Praktyczna nauka języka angielskiego: Moduł 1, Tekst akademicki 1 [W1-FA-NA-N2PJA1-TA-1]
semestr zimowy 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka angielskiego: Moduł 1, Tekst akademicki 1 [W1-FA-NA-N2PJA1-TA-1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2022/2023 [2022/2023Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 13:00 - 14:30
sala 0.3 Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 37 |
Limit miejsc: | 40 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Agnieszka Ślęzak-Świat |
Literatura: |
Pozycje podstawowe – wybrane fragmenty: Bailey, S. (2011) Academic Writing: A Handbook for International Students (3rd Ed.) London and New York: Routledge. McCarthy, M., and F. O’Dell. 2008. Academic Vocabulary in Use. Cambridge: CUP. Bullock, Richard H., Maureen Daly Goggin, and Francine Weinberg. (2009) The Norton Field Guide to Writing With Readings and Handbook. Second edition. New York ; London: W. W. Norton & Company. Literatura uzupełniająca: Ślęzak-Świat, A. (2018). Complementarity of reading from paper and screen: development of critical thinking. TAPSLA vol. 5 (2): 75–93. Ślęzak-Świat, A. (2021) Specialist texts’ readers – a super-smart society’s backbone. Świat i Słowo. Nr 1, str. 45-60. Ślęzak-Świat, A. (2022) Development of digital literacy – translanguaging and transmedia note taking formats for academic reading. TAPSLA vol. 8 (1). |
Zakres tematów: |
1. Zjawisko plagiatu i kompilacja. Etyczne problemy prowadzenia badań naukowych i rozpowszechniania ich wyników. 2. Stylistyka tekstu akademickiego. 3. Strategie czytania tekstów akademickich. 4. Prace źródłowe i krytyczne. Sposoby cytowania. Cytowanie w tekście i w przypisie. Dłuższe cytaty dosłowne i parafraza. Funkcja przypisów. Bibliografia, a spis prac cytowanych. Ćwiczenia w parafrazowaniu z podawaniem źródeł. 5. Streszczenie tekstu akademickiego. 6. Kompozycja akapitu z cytowaniem źródeł. |
Metody dydaktyczne: |
- Analiza wybranych zagadnień z wykorzystaniem podanej literatury; - Wspólne omówienie wybranych zagadnień; - Intensywne ćwiczenia stylistyczne i w pisaniu (ze szczególnym uwzględnieniem projektu z cytowaniem źródeł). |
Metody i kryteria oceniania: |
Na podstawie testów i tekstów pisanych w trakcie zajęć (eseje lub ich fragmenty z cytowaniem źródeł). Prace pisemne przygotowywane na zajęciach oddawane są bezpośrednio po zakończeniu zajęć, a ich omówienie wraz z podaniem i uzasadnieniem oceny następuje na kolejnych zajęciach. Ocenę końcową stanowi średnia ocen z poszczególnych prac oraz pracy semestralnej. |
Uwagi: |
I rok II stopnia filologii angielskiej, specjalność nauczycielska (studia niestacj.) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.