Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium (sem. 1) 06-PE-R-S1-21
seminarium (S) semestr zimowy 2015/2016

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Babbie E. (2003): Badania społeczne w praktyce. Warszawa, PWN,

Frankfort – Namias Ch., Nachmias D. (2001): Metody badawcze w naukach społecznych. Poznań: Zysk i S-ka.

Gnitecki J. (1996): Elementy metodologii badań w pedagogice hermeneutycznej. Zielona Góra: Wyd. WSP.

Gruszczyński L.A (1999): Kwestionariusze w socjologii. Budowa narzędzi do badań surveyowych. Katowice: Wyd. UŚl.

Hammersley M., Atkinson P. (2000): Metody badań terenowych. Poznań: Zysk i S-ka.

Konecki K. (2000): Studia z metodologii badań jakościowych. Warszawa: PWN.

Kvale S. (2004): Interviews. Wprowadzenie do jakościowego wywiadu badawczego. Białystok: Trans Humana.

Miles M. B., Huberman M. A. (2000): Analiza danych jakościowych. Białystok, Trans Humana

Moustakas C. (2001): Fenomenologiczne metody badań. Białystok: Trans Humana.

Nowak S. (1970): Metodologia badań socjologicznych. Warszawa, PWN

Nowak S. (1985): Metodologia badań społecznych. Warszawa: PWN

Ostrowska U. (2000): Dialog w pedagogicznym badaniu jakościowym. Kraków: Impuls.

Palka St. (2006): Metodologia badań. Praktyka pedagogiczna. Gdańsk: GWP.

Pilch T., Bauman T. (2001): Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Wyd. „Żak”.

Sztabiński F. (1997): Ankieta pocztowa i wywiad kwestionariuszowy. Warszawa: IFiS PAN.

Sztabiński P.B., Sztabiński F., Sawiński Z. (red.) (2004): Nowe metody, nowe podejścia badawcze w naukach społecznych. Warszawa: IFiS PAN.

Szwed R. (2008): Metody statystyczne w naukach społecznych. Lublin: Wydawnictwo KUL.

Urbaniak – Zając D., Piekarski J. (red.) (2001): Jakościowe orientacje w badaniach pedagogicznych. Studia i materiały. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

Metody i kryteria oceniania:

warunkiem zaliczenia semestru jest przygotowanie koncepcji pracy dyplomowej oraz części teoretycznej pracy magisterskiej

Zakres tematów:

1. Opracowanie wersji roboczej przygotowywanej pracy magisterskiej;

2. Przedmiot badań, cele badawcze i problemy badawcze;

3. Metoda analizy treści literatury przedmiotu;

4. Strategia ilościowa i jakościowa w badaniach społecznych;

5. Metody, techniki i narzędzia badawcze związane z podejsciem ilościowym;

6. Metody techniki i narzędzia badawcze związane z podejściem jakościowym;

7. Etapy postępowania badawczego;

8-15. Konsultacje indywidualne związane z przygotowywaną pracą magisterską

Metody dydaktyczne:

metoda seminaryjna

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Ewa Syrek 12/ szczegóły
2 (brak danych), (sala nieznana)
Agata Rzymełka-Frąckiewicz 11/ szczegóły
3 (brak danych), (sala nieznana)
Bogumiła Kosek-Nita 10/ szczegóły
4 (brak danych), (sala nieznana)
Monika Noszczyk-Bernasiewicz 10/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)