Przedmiot do wyboru 1 (literatura/kultura) [W1-FA-KX-S1-PW1-LK-5]
semestr zimowy 2023/2024
Wykład,
grupa nr 2
Przedmiot: | Przedmiot do wyboru 1 (literatura/kultura) [W1-FA-KX-S1-PW1-LK-5] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2023/2024 [2023/2024Z]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 12:30 - 13:15
sala 1.44 Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 18 |
Limit miejsc: | 25 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Tomasz Gnat |
Literatura: |
1. Mark J. P. Wolf, Bernard Perron, ed., The Video Game Theory Reader (Routledge, 2013) 2. Mark J.P. Wolf, Bernard Perron, The Routledge Companion to Video Game Studies (Routledge, 2014) 2. Espen J. Aarseth, Cybertext Perspectives on Ergodic Literature (JHU Press, 1997) 3. Ian Bogost, “The Rhetoric of Video Games” (web source) 4. David Parlett, The Oxford History of Board Games (Oxford University Press, 1999) 5. Tomasz Gnat, “Narcissus’s Narcosis: Formation of Self, Disintegration of Self. A question of interactive entertainment and player-character identity correlation.” w The Self-Industry, Krzysztof Kowalczyk-Twarowski, Jarosław Szurman, Agnieszka Woźniakowska red., Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2015.ISBN: 978-83-8012-424-0 6. Tomasz Gnat “Cały ten elektroniczny zgiełk. Formy diegetyczne/niediegetyczne oraz nowe wymiary dźwięku w rozrywce interaktywnej.” w "ER(R)GO. Teoria–Literatura–Kultura", ISSN 1508-6305 Tomasz Gnat, „Kanon - ideologia i mechanika. Problematyka kanonu w rozrywce interaktywnej.” w ER(R)GO. Teoria–Literatura–Kultura”, ISSN1508-6305, (2)2017 Dodatkowe materiały przygotowane przez prowadzącego. |
Zakres tematów: |
1. What is rhetoric? 2. The Text. What is a game? 3. The Audience. Why do people play games? 4. The Purpose. No politics in games! 5. The Author. An artist or a craftsman? 6. The Setting. Games in context, games as context. |
Metody dydaktyczne: |
Wykład informacyjny, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, prezentacja multimedialna |
Metody i kryteria oceniania: |
Test Pisemny Test sprawdza wiedzę nabytą na podstawie uczestnictwa w wykładach i ćwiczeniach oraz w ramach pracy własnej oraz umiejętności analityczne studentów. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest uzyskanie 65 % możliwych punktów. Czas przeznaczony na sprawdzian: do 90 min. Termin sprawdzianu testowego: w ostatnim tygodniu semestru. |
Uwagi: |
III rok filologii angielskiej specjalność 3KMT1 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.