjnych studenta, przewidują dostosowanie form pracy w module e-learningowym wspomagającym lektorat na uczelnianej platformie i/lub wyodrębnionej przestrzeni wirtualnej aplikacji MS Teams. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest jednym z warunków uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Student uzyskuje ocenę z każdej składowej weryfikacji. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych składowych weryfikacji: 1) użycie języka (min. 1 test obejmujący leksykę, gramatykę i komunikację), 2) recepcja (min. 1 test obejmujący rozumienie tekstu słuchanego i pisanego), 3) pisemna produkcja, 4) ustna produkcja - nawiązanie kontaktu (w parach) Zaliczenie każdej ze składowych weryfikacji 1 - 4 na ocenę co najmniej dostateczną jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Decyzję o konieczności poprawy innych form weryfikacji podejmuje prowadzący zajęcia. Skala ocen: 90 - 100 % = ocena bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = ocena db+ (dobry plus) 75 - 83 % = ocena db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 -59% = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
GRUPA MIĘDZYWYDZIAŁOWA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO - I ROK NAUKI JĘZYKA [MODUŁ 1] - grupa przeznaczona wyłącznie dla studentów kierunków, na których język angielski jest jedynym językiem nauczanym w ramach lektoratu, a wynik testu poziomującego wskazał poziom docelowy niższy niż oferowany na danym kierunku. Kontakt z prowadzącym: miejsce i godziny konsultacji oraz adres poczty elektronicznej stronie https://us.edu.pl/kolegium/spnjo/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.