Metodyka edukacji plastycznej w przedszkolu i klasach I- III (sem.4) [W6-PP-SM-MEPLAST.1]
semestr letni 2023/2024
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metodyka edukacji plastycznej w przedszkolu i klasach I- III (sem.4) [W6-PP-SM-MEPLAST.1] |
Zajęcia: |
semestr letni 2023/2024 [2023/2024L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 18 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Julia Gąszczak-Wilde |
Strona domowa grupy: | https://informator.us.edu.pl/modules/97246/ |
Literatura: |
Obowiązuje ta sama co przy wykładach oraz aktualne podstawy programowe do nauczania edukacji plastycznej w przedszkolu i klasach I-III szkoły podstawowej. Pozostała literatura udostępniana w trakcie zajęć. |
Zakres tematów: |
1. Zajęcia organizacyjne 2. Analiza albumów o sztuce 3. / 4. Wydrapywanka na podkładzie z świecówek"Jajo" 5. Rysunek tuszem "Martwa natura" 6. Mozaika "Pojazd" 7. / 8. Podstawa programowa z edukacji plastycznej w przedszkolu i klasach I-III szkoły podstawowej 9. Kolografia „Wiatr” 10. Stempel „ Wariacje z literą” 11. / 12. Kolaż z kolorowych tkanin „Bajka” 13. Program nauczania z edukacji plastycznej. 14. Scenariusz zajęć z edukacji plastycznej 15. Podsumowanie zajęć i ocena prac |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia-Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych praca własna studenta-Student tworzy warsztat pracy nauczyciela- wychowawcy w postaci analizowanych w grupie protokołów projektów scenariuszy zajęć |
Metody i kryteria oceniania: |
średnia ważona z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia (50% Projekt indywidualny, 50% Prace praktyczno-metodyczne), przy założeniu, że wszystkie sposoby weryfikacji efektów kształcenia zaliczone są pozytywnie oraz była obecność na zajęciach. Projekt indywidualny-Przygotowanie indywidualnych projektów w postaci scenariuszy zajęć plastycznych realizowanych na poziomie kształcenia wczesnoszkolnego i wychowania przedszkolnego w oparciu o wybraną technikę plastyczną z portfolia. Prace praktyczno-metodyczne- Ocena przydatności wybranych rozwiązań metodycznych, środków, form pracy stosowanych w edukacji plastycznej na poziomie kształcenia wczesnoszkolnego i wychowania przedszkolnego. Kontynuacja portfolia z wcześniejszego etapu kształcenia. Obecność- dopuszczona 1 nieobecność, każda kolejna skutkuje obniżeniem średniej z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia. |
Uwagi: |
4 sem. PPW |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.