Znajomość zagadnień merytorycznych z przedstawionych na wykładzie i podczas ćwiczeń z zakresu omawianej literatury oraz umiejętności analizy statystycznej.
Postawą jest znajomość literatury, zwłaszcza poszczególnych rozdziałów:
Ferguson, G. A., Takane, Y. (1999 i nast. wyd.). Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice. Warszawa: PWN
King, B. M., Minium, E. W. (2009). Statystyka dla psychologów i pedagogów. Warszawa: PWN.
Ocena z testu stanowi 80% oceny końcowej
Ocenie podlega ilość poprawnie rozwiązanych zadań testu.
Test wiedzy i umiejętności:
5,0 (bdb) – od 91% do 100% poprawnych odpowiedzi w teście;
4,5 (db +) – od 81% do 90% poprawnych odpowiedzi w teście;
4,0 (db) – od 71% do 80% poprawnych odpowiedzi w teście;
3,5 (dst +) – od 61% do 70% poprawnych odpowiedzi w teście;
3,0 (dst) – od 51% do 50% poprawnych odpowiedzi w teście;
2,0 (ndst) – od 0% do 50% poprawnych odpowiedzi w teście.
Test wiedzy i umiejętności składa się z ok 5-6 pytań, w których zawarte są zarówno zadania weryfikujące umiejętność analizy danych statystycznych, jak i znajomość podstawowych zagadnień teoretycznych. Nieusprawiedliwiona nieobecność na I terminie kolokwium jest jednoznaczna z oceną niedostateczną.
Wiedza i umiejętności. Postawą jest znajomość literatury, zwłaszcza poszczególnych rozdziałów dla zadanych analiz z:
Ferguson, G. A., Takane, Y. (1999 i nast. wyd.). Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice. Warszawa: PWN
King, B. M., Minium, E. W. (2009). Statystyka dla psychologów i pedagogów. Warszawa: PWN.
Zadania domowe:
Ocena z zadań stanowi 20% oceny końcowej.
Ocenie podlega ilość poprawnie rozwiązanych etapów analizy statystycznej w poszczególnych zadaniach:
5,0 (bdb) – od 91% do 100% poprawnie rozwiązanych etapów analizy;
4,5 (db +) – od 81% do 90% poprawnie rozwiązanych etapów analizy;
4,0 (db) – od 71% do 80% poprawnie rozwiązanych etapów analizy;
3,5 (dst +) – od 61% do 70% poprawnie rozwiązanych etapów analizy;
3,0 (dst) – od 51% do 50% poprawnie rozwiązanych etapów analizy;
2,0 (ndst) – od 0% do 50% poprawnie rozwiązanych etapów analizy.
Ocena z zadań domowych to średnia ocen z pojedynczych zadań (ok 3-4 na semestr)
W zadaniach ocenia się poprawność kolejnych etapów analizy statystycznej dla podanych zagadnień i baz danych zawierających zmienne psychologiczne.
|