Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Przedmiot do wyboru 1 (literatura/kultura) [W1-FA-KX-S1-PW1-LK-5] semestr zimowy 2023/2024
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Przedmiot do wyboru 1 (literatura/kultura) [W1-FA-KX-S1-PW1-LK-5]
Zajęcia: semestr zimowy 2023/2024 [2023/2024Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 13:45 - 15:15
sala 1.44
Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 18
Limit miejsc: 25
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Tomasz Gnat
Literatura:

1. Mark J. P. Wolf, Bernard Perron, ed., The Video Game Theory Reader (Routledge, 2013)

2. Mark J.P. Wolf, Bernard Perron, The Routledge Companion to Video Game Studies (Routledge, 2014)

2. Henry Jenkins, The Wow Climax: Tracing the Emotional Impact of Popular Culture (NYU Press, 2007)

3. Ian Bogost, “The Rhetoric of Video Games” (web source)

4. Jesper Juul, A Casual Revolution: Reinventing Video Games and Their Players (MIT Press, 2012)

5. Paul Booth, Game Play: Paratextuality in Contemporary Board Games. (Bloomsbury Publishing, 2019)

6. Tomasz Gnat, “Narcissus’s Narcosis: Formation of Self, Disintegration of Self. A question of interactive entertainment and player-character identity correlation.” w The Self-Industry, Krzysztof Kowalczyk-Twarowski, Jarosław Szurman, Agnieszka Woźniakowska red., Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2015.ISBN: 978-83-8012-424-0

7. Tomasz Gnat “Cały ten elektroniczny zgiełk. Formy diegetyczne/niediegetyczne oraz nowe wymiary dźwięku w rozrywce interaktywnej.” w "ER(R)GO. Teoria–Literatura–Kultura", ISSN 1508-6305

Tomasz Gnat, „Kanon - ideologia i mechanika. Problematyka kanonu w rozrywce interaktywnej.” w ER(R)GO. Teoria–Literatura–Kultura”, ISSN1508-6305, (2)2017

Zakres tematów:

1. The Text. What is a game? Lori Landay, Interactivity. Interactivity as the meta-rhetoric of games.

2. The Audience. Why people play games. Jesper Juul, A Casual Revoultion Casual games.

3. The Purpose. No politics in games! Scott Rettberg, “Corporate Ideology in World of Warcraft.”

4. The Author. An Artist or a Craftsman? Henry Jenkins, The Wow Climax, “Games, the New Lively Art”

5. The Setting. Games in context, games as context. Paul Booth, Game Play: Paratextuality in Contemporary Board Games.

Metody dydaktyczne:

Analiza i interpretacja tekstów źródłowych, dyskusja

Metody i kryteria oceniania:

Test Pisemny

Test sprawdza wiedzę nabytą na podstawie uczestnictwa w wykładach i ćwiczeniach oraz w ramach pracy własnej oraz umiejętności analityczne studentów. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest uzyskanie 65 % możliwych punktów.

Czas przeznaczony na sprawdzian: do 90 min.

Termin sprawdzianu testowego: w ostatnim tygodniu semestru.

Uwagi:

III rok filologii angielskiej specjalność 3KMT1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-5 (2024-09-13)