Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Przedmiot do wyboru 1 (literatura/kultura) [W1-FA-KX-S1-PW1-LK-5] semestr zimowy 2023/2024
Ćwiczenia, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Przedmiot do wyboru 1 (literatura/kultura) [W1-FA-KX-S1-PW1-LK-5]
Zajęcia: semestr zimowy 2023/2024 [2023/2024Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 9:45 - 11:15
sala 3.48
Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 17
Limit miejsc: 25
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Justyna Jajszczok
Literatura:

1 H. G. Wells, “The Star” (1897)

https://www.gutenberg.org/files/27365/27365-h/27365-h.htm#Page_35

2. Fritz Leiber, “A Pail of Air” (1951)

https://www.gutenberg.org/files/51461/51461-h/51461-h.htm

3. Ted Hughes, “The Iron Man” (1968)

https://archive.org/details/ironman0000hugh

4. Coutts Brisbane [Robert Coutts Armour], “De Profundis” (1914)

http://gutenberg.net.au/ebooks16/1600811h.html

5. John Ames Mitchell, “The Last American” (1889)

https://publicdomainreview.org/collection/the-last-american-1889/

6. Warwick Deeping, “The Madness of Professor Pye” (1934)

https://tinyurl.com/professorpye

7. James Tiptree Jr. [Alice Sheldon], “The Man Who Walked Home” (1972)

https://clarkesworldmagazine.com/tiptree_05_17_reprint/

8. Alice Eleanor Jones, “Created He Them” (1955)

https://loa-shared.s3.us-west-2.amazonaws.com/static/pdf/Jones_Created_He_Them.pdf

9. John Wyndham, “The Day of the Triffids” (1951) chapters 1–7 (biblioteka uniwersytecka)

10. John Wyndham, “The Day of the Triffids” (1951) chapters 8–17 (biblioteka uniwersytecka)

11. David Barnett, “The End of the World Show” (2006)

12. The War of the Worlds (1953 film), reż. Byron Haskin

Zakres tematów:

Wstęp

Część 1: Kosmos

- kometa

- kosmiczna katastrofa

Część 2: Potwory

- potwory z kosmosu

- potwory z Ziemi

Część 3: Twój najgorszy wróg

- ludzkość

- promień śmierci

- nieudany eksperyment

- katastrofa ponuklearna

Część 4: Tyle katastrof

- rośliny ludożerne, a to dopiero początek

- wszystkie katastrofy

Część 5: Obcy

Metody dydaktyczne:

Indywidualna praca studenta: lektura zadanych tekstów, przygotowanie eseju

dyskusja, praca w grupach

Metody i kryteria oceniania:

Pisemna weryfikacja wiedzy studenta w zakresie znajomości tekstów i zagadnień poruszanych w trakcie zajęć. Praca pisemna: esej interpretacyjny na temat tekstu kultury (literatury, filmu, serialu telewizyjnego, słuchowiska, gry itp.) wykorzystujący wątki lub motywy katastroficzne lub apokaliptyczne.

Długość: 2000–2500 słów

Termin: 16 stycznia 2024 r

Esej musi zawierać odpowiedź na co najmniej jedno z poniższych pytań:

- w jakim sensie tematyka i motywy tego tekstu są typowe dla innych tekstów katastroficznych?

- jaki oryginalny wkład wnosi ten tekst do gatunku fikcji katastroficznej?

- jak ten tekst może się odnieść do współczesnych lęków i niepokojów?

- czy tekst jest pełen nadziei, czy też jest jej pozbawiony?

- czy tekst zawiera wezwanie do działania? Jeśli tak, jakie? Jeśli nie, dlaczego?

Oceniany jest stopień zdobytej wiedzy i oryginalność argumentacji.

Uwagi:

III rok filologii angielskiej specjalność 3KMT2

Obecność na zajęciach jest obowiązkowa.

Dopuszczalne są dwie nieobecności nieusprawiedliwione. Dwie kolejne można nadrobić poprzez napisanie raportu na 1000 słów z tekstu omawianego na zajęciach podczas nieobecności studenta.

Pięć lub więcej nieobecności skutkuje niezaliczeniem.

Lektura zadanych tekstów przed zajęciami jest obowiązkowa.

W przypadku, gdy okaże się, że student/ka przyjdzie na zajęcia nieprzygotowany/a, jego/jego obecność nie będzie brana pod uwagę.

Aktywność na zajęciach jest mile widziana i pożądana. Lepiej mówić za dużo niż wcale.

Ocena końcowa z eseju może uwzględniać aktywność na zajęciach.

Wszelkie próby plagiatu lub nieuczciwego wykorzystania technologii AI kończą się natychmiastowym niezaliczeniem.

Kryteria IOS: 50% obecności; zdanie testu listy lektur

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-5 (2024-09-13)