Język angielski - poziom B1/B2 średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-EN-B1/B2.3]
semestr zimowy 2023/2024
lektorat,
grupa nr 14
Przedmiot: | Język angielski - poziom B1/B2 średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-EN-B1/B2.3] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2023/2024 [2023/2024Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 14 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każda środa, 8:00 - 9:30
sala 229 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 22 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Kinga Półrolniczak |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Barber, D. Kiczkowiak M. 2021: Voices upper-intermediate, National Geographic Learning Literatura uzupełniająca: -Dooley, J. Evans, V. 1998. Grammarway 4. Express Publishing -Vince, M. 2008. Macmillan English Grammar in Context. Macmillan -Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora -Kurs wspomagający lektorat z elementami projektowania uniwersalnego (MS TEAMS): http://bityl.pl/w5ApH |
Zakres tematów: |
Rozwijanie komunikacyjnych kompetencji językowych w działaniach w obszarze tematycznym: Media – rozmowy na temat wiarygodności wiadomości przekazywanych w mediach, sposobów rozpoznawania informacji prawdziwych i fałszywych. Przekazywanie news`ów z zastosowaniem strony biernej oraz formy porównawczej. Porównywanie stylu formalnego i nieformalnego oraz języka obiektywnego i `sensacyjnego` w artykułach. Zastosowanie różnych stylów przekonywania. Analizowanie, porównywanie proponowanych sposobów rozwiązywania problemów. Opisywanie miejsc – użycie języka figuratywnego : idiomów, metafor i czasowników frazowych. Zastosowanie nieformalnego języka w odpowiedzi na post w mediach społecznościowych. Rozmowy na temat filmów science fiction, wynalazków (zastosowanie czasowników modalnych w formie przeszłej), nowych technologii. Zasady, etykieta komunikacji w sieci. Opis i wyrażanie opinii na temat różnych urządzeń z zastosowaniem złożonych przymiotników. Wzmacnianie kompetencji osobistych poprzez udział w formach interakcji, pracę opartą na współpracy i wspólną pracę w grupie. Doskonalenie umiejętności prezentowania przygotowanych treści w formie udziału w debacie |
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia w formie stacjonarnej / zdalnej z uwzględnieniem rekomendacji w zakresie projektowania uniwersalnego prowadzone w oparciu o pragmatyczny dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej, techniki odwróconej klasy, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, narzędzi cyfrowych i pomocy audiowizualnych, z uwzględnieniem pracy własnej studenta. Praca własna studenta (30 godzin) obejmuje pracę z podręcznikiem, słownikiem, zalecanymi ćwiczeniami i materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, treściami na platformie e-learningowej. W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną i umiejętności nabywane w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających, opracowuje i ćwiczy formy ustne i pisemne (na przykład: relacja, podsumowanie, dialog, list, e-mail, post), w tym wymagane na zaliczenie (udział w debacie). Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych potrzeb edukacyjnych studenta, przewidują dostosowanie form pracy w module e-learningowym wspomagającym lektorat na uczelnianej platformie. Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem nowoczesnych metod i technik dydaktycznych zaprezentowanych na szkoleniu „projektowanie procesu kształcenia” programu Jeden Uniwersytet - Wiele Możliwości Program Zintegrowany. Link do rekomendacji w zakresie projektowania uniwersalnego: https://el.us.edu.pl/spnjo/enrol/index.php?id=262 |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest jednym z warunków uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Student uzyskuje ocenę z każdej składowej weryfikacji. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych składowych weryfikacji: 1) użycie języka (min. 1 test obejmujący leksykę, gramatykę i komunikację), 2) recepcja (min. 1 test obejmujący rozumienie tekstu słuchanego i pisanego), 3) pisemna produkcja, 4) ustna produkcja-debata Zaliczenie każdej ze składowych weryfikacji 1 - 4 na ocenę co najmniej dostateczną jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Decyzję o konieczności poprawy innych form weryfikacji podejmuje prowadzący zajęcia. Skala ocen: 90 - 100 % = ocena bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = ocena db+ (dobry plus) 75 - 83 % = ocena db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny). 0 -59% = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
3. MODUŁ JĘZYKA; Grupa otwarta dla Studentów wszystkich wydziałów i kierunków. Dopasowana do planu Wydziału Nauk Społecznych: Socjologia, Praca socjalna. Kontakt z prowadzącym: Miejsce i termin konsultacji oraz adres poczty elektronicznej na stronie https://us.edu.pl/kolegium/spnjo/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.