Język angielski - poziom B1/B2 średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-EN-B1/B2.1]
semestr zimowy 2022/2023
lektorat,
grupa nr 25
Przedmiot: | Język angielski - poziom B1/B2 średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-EN-B1/B2.1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 25 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 9:45 - 11:15
sala A/2.13 Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Uniwersytecka 4) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 22 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Iwona Wiąk-Domka |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Barber, D. Kiczkowiak M. 2021: Voices upper-intermediate, National Geographic Learning Literatura uzupełniająca: First Certificate Language Practice, Michael Vince, Macmillan,2003 Materialy dodatkowe z inernetu Kurs wspomagający lektorat z elementami projektowania uniwersalnego: https://el.us.edu.pl/spnjo/course/index.php?categoryid=30 Dodatkowe materiały w dedykowanym zespole w MS Teams: (w przypadku utworzenia zespołu) |
Zakres tematów: |
Rozwijanie komunikacyjnych kompetencji językowych w działaniach w obszarze tematycznym: wyrażanie emocji, odczuć, empatii, opisywanie wydarzeń i np. muzyki, dźwięków wpływających na nasze samopoczucie. Rozmowy z użyciem różnego rodzaju pytań /pytań o podmiot, z przeczeniem, indirect questions, question tags z różną intonacją; zastosowanie przysłówków w opisywaniu emocji (slightly, totally,etc), przekazywanie wiadomości w nieformalnym emailu, odpowiadanie na emaila; praca z tekstem – wyszukiwanie informacji w tekście, odczytanie głównego przekazu danego tekstu oraz streszczanie tekstu w formie postu; rozmowy na temat różnych sposobów nauki języków obcych – przypomnienie czasów teraźniejszych: Present Simple/Continuous oraz Present Perfect/Continuous. Rozwijanie umiejętności rozumienia ze słuchu (podcast) – z zastosowaniem znaczników dyskursu /discourse markers/ np. surprisingly, on the other hand, according to etc. Zastosowanie czasowników frazowych w rozmowach /separable, inseparable phrasal verbs/; rozwijanie umiejętności komunikacyjnych – w rozmowach o różnych kulturach i językach, okazywanie zainteresowania innym osobom, wyjaśnianie elementów swojej rodzimej kultury. Pisanie formalnego emaila z prośbą o informacje. Wzmacnianie kompetencji osobistych poprzez udział w formach interakcji, pracę opartą na współpracy i wspólną pracę w grupie. Doskonalenie umiejętności prezentowania przygotowanych treści w formie wystąpienia z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej. |
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia w formie stacjonarnej / zdalnej z elementami projektowania uniwersalnego prowadzone w oparciu o pragmatyczny dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej, techniki odwróconej klasy, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, narzędzi cyfrowych i pomocy audiowizualnych, z uwzględnieniem pracy własnej studenta. Praca własna studenta (30 godzin) obejmuje pracę z podręcznikiem, słownikiem, zalecanymi ćwiczeniami i materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, treściami na platformie e-learningowej. W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną i umiejętności nabywane w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających, opracowuje i ćwiczy formy ustne i pisemne (na przykład: relacja, podsumowanie, dialog, list, e-mail, post), w tym wymagane na zaliczenie (prezentacja). Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych potrzeb edukacyjnych studenta, przewidują dostosowanie form pracy w module e-learningowym wspomagającym lektorat na uczelnianej platformie i/lub wyodrębnionej przestrzeni wirtualnej aplikacji MS Teams. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest jednym z warunków uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Student uzyskuje ocenę z każdej składowej weryfikacji. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych składowych weryfikacji: 1) użycie języka (min. 1 test obejmujący leksykę, gramatykę i komunikację), 2) recepcja (min. 1 test obejmujący rozumienie tekstu słuchanego i pisanego), 3) pisemna produkcja, 4) ustna produkcja - prezentacja 5) aktywne uczestnictwo w zajęciach Zaliczenie każdej ze składowych weryfikacji 1 - 4 na ocenę co najmniej dostateczną jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Decyzję o konieczności poprawy innych form weryfikacji podejmuje prowadzący zajęcia. Skala ocen: 90 - 100 % = ocena bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = ocena db+ (dobry plus) 75 - 83 % = ocena db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny). 0 -59% = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
1. MODUŁ JĘZYKA; Grupa otwarta dla Studentów wszystkich wydziałów i kierunków. Dopasowana do planu Wydziału Humanistycznego: Filologia polska. Kontakt z prowadzącym: Miejsce i termin konsultacji oraz adres poczty elektronicznej na stronie https://us.edu.pl/kolegium/spnjo/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.