50% - praca zaliczeniowa
Kryterium zaliczenia jest sporządzenie w kilkuosobowych zespołach projektu badania empirycznego na podstawie dowolnie wybranego problemu badawczego. W trakcie przygotowywania projektu należy uwzględnić poszczególne kroki procesu badawczego, tj. wyodrębnić następujące elementy: problematykę badawczą (wraz z celami badania i krótkim uzasadnieniem wybranego tematu), hipotezy badawcze, opis badanych zmiennych i sposób ich operacjonalizacji, próbę badawczą (wraz z jej opisem i sposobem doboru), model badawczy i proponowany kierunek analizy statystycznej.
Przy sporządzaniu pracy zaliczeniowej obowiązują reguły edycji tekstów naukowych wg standardów APA.
Wykonanie każdego kroku procedury badawczej oceniane jest w skali 2-5, w której:
5 – aspekt badania opracowany został w sposób wzorcowy;
4 – aspekt badania opracowany został w sposób poprawny, bez istotnych uchybień;
3 – aspekt badania opracowany został w sposób dopuszczalny, z pewnymi błędami;
2 – aspekt badania zawiera istotne błędy.
Dodatkowo oceniane jest zachowanie reguł edycji tekstu oraz tworzenia bibliografii (w skali jak powyżej). Ocenę końcową z pracy zaliczeniowej stanowi średnia arytmetyczna ocen poszczególnych elementów pracy.
Niezłożenie pracy semestralnej w wyznaczonym terminie skutkuje otrzymaniem zeń oceny niedostatecznej (2,0).
50% - kolokwium
Ocenie podlega stopień opanowania treści teoretycznych omawianych w trakcie zajęć, a więc tym samym znajomość literatury przedmiotu. Kolokwium będzie miało formę testu sprawdzającego wiedzę z zakresu zadanej literatury przedmiotu. Kolokwium będzie przeprowadzone na przedostatnich, bądź ostatnich zajęciach – w terminie wyznaczonym przez prowadzącego.
Warunkiem otrzymania pozytywnej oceny jest uzyskanie co najmniej 51% punktów przewidzianych za wszystkie testy. Ocena za test wystawiana jest wg poniższego wzoru:
100% - 91% - ocena bardzo dobra (5,0);
90% - 81% - ocena dobra z plusem (4,5);
80% - 71% - ocena dobra (4,0)
70% - 61% - ocena dostateczna z plusem (3,5);
60% - 51% - ocena dostateczna (3,0);
50% i mniej - ocena niedostateczna (2,0).
W przypadku otrzymania oceny niedostatecznej (2,0), ocenę należy poprawić w terminie ustalonym z prowadzącym zajęcia.
|