Literatura: |
1. Alternatywne i wspomagające metody komunikacji, red. J. Błeszyński, Kraków 2006.
2. Bernstein T., Terapia dziecka z upośledzeniem umysłowym, Łódź 1995.
3. Biomedyczne podstawy logopedii, red. S. Milewski, J. Kuczkowski, K. Kaczorowska – Brey, Gdańsk 2014
4. Bobrowicz-Lewartowska L., Autyzm dziecięcy, zagadnienia diagnozy i terapii, Kraków 2005.
5. Gałkowski T., Jastrzębowska G., Logopedia. Pytania i odpowiedzi, podręcznik akademicki tom 2, Zaburzenia komunikacji językowej u dzieci i osób dorosłych. Opole 2003.
6. Gałkowski T., Jastrzębowska J., Logopedia, Opole 1999.
7. J. Kielin, Rozwój daje radość. Terapia dzieci upośledzonych w stopniu głębokim, Kraków 2000.
8. Kaczorowska-Bray K., J. Błeszyński, Diagnoza i terapia logopedyczna osób z niepełnosprawnością intelektualną.
9. Kruk-Lasocka J.Autyzm czy nie autyzm? Problemy diagnozy i terapii pedagogicznej małych dzieci, Wrocław 1999.
10. Logopedia. Teoria zaburzeń mowy, red. S. Grabias, M. Kurkowski, Lublin 2012.
11. Logopedia. Wybrane aspekty historii, teorii i praktyki, red. S. Milewski, K. Kaczorowska – Brey, Gdańsk 2012.
12. Minczakiewicz E. - Zaburzenia mowy u osób z upośledzeniem umysłowym (w:) Polska terminologia logopedyczna, pod red. J. Ożdżyńskiego, Wydawnictwo "Secesja", Kraków 1994.
13. Minczakiewicz E., Jak pomóc w rozwoju dziecka z zespołem Downa, Kraków 2001.
14. Minczakiewicz E., Mowa – rozwój, zaburzenia, terapia, WSP, Kraków 1997.
15. Minczakiewicz E., Zaburzenia mowy u upośledzonych umysłowo, w: Diagnoza
i terapia zaburzeń mowy, red.T.Gałkowski, Z. Tarkowski, T. Zaleski, Lublin 1993;
16. Minczakiewicz E.M., Mowa, rozwój, zaburzenia, terapia. Kraków 1997.
17. Pisula E. Autyzm u dzieci, diagnoza, klasyfikacja, etiologia,Warszawa, 2000.
18. Styczek I., Logopedia, PWN, Warszawa 1981.
19. Wprowadzenie do logopedii, G. Gunia, V. Lechta, Kraków 2011.
20. Wyczesany J., Pedagogika upośledzonych umysłowo, W-wa 1999r.
21. Zaleski T., Opóźnienia w rozwoju mowy, Warszawa 2002
|