Przedmioty obowiązkowe - 6 sem. psychologii /stacj. jednolite magisterskie/ (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Instytut Psychologii)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2020/2021L - semestr letni 2020/2021 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|---|
2020/2021L | |||||
06-PS-SM-016 |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Osiągnięcia współczesnej diagnozy psychologicznej, podstawowe pojęcia, diagnoza tradycyjna a diagnoza współczesna.Modele diagnostyczne. Etapy procesu diagnostycznego.Relacje pomiędzy diagnozą a interwencją. Sytuacja badania psychologicznego jako fakt biograficzny. Źródła i specyfika błędów towarzyszących etapom badania psychologicznego. Ramy prawne diagnozy. Przegląd metod diagnostycznych, ich zalety i ograniczenia (wywiad, obserwacja, kwestionariusze, testy projekcyjne). Komunikacyjny aspekt diagnozy psychologicznej - wpływ komunikacji werbalnej i niewerbalnej na przebieg procesu diagnostycznego. Kompetencje diagnostyczne. Problemy etyczne, towarzyszące procesowi diagnozy psychologicznej. Komunikowanie wyników, zasady tworzenia raportów z badania psychologicznego i pisania orzeczeń.Społeczny kontekst badania psychologicznego. Diagnoza psychologiczna dzieci i młodzieży, specyficzne problemy. |
|
|||
06-PS-SM-008 |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
06-PS-SM-350 |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Praktyki stanowią integralną część programu kształcenia w ramach studiów na kierunku psychologia. Ich celem jest: poznanie zasad funkcjonowania, struktury organizacyjnej, podziału kompetencji i procedur obowiązujących w placówkach, w jakich student odbywa praktykę; rozwijanie umiejętności wykorzystania wiedzy zdobytej na studiach w ramach wybranych przez studenta ścieżek specjalizacyjnych; kształtowanie umiejętności i kompetencji niezbędnych w przyszłej pracy zawodowej; przygotowanie studenta do samodzielności i odpowiedzialności za powierzone mu zadania oraz stworzenie dogodnych warunków do aktywizacji zawodowej studenta na rynku pracy. |
|
|||
06-PS-SM-211 |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs wprowadza w tematykę psychologii klinicznej. |
|
|||
06-PS-SM-221 |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Student posiada wiedzę na temat obrazu klinicznego i mechanizmów uzależnienia od różnych środków psychoaktywnych. Potrafi rozpoznać problemy i potrzeby osób uzależnionych od alkoholu (i innych środków psychoaktywnych) i współuzależnionych. Orientuje się w obszarze pomocy psychologicznej udzielanej osobom uzależnionym i ich rodzinom oraz w ofercie placówek udzielających pomocy i wsparcia osobom uzależnionym i członkom ich rodzin. |
|
|||
06-PS-SM-231 |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem kursu jest przekazanie studentom wiedzy z zakresu psychopatologii psychoz schizofrenicznych oraz afektywnych oraz podstawowych umiejętności nawiązywania kontaktu, diagnozy oraz terapii osób cierpiących na te zaburzenia. |
|
|||
06-PS-SM-213 |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zasadniczym jest przekazanie wiedzy na temat różnorodnych aspektów funkcjonowania człowieka w środowisku pracy. Istotnym aspektem jest pokazanie przemian psychologii pracy stanowiących konsekwencję przemian pracy w efekcie procesów globalizacyjnych. Proponowany obszar ma na celu zapoznanie z takimi zagadnieniami jak: praca i jej przemiany, praca jako wartość i negatywne konsekwencje pracy, motywacja i satysfakcja zawodowa, metody psychologii pracy, analiza pracy i budowanie modeli kompetencyjnych, zmiana i zarządzanie zmianą. Uczestnicy tego modułu będą mogli również poznać metody pracy psychologów zatrudnionych w różnych organizacjach oraz problemy etyczne wynikające z realizowania roli psychologa pracy. |
|
|||
06-PS-SM-223 |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kompetencje zdobyte w ramach przedmiotu: Kariera i rozwój zawodowy pozwalają na przygotowanie studentów do zdobycia zasadniczych umiejętności i kompetencji doradcy zawodu. Opierają się one na wiedzy dotyczącej współczesnego rynku pracy i jego przemian– w konsekwencji wiedzy na temat oczekiwań obecnych organizacji wobec pracownika. W efekcie student potrafi udzielić podstawowej pomocy w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych w wyborze zawodu i kierunku kształcenia oraz szkolenia uwzględniając możliwości psychiczne i życiowe klientów, a także potrzeby rynku pracy oraz możliwości systemu edukacyjnego, zna zasady współpracy z różnorodnymi podmiotami w procesie orientacji zawodowej klienta, zna i potrafi stosować narzędzia psychologiczne, np. inwentarze zainteresowań celem przygotowania diagnozy psychologicznej. |
|
|||
06-PS-SM-233 |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Ukazanie współczesnych problemów dotyczących środowiska pracy człowieka ze szczególnym uwzględnieniem obszarów prac wymagających szczególnej sprawności psychofizycznej. Przedstawienie metod i narzędzi badań stosowanych w psychologii pracy. Zapoznanie słuchaczy z obowiązującymi regulacjami prawnymi dotyczącymi orzecznictwa psychologicznego, instytucjami certyfikującymi, oraz stosowanymi metodami badań. |
|
|||
06-PS-SM-214 |
Zajęcia przedmiotu
semestr letni 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||