Ocena z laboratorium wystawiana jest na podstawie liczby uzyskanych punktów, maksymalnie 44 punktów, w tym za: sprawozdania (maksymalnie 5 x 2 pkt), kolokwia cząstkowe (maksymalnie 4 x 4 pkt), kolokwium zaliczeniowe z części laboratoryjnej (maksymalnie 16 pkt), ocena umiejętności praktycznych (maksymalnie 2 pkt),
zgodnie z kryteriami: 22,5 – 26,5 pkt – ocena dostateczna (3,0); 27,0 – 31,5: ocena plus dostateczna (3,5); 32 – 35,5: ocena dobra (4,0), 36 – 40,5: ocena plus dobra (4,5); 41 – 44: ocena bardzo dobra (5,0).
Każdy student przygotowuje 5 sprawozdań. Sprawozdania z ćwiczeń nr 1-4 są przygotowywane w formie pisemnej przez parę lub 4-ro osobową grupę studentów i zawiera obserwacje i wnioski z każdego przeprowadzonego doświadczenia. Oddanie sprawozdań odbywa się w terminie do 7 dni od zakończonych zajęć. Każde sprawozdanie powinno zawierać cel doświadczenia, prezentację wyników w postaci tabel i wykresów (wykresy muszą być czytelne, posiadać opisane osie oraz prawidłowe jednostki), obserwacje i proponowane wnioski. Sprawozdanie podsumowujące z ćwiczeń nr 2-4 jest przygotowywane w postaci prezentacji multimedialnej (maksymalnie 10 slajdów).
Ocena każdego sprawozdania w skali punktowej 0-2, z przeskokiem co 0,5.
2 punkty – sprawozdanie jest kompletne i pozbawione błędów merytorycznych
1,5 punktu – sprawozdanie zawiera pełny zestaw wyników, uzyskanych przez studentów podczas wykonywania ćwiczeń; przeliczenia, prezentacja wyników i ich interpretacja oraz wnioski są zasadniczo prawidłowe, może zawierać drobne błędy merytoryczne, niedomówienia lub niejasności
1 punkt – sprawozdanie zawiera pełny zestaw wyników, uzyskanych przez studentów podczas wykonywania ćwiczeń; przeliczenia, prezentacja wyników i ich interpretacja albo wnioski są w części nieprawidłowe;
0,5 punktu – sprawozdanie zawiera niepełny zestaw wyników, uzyskanych przez studentów podczas wykonywania ćwiczeń; przeliczenia, prezentacja wyników i ich interpretacja są w dużej części nieprawidłowe, sprawozdanie pozbawione jest wniosków
0 punktów – brak sprawozdania.
Ocena sprawozdania z zajęć nr 1-4 wykonanego przez studenta, dostarczonego najpóźniej do 7 dni od odbytych ćwiczeń. Sprawozdanie w postaci prezentacji oceniane bezpośrednio na zajęciach nr 5.
Za sprawozdanie dostarczone po wyznaczonym terminie można uzyskać jedynie połowę maksymalnej liczby punktów. Wyniki weryfikacji przekazywane będą drogą elektroniczną na wskazanych przez studentów adres mailowy.
Kolokwia cząstkowe oceniane są w skali punktowej 0-4, z przeskokiem co 0,5, gdzie 0 to brak odpowiedzi, a 4 to pełna odpowiedź na wszystkie pytania. Kolokwium zaliczeniowe oceniane jest w skali punktowej 0-16, z przeskokiem co 0,5. Składa się z 8 pytań wyboru oraz (0,5 punktu za prawidłową odpowiedź) oraz 7 pytań otwartych (12 punktów).
Kolokwia cząstkowe odbywają się na początku zajęć nr 1 - 4 i składają się z 2 krótkich pytań opisowych. Czas trwania kolokwium cząstkowego 10 minut. Kolokwium zaliczeniowe z ćwiczeń laboratoryjnych odbywa się na zajęciach nr 5 i trwa 45 minut.
Nie ma możliwości poprawy kolokwium cząstkowego. Wyniki weryfikacji przekazywane będą drogą elektroniczną na wskazanych przez studentów adres mailowy.
Ocena umiejętności przeprowadzenia eksperymentu i wnioskowania każdorazowo podczas zajęć laboratoryjnych nr 1 – 4., oceniana na podstawie obserwacji studenta i rozmowy w trakcie zajęć, w skali punktowej 0-0,5, gdzie 0,5 oznacza spełnienie wymagań merytorycznych i kryteriów oceny, a 0 oznacza ocenę negatywną.
|