Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.1]
semestr zimowy 2022/2023
lektorat,
grupa nr 14
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 14 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 13:45 - 15:15
sala 403 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych – Instytut Informatyki (Sosnowiec, ul. Będzińska 39) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 22 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Katarzyna Gronowska |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Barber, D., Kiczkowiak, M. 2021: Voices 1st edition Upper Intermediate. Student's Book. National Geographic Learning. Literatura uzupełniająca: Voices, Upper-intermediate, Workbook, Stephenson, H. National Geographic Learnig, 2021 English Grammar in Use R. Murphy, wyd. Cambridge University Press, 2010 My GrammarLab.Foley, D. Hall, Pearson, 2012 Gramatyka Angielska w teorii i ćwiczeniach. J. Siuda, wyd. Angloman; A Practical English Grammar A.J Thomson, A.V. Martinet, Oxford University Press; Wielka Gramatyka języka angielskiego, Edgard, 2010 How English Works M. Swan, C. Walter; Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora Dodatkowe materiały w dedykowanym zespole w MS Teams; https://bit.ly/3qTbTe4 |
Zakres tematów: |
Rozwijanie komunikacyjnych kompetencji językowych w działaniach w obszarze tematycznym: wyrażanie emocji, odczuć, empatii, opisywanie wydarzeń i np. muzyki, dźwięków wpływających na nasze samopoczucie Rozmowy z użyciem różnego rodzaju pytań /pytań o podmiot, z przeczeniem, indirect questions, question tags z różną intonacją/; Zastosowanie przysłówków w opisywaniu emocji (slightly, totally etc), przekazywanie wiadomości w nieformalnym emailu, odpowiadanie na maila; Praca z tekstem – wyszukiwanie informacji w tekście, odczytanie głównego przekazu danego tekstu oraz streszczanie tekstu w formie postu; Rozmowy na temat różnych sposobów nauki języków obcych – przypomnienie czasów teraźniejszych: Present Simple/Continuous oraz Present Perfect/Continuous; Rozwijanie umiejętności rozumienia ze słuchu (podcast) – z zastosowanie znaczników dyskursu /discourse markers/ np. surprisingly, on the other hand, according to etc; Zastosowanie czasowników frazowych w rozmowach /separable, inseparable phrasal verbs/; Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych – w rozmowach o różnych kulturach i językach, okazywanie zainteresowania innym osobom, wyjaśnianie elementów swojej rodzimej kultury; Pisanie formalnego emaila z prośbą o informacje; Wzmacnianie kompetencji osobistych poprzez udział w formach interakcji, pracę opartą na współpracy i wspólną pracę w grupie. Doskonalenie umiejętności prezentowania przygotowanych treści w formie wystąpienia z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej. |
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia w formie stacjonarnej / zdalnej prowadzone w oparciu o pragmatyczny dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej, techniki odwróconej klasy, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, narzędzi cyfrowych i pomocy audiowizualnych, z uwzględnieniem pracy własnej studenta. Praca własna studenta (30 godzin) obejmuje pracę z podręcznikiem, słownikiem, zalecanymi ćwiczeniami i materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, treściami na platformie e-learningowej. W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną i umiejętności nabywane w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających, opracowuje i ćwiczy formy ustne i pisemne (na przykład: relacja, podsumowanie, dialog, list, e-mail, post), w tym wymagane na zaliczenie (prezentacja). Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych potrzeb edukacyjnych studenta, przewidują dostosowanie form pracy w module e-learningowym wspomagającym lektorat na uczelnianej platformie i/lub wyodrębnionej przestrzeni wirtualnej aplikacji MS Teams. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest jednym z warunków uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Student uzyskuje ocenę z każdej składowej weryfikacji. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych składowych weryfikacji: 1) użycie języka (min. 1 test obejmujący leksykę, gramatykę i komunikację), 2) recepcja (min. 1 test obejmujący rozumienie tekstu słuchanego i pisanego), 3) pisemna produkcja 4) ustna produkcja - prezentacja 5) krótkie sprawdziany leksykalne/gramatyczne (średnia ocen) 6) aktywny udział w zajęciach (opcjonalnie) Zaliczenie każdej ze składowych weryfikacji 1 - 4 na ocenę co najmniej dostateczną jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Decyzję o konieczności poprawy innych form weryfikacji podejmuje prowadzący zajęcia. Skala ocen: 90 - 100 % = ocena bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = ocena db+ (dobry plus) 75 - 83 % = ocena db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 -59% = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
1. MODUŁ JĘZYKA; Grupa otwarta dla Studentów wszystkich wydziałów i kierunków. Dopasowana do planu Wydziału Nauk Ścisłych i Technicznych: Informatyka. Kontakt z prowadzącym: katarzyna.gronowska@us.edu.pl miejsce i godziny konsultacji oraz adres poczty elektronicznej na stronie : https://us.edu.pl/kolegium/spnjo/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.