Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.2]
semestr letni 2023/2024
lektorat,
grupa nr 13
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.2] |
Zajęcia: |
semestr letni 2023/2024 [2023/2024L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 13 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 13:45 - 15:15
sala 403 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych – Instytut Informatyki (Sosnowiec, ul. Będzińska 39) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 19 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Katarzyna Gronowska |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Dellar,. H, Walkley, A,.2023: Outcomes 3rd edition Upper-intermediate Student's Book. National Geographic Learning. Literatura uzupełniająca: English Grammar in Use R. Murphy, wyd. Cambridge University Press, 2010 My GrammarLab.Foley, D. Hall, Pearson, 2012 Gramatyka Angielska w teorii i ćwiczeniach. J. Siuda, wyd. Angloman; A Practical English Grammar A.J Thomson, A.V. Martinet, Oxford University Press; 2008 Wielka Gramatyka języka angielskiego, Edgard, 2010 How English Works M. Swan, C. Walter; Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora Dodatkowe materiały w dedykowanym zespole w MS Teams:; https://bit.ly/3qTbTe4 |
Zakres tematów: |
Rozwijanie komunikacyjnych kompetencji językowych w działaniach w obszarze tematycznym: problemy społeczne, stan państwa i ekonomii, polityka rządu; problemy globalne i sposoby ich rozwiązywania – zastosowanie so/such oraz form porównawczych np. the more equal a society is, the happier the people are. Organizacje międzynarodowe np. ONZ, cele i elementy polityki zrównoważonego rozwoju; kampanie i demonstracje (gather, support, sue, launch); sporządzanie reklamacji (according to, it is supposed to have, refund, replacement) oraz ulotki lub plakatu. Sport oraz inne zainteresowania, sporty ekstremalne, zdrowie i sprawność fizyczna (zastosowanie czasowników modalnych w czasie przeszłym, np. You should have trained more). Porównanie obecnych i wcześniejszych zainteresowań (czas Present Perfect/Continuous; Kontuzje i wypadki. Dobre i złe strony różnych form zakwaterowania (camper van, tent, posh hotel etc) – zastosowanie modifiers – a bit, absolutely, quite etc w opisie odwiedzanych miejsc. Opisywanie szoku kulturowego. Opisywanie problemów/usterek związanych z pobytem w danym miejscu zakwaterowania a także sposobów ich rozwiązywania – zastosowanie formy kauzatywnej – have/get sth done np. We need to get it repaired. Wzmacnianie kompetencji osobistych poprzez udział w formach interakcji, pracę opartą na współpracy i wspólną pracę w grupie. Doskonalenie umiejętności prezentowania przygotowanych treści w formie raportu. |
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia w formie stacjonarnej / zdalnej z elementami projektowania uniwersalnego prowadzone w oparciu o pragmatyczny dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej, techniki odwróconej klasy, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, narzędzi cyfrowych i pomocy audiowizualnych, z uwzględnieniem pracy własnej studenta. Praca własna studenta (30 godzin) obejmuje pracę z podręcznikiem, słownikiem, zalecanymi ćwiczeniami i materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, treściami na platformie e-learningowej. W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną i umiejętności nabywane w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających, opracowuje i ćwiczy formy ustne i pisemne (na przykład: relacja, podsumowanie, dialog, list, e-mail, post), w tym wymagane na zaliczenie opracowanie raportu. Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych potrzeb edukacyjnych studenta, przewidują dostosowanie form pracy w module e-learningowym wspomagającym lektorat na uczelnianej platformie i/lub wyodrębnionej przestrzeni wirtualnej aplikacji MS Teams. Link do rekomendacji w zakresie projektowania uniwersalnego: https://el.us.edu.pl/spnjo/enrol/index.php?id=262 |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest jednym z warunków uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Student uzyskuje ocenę z każdej składowej weryfikacji. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych składowych weryfikacji: 1)użycie języka (min. 1 test obejmujący leksykę, gramatykę i komunikację), 2)recepcja (min. 1 test obejmujący rozumienie tekstu słuchanego i pisanego), 3)pisemna produkcja -raport 4)ustna produkcja 5)krótkie sprawdziany leksykalne/gramatyczne (średnia ocen, opcjonalnie) Zaliczenie każdej ze składowych weryfikacji 1-4 na ocenę co najmniej dostateczną jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Decyzję o konieczności poprawy innych form weryfikacji podejmuje prowadzący zajęcia. Skala ocen: 90 - 100 % = ocena bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = ocena db+ (dobry plus) 75 - 83 % = ocena db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 -59% = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
2. MODUŁ JĘZYKA; Grupa otwarta dla Studentów wszystkich wydziałów i kierunków. Dopasowana do planu Wydziału Nauk Ścisłych i Technicznych: Informatyka. Kontakt z prowadzącym:katarzyna.gronowska@us.edu.pl miejsce i godziny konsultacji oraz adres poczty elektronicznej na stronie : https://us.edu.pl/kolegium/spnjo/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.