Metodologia badań psychologicznych 1 [06-PS-SM-005]
semestr letni 2015/2016
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metodologia badań psychologicznych 1 [06-PS-SM-005] |
Zajęcia: |
semestr letni 2015/2016 [2015/2016L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 186 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Maria Chełkowska-Zacharewicz, Maria Flakus, Magdalena Hyla |
Strona domowa grupy: | http://www.ip.us.edu.pl |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa:
Literatura uzupełniająca:
|
Zakres tematów: |
|
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia w formie warsztatu projektowego (także przy wykorzystaniu prezentacji multimedialnej). Ćwiczenia konwersatoryjne. Praca z podręcznikami, sprawozdaniami z sytuacji badawczych i innymi tekstami źródłowymi (zgodnie z tematyką zajęć), praca warsztatowa w grupach (liczba godzin pracy własnej studenta - 40). |
Metody i kryteria oceniania: |
50% - praca zaliczeniowa Kryterium zaliczenia jest sporządzenie w kilkuosobowych zespołach projektu badania empirycznego na podstawie dowolnie wybranego problemu badawczego. W trakcie przygotowywania projektu należy uwzględnić poszczególne kroki procesu badawczego, tj. wyodrębnić następujące elementy: problematykę badawczą (wraz z celami badania i krótkim uzasadnieniem wybranego tematu), hipotezy badawcze, opis badanych zmiennych i sposób ich operacjonalizacji, próbę badawczą (wraz z jej opisem i sposobem doboru), model badawczy i proponowany kierunek analizy statystycznej. Przy sporządzaniu pracy zaliczeniowej obowiązują reguły edycji tekstów naukowych wg standardów APA. Wykonanie każdego kroku procedury badawczej oceniane jest w skali 2-5, w której: 5 – aspekt badania opracowany został w sposób wzorcowy; 4 – aspekt badania opracowany został w sposób poprawny, bez istotnych uchybień; 3 – aspekt badania opracowany został w sposób dopuszczalny, z pewnymi błędami; 2 – aspekt badania zawiera istotne błędy. Dodatkowo oceniane jest zachowanie reguł edycji tekstu oraz tworzenia bibliografii (w skali jak powyżej). Ocenę końcową z pracy zaliczeniowej stanowi średnia arytmetyczna ocen poszczególnych elementów pracy. Niezłożenie pracy semestralnej w wyznaczonym terminie skutkuje otrzymaniem zeń oceny niedostatecznej (2,0). 50% - kolokwium Ocenie podlega stopień opanowania treści teoretycznych omawianych w trakcie zajęć, a więc tym samym znajomość literatury przedmiotu. Kolokwium będzie miało formę testu sprawdzającego wiedzę z zakresu zadanej literatury przedmiotu. Kolokwium będzie przeprowadzone na przedostatnich, bądź ostatnich zajęciach – w terminie wyznaczonym przez prowadzącego. Warunkiem otrzymania pozytywnej oceny jest uzyskanie co najmniej 51% punktów przewidzianych za wszystkie testy. Ocena za test wystawiana jest wg poniższego wzoru: 100% - 91% - ocena bardzo dobra (5,0); 90% - 81% - ocena dobra z plusem (4,5); 80% - 71% - ocena dobra (4,0) 70% - 61% - ocena dostateczna z plusem (3,5); 60% - 51% - ocena dostateczna (3,0); 50% i mniej - ocena niedostateczna (2,0). W przypadku otrzymania oceny niedostatecznej (2,0), ocenę należy poprawić w terminie ustalonym z prowadzącym zajęcia. |
Uwagi: |
Szczegółowe informacje mogą pojawiać się cyklicznie na stronach pracowniczych prowadzących (na stronie Instytutu Psychologii: www.ip.us.edu.pl). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.