Język angielski - poziom B1/B2 średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-EN-B1/B2.3]
semestr zimowy 2023/2024
lektorat,
grupa nr 19
Przedmiot: | Język angielski - poziom B1/B2 średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-EN-B1/B2.3] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2023/2024 [2023/2024Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 19 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każda środa, 9:45 - 11:15
sala 209 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 13 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Marzena Zarzycka |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: D. Barber, M. Kiczkowiak 2021: Voices upper-intermediate, National Geographic Learning Literatura uzupełniająca: - Janusz Siuda. Gramatyka angielska do testów i egzaminów - Michael Vince, Macmillan English Grammar in Context. Macmillan |
Zakres tematów: |
Rozwijanie komunikacyjnych kompetencji językowych w działaniach w obszarze tematycznym: Leksyka: Wiadomości i media – czasowniki i inne części mowy związane z mediami Opisywanie miejsc;– wypowiadanie się z użyciem przykładów ze swojego doświadczenia. Słownictwo związane z technologią– czytanie tekstu i ćwiczenia komunikacyjne. Gramatyka : Strona bierna, konstrukcja the...the... - ćwiczenia z wykorzystaniem drillingu gramatycznego; tworzenie zdań własnych. Czasowniki kauzatywne – ćwiczenia różne Słowotwórstwo - ćwiczenia w tworzeniu rzeczowników, przymiotników i czasowników Spekulowanie na temat przeszłości- ćwiczenie konstrukcji 'must have, should have, may have' itp. z wykorzystaniem drillingu gramatycznego. Komunikacja: Rozwijanie komunikacyjnych kompetencji językowych w działaniach w obszarach tematycznych: Media (czasowniki i inne części mowy); Ciekawe miejsca (dialogi); Technologia na codzień (ćwiczenia komunikacyjne); Prowadzenie konwersacji/debaty - wtrącanie swojej opinii, zachęcanie do wypowiadania się, przejmowanie inicjatywy. Dodatkowo: Doskonalenie umiejętności wypowiadania się, za pomocą krótkich form pisemnych i/lub ustnych, na tematy poruszane na zajęciach. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. Wzmacnianie kompetencji osobistych poprzez udział w formach interakcji, pracę opartą na współpracy i wspólną pracę w grupie. Doskonalenie umiejętności prezentowania przygotowanych treści w formie udziału w debacie. |
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia w formie stacjonarnej / zdalnej z uwzględnieniem rekomendacji w zakresie projektowania uniwersalnego prowadzone w oparciu o pragmatyczny dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej, techniki odwróconej klasy, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, narzędzi cyfrowych i pomocy audiowizualnych, z uwzględnieniem pracy własnej studenta. Praca własna studenta (30 godzin) obejmuje pracę z podręcznikiem, słownikiem, zalecanymi ćwiczeniami i materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, treściami na platformie e-learningowej. W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną i umiejętności nabywane w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających, opracowuje i ćwiczy formy ustne i pisemne (na przykład: relacja, podsumowanie, dialog, list, e-mail, post), w tym wymagane na zaliczenie-udział w debacie. Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych potrzeb edukacyjnych studenta, przewidują dostosowanie form pracy w module e-learningowym wspomagającym lektorat na uczelnianej platformie i/lub wyodrębnionej przestrzeni wirtualnej aplikacji MS Teams. Link do rekomendacji w zakresie projektowania uniwersalnego: https://el.us.edu.pl/spnjo/enrol/index.php?id=262 |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest jednym z warunków uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Student uzyskuje ocenę z każdej składowej weryfikacji. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych składowych weryfikacji: 1) użycie języka (min. 1 test obejmujący leksykę, gramatykę i komunikację), 2) recepcja (min. 1 test obejmujący rozumienie tekstu słuchanego i pisanego), 3) pisemna produkcja 4) ustna produkcja- udział w debacie Zaliczenie każdej ze składowych weryfikacji 1 - 4 na ocenę co najmniej dostateczną jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Decyzję o konieczności poprawy innych form weryfikacji podejmuje prowadzący zajęcia. Skala ocen: 90 - 100 % = ocena bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = ocena db+ (dobry plus) 75 - 83 % = ocena db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny). 0 -59% = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
3. MODUŁ JĘZYKA; Grupa otwarta dla Studentów wszystkich wydziałów i kierunków. Dopasowana do planu Wydziału Nauk Społecznych: Zarządzanie zasobami ludzkimi. Kontakt z prowadzącym: Miejsce i termin konsultacji oraz adres poczty elektronicznej na stronie https://us.edu.pl/kolegium/spnjo/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.