Język angielski - poziom B1/B2 średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-EN-B1/B2.3]
semestr zimowy 2023/2024
lektorat,
grupa nr 17
Przedmiot: | Język angielski - poziom B1/B2 średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-EN-B1/B2.3] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2023/2024 [2023/2024Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 17 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 8:00 - 9:30
sala A/2.13 Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Uniwersytecka 4) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 17 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Iwona Wiąk-Domka |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Barber, D., Kiczkowiak, M. 2021: Voices 1st edition Upper Intermediate. Student's Book. National Geographic Learning. Literatura uzupełniająca: Voices, Upper-intermediate, Workbook, Stephenson, H. National Geographic Learnig, 2021 English Grammar in Use R. Murphy, wyd. Cambridge University Press, 2010 My GrammarLab.Foley, D. Hall, Pearson, 2012 |
Zakres tematów: |
Rozwijanie komunikacyjnych kompetencji językowych w działaniach w obszarze tematycznym: Media – rozmowy na temat wiarygodności wiadomości przekazywanych w mediach, sposobów rozpoznawania informacji prawdziwych i fałszywych (deep fake, photoshopped fakes, fake bakes) m.in na podstawie tekstu `The camera never lies`. Przekazywanie news`ów z zastosowaniem strony biernej (It was reported.., it is going to be launched) oraz formy porównawczej (np. The longer the article is, the fewer readers it will have). Porównywanie stylu formalnego i nieformalnego oraz języka obiektywnego i `sensacyjnego` w artykułach (np.Climate change is the cause of/seems to be the cause, go after/chase, unusual/incredible). Zastosowanie różnych stylów przekonywania (inspiring, negotiating and convincing styles – np. I`m just so excited about…, it might be a good idea.., I`ve also heard from friends..). Sposoby na zrozumienie nowego słownictwa (context, word form etc). Analizowanie, porównywanie proponowanych sposobów rozwiązywania problemów (effective, practical, costly?). Dyskusja na temat właściwego wykorzystania przestrzeni w miastach (rooftops, shipping containers etc) z zastosowaniem causative verbs. Opisywanie miejsc – użycie języka figuratywnego : idiomów, metafor i czasowników frazowych. Rozmowy w parach – krytykowanie zachowań rozmówcy ( so+ adj, such + noun, I wish you..). Zastosowanie nieformalnego języka w odpowiedzi na post w mediach społecznościowych (Ever seen a..?, a tons of .., a bit of ..)Rozmowy na temat filmów science fiction, wynalazków (zastosowanie czasowników modalnych w formie przeszłej, np Roman concrete can`t have been as strong as modern concrete), nowych technologii. Zasady, etykieta komunikacji w sieci. Opis i wyrażanie opinii na temat różnych urządzeń z zastosowaniem złożonych przymiotników (np. This handy, space-saving feature combines two functions in one). Napisanie recenzji produktu. Wzmacnianie kompetencji osobistych poprzez udział w formach interakcji, pracę opartą na współpracy i wspólną pracę w grupie. Doskonalenie umiejętności prezentowania przygotowanych treści w formie udziału w debacie |
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia w formie stacjonarnej / zdalnej z uwzględnieniem rekomendacji w zakresie projektowania uniwersalnego prowadzone w oparciu o pragmatyczny dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej, techniki odwróconej klasy, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, narzędzi cyfrowych i pomocy audiowizualnych, z uwzględnieniem pracy własnej studenta. Praca własna studenta (30 godzin) obejmuje pracę z podręcznikiem, słownikiem, zalecanymi ćwiczeniami i materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, treściami na platformie e-learningowej. W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną i umiejętności nabywane w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających, opracowuje i ćwiczy formy ustne i pisemne (na przykład: relacja, podsumowanie, dialog, list, e-mail, post), w tym wymagane na zaliczenie-udział w debacie. Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych potrzeb edukacyjnych studenta, przewidują dostosowanie form pracy w module e-learningowym wspomagającym lektorat na uczelnianej platformie i/lub wyodrębnionej przestrzeni wirtualnej aplikacji MS Teams Link do rekomendacji w zakresie projektowania uniwersalnego: https://el.us.edu.pl/spnjo/enrol/index.php?id=262 |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest jednym z warunków uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Student uzyskuje ocenę z każdej składowej weryfikacji. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych składowych weryfikacji: 1) użycie języka (min. 1 test obejmujący leksykę, gramatykę i komunikację), 2) recepcja (min. 1 test obejmujący rozumienie tekstu słuchanego i pisanego), 3) pisemna produkcja 4) ustna produkcja- udział w debacie 5) krótkie sprawdziany leksykalne/gramatyczne (średnia ocen) 6) za aktywny udział w zajęciach (opcjonalnie) Zaliczenie każdej ze składowych weryfikacji 1 - 4 na ocenę co najmniej dostateczną jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Decyzję o konieczności poprawy innych form weryfikacji podejmuje prowadzący zajęcia. Skala ocen: 90 - 100 % = ocena bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = ocena db+ (dobry plus) 75 - 83 % = ocena db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny). 0 -59% = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
3. MODUŁ JĘZYKA; Grupa otwarta dla Studentów wszystkich wydziałów i kierunków. Dopasowana do planu Wydziału Humanistycznego: Sztuka pisania.Kontakt z prowadzącym: iwona.wiak@us.edu.pl miejsce i godziny konsultacji oraz adres poczty elektronicznej na stronie https://us.edu.pl/kolegium/spnjo/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.