Język angielski - poziom B1/B2 średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-EN-B1/B2.3]
semestr zimowy 2023/2024
lektorat,
grupa nr 12
Przedmiot: | Język angielski - poziom B1/B2 średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-EN-B1/B2.3] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2023/2024 [2023/2024Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 12 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 9:45 - 11:15
sala 202 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 22 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Anna Kluczka |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Barber, D. Kiczkowiak M., Voices Upper-intermediate, National Geographic Learning 2021 Stephenson H., Voices Upper-intermediate Workbook, National Geographic Learning 2021 Literatura uzupełniająca: - Vince M., First Certificate Language Practice, Macmillan 2016 - Gairns R., Redman S., Oxford Word Skills Intermediate, Oxford University Press 2012 - Swan M., Walter C., Oxford English Grammar Course, Oxford University Press 2013 - Murphy R., English Grammar in Use, Cambridge University Press 2010 - Vince M., Macmillan English Grammar in Context intermediate Macmillan Education 2009 - McCarthy M., O'Dell F., English Vocabulary in Use Upper-intermediate, Cambridge University Press, 2007 Dodatkowe materiały w dedykowanym zespole w MS Teams: https://tiny.pl/c1c1c |
Zakres tematów: |
Rozwijanie komunikacyjnych kompetencji językowych w działaniach w obszarze tematycznym: media, wiadomości, relacjonowanie wydarzeń, wyrażanie opinii, język typowy dla przedstawiania argumentacji „za i przeciw”, znaczniki dyskursu typowe dla ww. formy wypowiedzi, rozwiązywanie problemów, media społecznościowe, nauka/nowe technologie. Wzmacnianie kompetencji osobistych poprzez udział w formach interakcji, pracę opartą na współpracy i wspólną pracę w grupie. Doskonalenie umiejętności prezentowania przygotowanych treści w formie udziału w debacie. |
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia w formie stacjonarnej / zdalnej z uwzględnieniem rekomendacji w zakresie projektowania uniwersalnego prowadzone w oparciu o pragmatyczny dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej, techniki odwróconej klasy, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, narzędzi cyfrowych i pomocy audiowizualnych, z uwzględnieniem pracy własnej studenta. Praca własna studenta (30 godzin) obejmuje pracę z podręcznikiem, słownikiem, zalecanymi ćwiczeniami i materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, treściami na platformie e-learningowej. W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną i umiejętności nabywane w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających, opracowuje i ćwiczy formy ustne i pisemne (na przykład: relacja, podsumowanie, dialog, list, e-mail, post), w tym wymagane na zaliczenie - udział w debacie. Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych potrzeb edukacyjnych studenta, przewidują dostosowanie form pracy w module e-learningowym wspomagającym lektorat na uczelnianej platformie i/lub wyodrębnionej przestrzeni wirtualnej aplikacji MS Teams. Link do rekomendacji w zakresie projektowania uniwersalnego: https://el.us.edu.pl/spnjo/enrol/index.php?id=262 |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest jednym z warunków uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Student uzyskuje ocenę z każdej składowej weryfikacji. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych składowych weryfikacji: 1) użycie języka (min. 1 test obejmujący leksykę, gramatykę i komunikację), 2) recepcja (min. 1 test obejmujący rozumienie tekstu słuchanego i pisanego), 3) pisemna produkcja, 4) ustna produkcja - udział w debacie. Zaliczenie każdej ze składowych weryfikacji 1 - 4 na ocenę co najmniej dostateczną jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Skala ocen: 90 - 100 % = ocena bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = ocena db+ (dobry plus) 75 - 83 % = ocena db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny). 0 -59% = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
3. MODUŁ JĘZYKA; Grupa otwarta dla Studentów wszystkich wydziałów i kierunków. Dopasowana do planu Wydziału Nauk Społecznych: Pedagogika. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.