Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka edukacji plastycznej w przedszkolu i klasach I- III (sem.4) [W6-PP-SM-MEPLAST.1] semestr letni 2023/2024
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metodyka edukacji plastycznej w przedszkolu i klasach I- III (sem.4) [W6-PP-SM-MEPLAST.1]
Zajęcia: semestr letni 2023/2024 [2023/2024L] (w trakcie)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 8:00 - 8:45
sala B3.14
Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 18
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Julia Gąszczak-Wilde
Strona domowa grupy: https://informator.us.edu.pl/modules/97246/
Literatura:

Obowiązuje ta sama co przy wykładach oraz aktualne podstawy programowe do nauczania edukacji plastycznej w przedszkolu i klasach I-III szkoły podstawowej. Pozostała literatura udostępniana w trakcie zajęć.

Zakres tematów:

1. Zajęcia organizacyjne

2. Analiza albumów o sztuce

3. / 4. Wydrapywanka na podkładzie z świecówek"Jajo"

5. Rysunek tuszem "Martwa natura"

6. Mozaika "Pojazd"

7. / 8. Podstawa programowa z edukacji plastycznej w przedszkolu i klasach I-III szkoły podstawowej

9. Kolografia „Wiatr”

10. Stempel „ Wariacje z literą”

11. / 12. Kolaż z kolorowych tkanin „Bajka”

13. Program nauczania z edukacji plastycznej.

14. Scenariusz zajęć z edukacji plastycznej

15. Podsumowanie zajęć i ocena prac

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia-Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych

praca własna studenta-Student tworzy warsztat pracy nauczyciela- wychowawcy w postaci analizowanych w grupie protokołów projektów scenariuszy zajęć

Metody i kryteria oceniania:

średnia ważona z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia (50% Projekt indywidualny, 50% Prace praktyczno-metodyczne), przy założeniu, że wszystkie sposoby weryfikacji efektów kształcenia zaliczone są pozytywnie oraz była obecność na zajęciach.

Projekt indywidualny-Przygotowanie indywidualnych projektów w postaci scenariuszy zajęć plastycznych realizowanych na poziomie kształcenia wczesnoszkolnego i wychowania przedszkolnego w oparciu o wybraną technikę plastyczną z portfolia.

Prace praktyczno-metodyczne- Ocena przydatności wybranych rozwiązań metodycznych, środków, form pracy stosowanych w edukacji plastycznej na poziomie kształcenia wczesnoszkolnego i wychowania przedszkolnego. Kontynuacja portfolia z wcześniejszego etapu kształcenia.

Obecność- dopuszczona 1 nieobecność, każda kolejna skutkuje obniżeniem średniej z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia.

Uwagi:

4 sem. PPW

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-4 (2024-07-15)