Pedagogika przedszkolna i szkolna [W1-LO-S1-PPS]
semestr letni 2023/2024
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Pedagogika przedszkolna i szkolna [W1-LO-S1-PPS] |
Zajęcia: |
semestr letni 2023/2024 [2023/2024L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 9:45 - 11:15
sala C/1.11 Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Uniwersytecka 4) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 19 |
Limit miejsc: | 19 |
Prowadzący: | Magdalena Christ |
Literatura: |
E. Kędzior-Niczyporuk, O metodzie Klanza. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Klanza, Lublin 2010. A. Stein, Dziecko z bliska idzie w świat, Mamania, Warszawa 2014. K. Jóźwik, Myślenie wizualne 2.0, Skuteczna komunikacja, mt biznes, Warszawa 2019. A. Baj, Myślografia, eduBAJ Agata Baj, Stargard 2020. https://edunews.pl/ Y.N. Harari, 21 lekcji na XXI wiek, Wydawnictwo Literackie, Kraków 2018. R. Kotarski, Włam się do mózgu, Altenberg, 2017. |
Zakres tematów: |
1. Pozytywne pierwsze wrażenie w relacji nauczyciel – uczeń z wykorzystaniem animacji tworzonych na platformie Biteable (elementy dydaktyki cyfrowej); budowanie relacji w grupie 2. „21 lekcji na XXI wiek” (Y.N. Harari) – „Edukacja” (nabywanie i doskonalenie umiejętności tworzenia notatek metodą Cornela) 3. Jak mogą uczyć się uczniowie? Zapoznanie się z przykładowymi metodami ucznia się, z zastosowaniem metody Learning trought listening 4. Książka w pudełku - "Z muchą na luzie ćwiczymy buzię" 5. Praktyczna realizacji idei integracji w edukacji na przykładzie zabawy fabularyzowanej „Ćwierćland”; elementy pedagogiki zabawy 6. Pobudzenie kreatywności – zajęcia inspirowane książką „Kropka”; trening twórczości – Odyseja Umysłu, Destination Imagination 7. Visual thinking - myślenie wizualne i sketchnoting w edukacji i terapii 8. Zastosowanie metody story-line w edukacji i terapii – tworzenie autorskich pomysłów 9. Trening uważności w edukacji i terapii 10. Classdojo – zastosowanie platformy komunikacyjnej do współpracy pomiędzy nauczycielami/terapeutami, uczniami i rodzicami (elementy dydaktyki cyfrowej) 11. Dzieci i gotowanie – zabawy kulinarne w edukacji i terapii 12. Elementy pedagogiki przygody (outdoor education, adventure eduaction) na przykładzie edukacyjnych gier terenowych 13. Design Thinking w praktyce - myślenie projektowe w służbie uczenia empatii 14. Inspiracje dla ciekawych zajęć z dziećmi – Edunews – portal nowoczesnej edukacji, edukacyjne blogi i strony internetowe – tworzenie wspólnej bazy 15. Media i materiały dydaktyczne w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym Studenci mają możliwość współtworzenia zakresu realizowanych tematów w zależności od ich potrzeb i zainteresowań. Kolejność realizacji tematów może ulec zmianie. |
Metody dydaktyczne: |
metody aktywizujące |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena ciągła: ocenie będą podlegać działania indywidualne (m.in. opracowanie jednej z metod uczenia się) oraz zespołowe – praca w parach/podgrupach (m.in. zaprojektowanie oraz przeprowadzenie na ćwiczeniach zajęć dotyczących wskazanego tematu; wykonanie książki w pudełku, opracowanie notatki metodą Cornella); obecność i aktywny udział w zajęciach |
Uwagi: |
2 semestr logopedii /stacjonarne I stopnia/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.