Język niemiecki: Moduł 1, Praktyczna nauka języka niemieckiego 1 [W1-FA-NN-S1-PNJN1-1]
semestr zimowy 2023/2024
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język niemiecki: Moduł 1, Praktyczna nauka języka niemieckiego 1 [W1-FA-NN-S1-PNJN1-1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2023/2024 [2023/2024Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każda środa, 13:45 - 15:15
sala 3.48 Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 22 |
Limit miejsc: | 25 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Marzanna Tatara |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Netzwerk neu A1 podręcznik, Wyd. Klett 2019 Netzwerk neu A1 ćwiczenia, Wyd. Klett 2019 Literatura uzupełniająca: Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora. Dodatkowe materiały w dedykowanym zespole w MS Teams: https://tiny.pl/cjjsp |
Zakres tematów: |
Nabywanie i utrwalanie komunikacyjnych kompetencji językowych w działaniach w obszarze tematycznym: - Nawiązywanie pierwszych kontaktów Powitanie i pożegnanie / przedstawianie siebie i innych / pytanie o samopoczucie i reagowanie na nie / liczebniki 0 – 20 / podawanie numeru telefonu i adresu mailowego / alfabet/ literowanie / nazwy krajów i języków/ zdanie pytające i oznajmujące / odmiana czasowników regularnych /zaimek osobowy - Praca i hobby Dni tygodnia / liczebniki powyżej 20 / zawody / odmiana czasowników nieregularnych / pytanie rozstrzygające / rodzajnik określony / liczba pojedyncza i mnoga wybranych rzeczowników / czasowniki „haben” i „sein”/ umawianie się na spotkanie w czasie wolnym / wypełnianie formularza - Orientacja w nieznanym mieście Obiekty w mieście / środki transportu / kierunki / miesiące i pory roku / rodzajnik nieokreślony / przeczenie „kein-„ / tryb rozkazujący formalny / pytanie o drogę / opisywanie drogi / poruszanie się po nieznanym mieście na przykładzie Hamburga Wzmacnianie kompetencji osobistych poprzez udział w formach interakcji, pracę opartą na współpracy i wspólną pracę w grupie. |
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia w formie stacjonarnej/zdalnej z uwzględnieniem rekomendacji w zakresie projektowania uniwersalnego prowadzone w oparciu o pragmatyczny dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej, techniki odwróconej klasy, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, narzędzi cyfrowych i pomocy audiowizualnych, z uwzględnieniem pracy własnej studenta. Praca własna studenta (30 godzin) obejmuje pracę z podręcznikiem, słownikiem, zalecanymi ćwiczeniami i materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, treściami na platformie e-learningowej. W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną i umiejętności nabywane w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających, opracowuje i ćwiczy formy ustne i pisemne (na przykład: krótka wypowiedź na temat związany z jego osobą, bliskimi i najbliższym otoczeniem, redagowanie e-maila, postu). Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych potrzeb edukacyjnych studenta, przewidują dostosowanie form pracy w module e-learningowym wspomagającym lektorat na uczelnianej platformie i/lub wyodrębnionej przestrzeni wirtualnej aplikacji MS Teams. Link do rekomendacji w zakresie projektowania uniwersalnego: https://el.us.edu.pl/spnjo/course/view.php?id=279 https://el.us.edu.pl/spnjo/course/view.php?id=278 |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest jednym z warunków uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Student uzyskuje ocenę z każdej składowej weryfikacji. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych składowych weryfikacji: 1) użycie języka ( min. 1 test obejmujący leksykę, gramatykę i komunikację), 2) recepcja ( min. 1 test obejmujący rozumienie tekstu słuchanego i pisanego), 3) pisemna produkcja, 4) ustna produkcja – autoprezentacja. 5) praca własna studenta na platformie e-learningowej BLINK Zaliczenie każdej ze składowych weryfikacji 1 - 5 na ocenę co najmniej dostateczną jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Decyzję o konieczności poprawy innych form weryfikacji podejmuje prowadzący zajęcia. Skala ocen: 65% - 71% = dst 72% - 78% = dst + 79% – 85% = db 86% – 92% = db + 93% –100%= bdb |
Uwagi: |
I rok Filologia Angielska nauczycielska 1nn |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.