Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogika przedszkolna i szkolna [W1-LO-S1-PPS] semestr letni 2023/2024
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Pedagogika przedszkolna i szkolna [W1-LO-S1-PPS]
Zajęcia: semestr letni 2023/2024 [2023/2024L] (w trakcie)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 11:30 - 13:00
sala C/1.11
Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Uniwersytecka 4) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 18
Limit miejsc: 19
Prowadzący: Magdalena Christ
Literatura:

E. Kędzior-Niczyporuk, O metodzie Klanza. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Klanza, Lublin 2010.

A. Stein, Dziecko z bliska idzie w świat, Mamania, Warszawa 2014.

K. Jóźwik, Myślenie wizualne 2.0, Skuteczna komunikacja, mt biznes, Warszawa 2019.

A. Baj, Myślografia, eduBAJ Agata Baj, Stargard 2020.

https://edunews.pl/

Y.N. Harari, 21 lekcji na XXI wiek, Wydawnictwo Literackie, Kraków 2018.

R. Kotarski, Włam się do mózgu, Altenberg, 2017.

Zakres tematów:

1. Pozytywne pierwsze wrażenie w relacji nauczyciel – uczeń z wykorzystaniem animacji tworzonych na platformie Biteable (elementy dydaktyki cyfrowej); budowanie relacji w grupie

2. „21 lekcji na XXI wiek” (Y.N. Harari) – „Edukacja” (nabywanie i doskonalenie umiejętności tworzenia notatek metodą Cornela)

3. Jak mogą uczyć się uczniowie? Zapoznanie się z przykładowymi metodami ucznia się, z zastosowaniem metody Learning trought listening

4. Książka w pudełku - "Z muchą na luzie ćwiczymy buzię"

5. Praktyczna realizacji idei integracji w edukacji na przykładzie zabawy fabularyzowanej „Ćwierćland”; elementy pedagogiki zabawy

6. Pobudzenie kreatywności – zajęcia inspirowane książką „Kropka”; trening twórczości – Odyseja Umysłu, Destination Imagination

7. Visual thinking - myślenie wizualne i sketchnoting w edukacji i terapii

8. Zastosowanie metody story-line w edukacji i terapii – tworzenie autorskich pomysłów

9. Trening uważności w edukacji i terapii

10. Classdojo – zastosowanie platformy komunikacyjnej do współpracy pomiędzy nauczycielami/terapeutami, uczniami i rodzicami (elementy dydaktyki cyfrowej)

11. Dzieci i gotowanie – zabawy kulinarne w edukacji i terapii

12. Elementy pedagogiki przygody (outdoor education, adventure eduaction) na przykładzie edukacyjnych gier terenowych

13. Design Thinking w praktyce - myślenie projektowe w służbie uczenia empatii

14. Inspiracje dla ciekawych zajęć z dziećmi – Edunews – portal nowoczesnej edukacji, edukacyjne blogi i strony internetowe – tworzenie wspólnej bazy

15. Media i materiały dydaktyczne w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym

Studenci mają możliwość współtworzenia zakresu realizowanych tematów w zależności od ich potrzeb i zainteresowań. Kolejność realizacji tematów może ulec zmianie.

Metody dydaktyczne:

metody aktywizujące

Metody i kryteria oceniania:

Ocena ciągła: ocenie będą podlegać działania indywidualne (m.in. opracowanie jednej z metod uczenia się) oraz zespołowe – praca w parach/podgrupach (m.in. zaprojektowanie oraz przeprowadzenie na ćwiczeniach zajęć dotyczących wskazanego tematu; wykonanie książki w pudełku, opracowanie notatki metodą Cornella); obecność i aktywny udział w zajęciach

Uwagi:

2 semestr logopedii /stacjonarne I stopnia/

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-3 (2024-06-10)