Podstawy tyflopedagogiki z elementami dydaktyki 12P-O-NP-9PTE
Wykład (W)
semestr zimowy 2015/2016
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 10 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Literatura: |
Uczeń niewidomy i słabo widzący w ogólnodostępnej szkole średniej : poradnik dla nauczycieli : praca zbiorowa / pod red. Stanisława Jakubowskiego. - Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu, 2005. Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem : poradnik dla nauczycieli / red. Grażyna Walczak. - Warszawa : MENiS, 2005. Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem z dodatkowymi niepełnosprawnościami : poradnik dla nauczycieli / red. Grażyna Walczak. - Warszawa : MENiS, 2005. Zabawy na co dzień : poradnik dla rodziców i nauczycieli dzieci z niepełnosprawnością wzrokową i ruchową / Ewa Kurczak-Wawrowska. - Warszawa : "Fraszka Edukacyjna", 2007 |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny składający się z pytań otwartych lub/i zamkniętych. |
||
Zakres tematów: |
• Tyflopedagogika jako subdyscyplina pedagogiki specjalnej • Historia edukacji dzieci z dysfunkcją wzroku • Etiologia zaburzeń wzroku • Definicje i klasyfikacje uszkodzeń wzroku – następstwa funkcjonalne zaburzeń wzrokowych • Rozwój emocjonalny i społeczny dzieci z dysfunkcją wzroku • Teoria i praktyka wspierania rozwoju oraz edukacji dzieci i młodzieży z uszkodzonym wzrokiem w kontekście prawnych i systemowych warunków • Postawy społeczne wobec osób z dysfunkcją wzroku Aktywizacja zawodowa osób z dysfunkcją wzroku |
||
Metody dydaktyczne: |
Podające z wykorzystaniem środków multimedialnych |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
(brak danych),
(sala nieznana)
|
Sylwia Wrona | 100/ |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.