Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy - specjalistyczny [31-ST-L30-ANG-B2.4ES]
semestr letni 2022/2023
lektorat,
grupa nr 3
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy - specjalistyczny [31-ST-L30-ANG-B2.4ES] |
Zajęcia: |
semestr letni 2022/2023 [2022/2023L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 15:30 - 17:00
sala 234 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 4 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu |
Prowadzący: | Katarzyna Radzięda |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Kwiatkowski, M., Stępnowski, P. 2010. Język angielski w chemii i ochronie środowiska, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego Charmas, M. 2012. English for Students of Chemistry, MCS University Lublin Kelly, K. 2008. Science, Macmillan Literatura uzupełniająca: Korpak, M. 2008. From alchemy to nanotechnology, SPNJO Politechniki Krakowskiej Gallagher, R., Ingram, P. 2007. Complete Chemistry for Cambridge IGCSE, Oxford Korpak, M. 2017. Materiały audio w języku specjalistycznym, SPNJO Politechniki Krakowskiej Velebna, B. 2009. English for Chemists, Univerzita P.J. Safarika v Kosiciach McCarthy, M., O’Dell, F. 2008. Academic Vocabulary in Use, Cambridge Vince, M. 2022. Macmillan English Grammar in Context Advanced, Macmillan Materiały z internetu, ogólnodostępne artykuły naukowe Kurs wspomagający lektorat z elementami projektowania uniwersalnego: English for Chemistry el.us.edu.pl/spnjo/course/view.php?id=236 |
Zakres tematów: |
Rozwijanie komunikacyjnych kompetencji językowych w działaniach w obszarze tematycznym: procedury postępowania i czynności w czasie pracy w laboratorium; właściwości i zastosowanie niektórych pierwiastków – na podstawie tekstów akademickich, publikacji, podcastów; stany skupienia; nomenklatura chemiczna; przełomowe momenty i najnowsze odkrycia chemiczne; korzystanie z transkrypcji fonetycznej; ogólne powtórzenie zasad gramatycznych; język akademicki. Wzmacnianie kompetencji osobistych poprzez udział w formach interakcji, pracę opartą na współpracy i wspólną pracę w grupie. Doskonalenie umiejętności prezentowania przygotowanych treści. |
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia w formie stacjonarnej / zdalnej prowadzone w oparciu o pragmatyczny dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej, techniki odwróconej klasy, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, narzędzi cyfrowych i pomocy audiowizualnych, z uwzględnieniem pracy własnej studenta. Praca własna studenta (30 godzin) obejmuje pracę z podręcznikiem, słownikiem, zalecanymi ćwiczeniami i materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, treściami na platformie e-learningowej. W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną i umiejętności nabywane w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających, opracowuje i ćwiczy formy ustne i pisemne (na przykład: relacja, podsumowanie, dialog, list, e-mail, post), w tym wymagane na zaliczenie (streszczenie). Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych potrzeb edukacyjnych studenta, przewidują dostosowanie form pracy w module e-learningowym wspomagającym lektorat na uczelnianej platformie Moodle. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie: Uczestnictwo w zajęciach jest jednym z warunków uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Student uzyskuje ocenę z każdej składowej weryfikacji. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych składowych weryfikacji: 1) użycie języka (2 testy obejmujące słownictwo, gramatykę i komunikację) 2) recepcja ( 1 test, obejmujący rozumienie tekstu słuchanego i czytanego) 3) ustna produkcja 4) pisemna produkcja - opracowanie streszczenia. Zaliczenie każdej ze składowych weryfikacji na ocenę co najmniej dostateczną jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Skala ocen: 90 - 100 % = ocena bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = ocena db+ (dobry plus) 75 - 83 % = ocena db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny). 0 -59% = ndst (niedostateczny) Egzamin: Egzamin składa się z części pisemnej i ustnej. Oceną końcową egzaminu jest średnia arytmetyczna ocen uzyskanych z obu części egzaminu (pisemnej i ustnej). Do części ustnej dopuszczony jest student, który z części pisemnej uzyskał ocenę co najmniej dostateczną. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną. Skala ocen: 90-100% = bdb (bardzo dobry) 84-89% = db+ (dobry plus) 75-83% = db (dobry) 69-74% = dst+ (dostateczny plus) 60-68% = dst (dostateczny) 59-0% = ndst (niedostateczny) Część pisemna egzaminu (test) zgodna z wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO. Część ustna egzaminu zgodna z wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO. Nazwisko egzaminatora: Katarzyna Radzięda |
Uwagi: |
Lektorat o profilu: język specjalistyczny, dla studentów Wydziału Nauk Ścisłych i Technicznych: Chemia, Technologia chemiczna. Kontakt z prowadzącym: katarzyna.radzieda@us.edu.pl Miejsce i termin konsultacji oraz adres poczty elektronicznej na stronie https://us.edu.pl/kolegium/spnjo/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.