Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Przedmiot do wyboru 1 (literatura/kultura) [W1-FA-KX-S1-PW1-LK-5] semestr zimowy 2023/2024
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Przedmiot do wyboru 1 (literatura/kultura) [W1-FA-KX-S1-PW1-LK-5]
Zajęcia: semestr zimowy 2023/2024 [2023/2024Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 13:45 - 15:15
sala 1.16
Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 12
Limit miejsc: 25
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Justyna Jajszczok
Literatura:

1. Caroline Crampton, Shedunnit Podcast, episode 1 (2018); John Finnemore’s Souvenir Programme, series 1, episode 3, sketch “Ghost Story: The Mystery in the Cottage”

2. Arthur Conan Doyle, “The Adventure of the Bruce-Partington Plans” (1908) https://en.wikisource.org/wiki/His_Last_Bow/The_Adventure_of_the_Bruce-Partington_Plans

3. G. K. Chesterton, “The Hammer of God” (1910) https://shedunnitshow.com/anencounterwithfatherbrowntranscript/

4. R. Austin Freeman, “The Case of Oscar Brodski” (1929) https://www.fadedpage.com/showbook.php?pid=20180653

5. Agatha Christie, The Murder of Roger Ackroyd (1926) https://archive.org/details/the-murder-of-roger-ackroyd-1926/page/n1/mode/2up

6. Agatha Christie, The Murder of Roger Ackroyd (1926) https://archive.org/details/the-murder-of-roger-ackroyd-1926/page/n1/mode/2up

7. Agatha Christie, The Murder at the Vicarage (1930) https://ia601004.us.archive.org/21/items/rss_agchbbc/06.mp3

8. Dorothy L. Sayers, Strong Poison (1930) https://www.fadedpage.com/showbook.php?pid=20120907

9. Ngaio Marsh, “A Surfeit of Lampreys” (1941) https://archive.org/details/a-surfeit-of-lampreys-ngaio-marsh

10. Dashiell Hammett, The Maltese Falcon (1930) https://www.fadedpage.com/showbook.php?pid=20161221 or https://www.youtube.com/watch?v=pOIZ6w5xdOw

11. Raymond Chandler, The Big Sleep (1939) https://www.fadedpage.com/showbook.php?pid=20201159

Glossary of Hardboiled Slang: https://www.miskatonic.org/slang.html

12. Tom George, reż. (2022) See How They Run, 98 minutes

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie: Czym jest gatunek whodunnit?

2. Archetyp detektywa

3. Złoty wiek powieści kryminalnej: stare i nowe

4. Złoty wiek powieści kryminalnej: Królowe kryminału

5. Gatunek hard-boiled

6. Metafizyczna fikcja detektywistyczna

6. Whodunnit dziś

Metody dydaktyczne:

Indywidualna praca studenta: lektura zadanych tekstów, przygotowanie do testu pisemnego

dyskusja, praca w grupach

Metody i kryteria oceniania:

Test końcowy: Pisemna weryfikacja wiedzy studenta dotycząca znajomości tekstów i problematyki poruszanej w toku ćwiczeń. Studenci wybierają jedno z zadań i przygotowują w domu pracę pisemną:

1) opowiadanie kryminalne w stylu Golden Age, wykorzystujące techniki i tematy omawiane na zajęciach

Lub

2) esej interpretacyjny wybranego whodunnit (dowolne medium, ale NIE omawiane na zajęciach), prezentujący wiedzę studentów na tematy i problemy omawiane na zajęciach

Długość: 2000–2500 słów

Termin: 18 stycznia 2024 r

Pracę pisemną należy złożyć poprzez email na adres: justyna.jajszczok@us.edu.pl

Ocenie podlegają stopień przyswojenia wiedzy i oryginalność argumentacji.

Uwagi:

III rok filologii angielskiej specjalność 3KAOJ

Obecność na zajęciach jest obowiązkowa.

Dopuszczalne są dwie nieobecności nieusprawiedliwione. Dwie kolejne można nadrobić poprzez napisanie raportu na 1000 słów z tekstu omawianego na zajęciach podczas nieobecności studenta.

Pięć lub więcej nieobecności skutkuje niezaliczeniem.

Lektura zadanych tekstów przed zajęciami jest obowiązkowa.

W przypadku, gdy okaże się, że student/ka przyjdzie na zajęcia nieprzygotowany/a, jego/jego obecność nie będzie brana pod uwagę.

Aktywność na zajęciach jest mile widziana i pożądana. Lepiej mówić za dużo niż wcale.

Ocena końcowa z eseju może uwzględniać aktywność na zajęciach.

Wszelkie próby plagiatu lub nieuczciwego wykorzystania technologii AI kończą się natychmiastowym niezaliczeniem.

Kryteria IOS: 50% obecności; zdanie testu listy lektur

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-5 (2024-09-13)