KOLOKWIUM
Skala punktowa kolokwiów teoretycznych wynosi 0-3, gdzie 0 oznacza brak odpowiedzi lub błędną odpowiedź, a 3 maksymalną liczbę punktów do zdobycia. Maksymalna liczba punktów za wszystkie kolokwia teoretyczne wynosi 39. Studenci, którzy z wszystkich kolokwiów teoretycznych uzyskają co najmniej 20 punktów zostaną dopuszczeni do kolokwium praktycznego. Kolokwium praktyczne obejmuje 5 pytań, każde za 1 punkt. Minimum potrzebne do zaliczenia kolokwium praktycznego to co najmniej 3 punkty.
Przebieg procesu weryfikacji:
Kolokwia będą przeprowadzane na każdych ćwiczeniach z wyjątkiem pierwszego. Kolokwia będą miały formę testu z pytaniami do wyboru i pytaniami otwartymi: sprawdzona będzie zarówno wiedza, jak i umiejętności zdobyte w trakcie zajęć laboratoryjnych z przedmiotu. Zakres materiału: wiedza przekazana podczas zajęć przez osobę prowadzącą laboratorium oraz wykład z danej tematyki, praca z podręcznikiem i literaturą uzupełniającą, korzystanie z konsultacji. Czas trwania kolokwiów wynosi maksymalnie 15 min. Kolokwium praktyczne odbędzie się na ostatnim ćwiczeniu i będzie obejmowało rozpoznawanie i interpretację preparatów z ćwiczeń. Czas trwania kolokwium 0,5h.
OCENA CIĄGŁA AKTYWNOŚCI STUDENTA:
Ocena ciągła dokonywana jest na podstawie sprawozdań przygotowanych w trakcie ćwiczeń (jedno sprawozdanie na 2 osoby). Każde sprawozdanie oceniane jest w skali 0-5 punktów. Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny aktywności na zajęciach jest otrzymanie co najmniej 38 punktów ze wszystkich sprawozdań. W przypadku mniejszej liczby punktów uzyskanych za sprawozdanie zostanie przeprowadzone praktyczne zaliczenie ćwiczeń. Ocenie podlegają umiejętności praktyczne studenta: umiejętność posługiwania się mikroskopem, ocena jakości preparatów wykonanych przez studenta, ocena umiejętności analizy i identyfikowania obserwowanych na preparatach struktur oraz interpretacji uzyskanych wyników na podstawie dokonanych obserwacji.
Przebieg procesu weryfikacji:
Ocena ciągła aktywności dokonywana jest na podstawie pisemnych sprawozdań na każdym ćwiczeniu.
RAPORT Z PRACY LABORATORYJNEJ
bdb – student posiada pogłębioną wiedzę dotyczącą budowy komórki eukariotycznej i technik mikroskopii świetlnej wykorzystywanych w obserwacjach komórek, klasyfikuje i zbiera dane w trakcie wykonywania obserwacji, dokonuje interpretacji danych oraz wyników przeprowadzonych obserwacji, potrafi posługiwać się zasadami wnioskowania przy rozwiązywaniu problemów związanych z analizą komórek; prawidłowo wykonuje i opisuje rysunki.
db - student posiada podstawową wiedzę dotyczącą budowy komórki eukariotycznej i technik mikroskopii świetlnej wykorzystywanych w obserwacjach komórek, klasyfikuje i zbiera dane w trakcie wykonywania obserwacji, jednak wykazuje problemy z klasyfikowaniem danych i wyników przeprowadzanych obserwacji, próbuje wyciągać wnioski przy rozwiązywaniu problemów związanych z analizą komórek; wie jak prawidłowo wykonać rysunek jednak nie zawsze potrafi go prawidłowo opisać i podpisać.
dst - student posiada podstawową wiedzę dotyczącą budowy komórki eukariotycznej i technik mikroskopii świetlnej wykorzystywanych w obserwacjach komórek, jednak wykazuje problemy ze znajomością wybranych spośród zaawansowanych technik mikroskopii świetlnej, wykazuje także problemy z klasyfikowaniem danych w trakcie wykonywania obserwacji mikroskopowych, dokonuje interpretacji danych oraz wyników przeprowadzonych obserwacji tylko przy pomocy osoby prowadzącej zajęcia, próbuje wyciągać wnioski przy rozwiązywaniu problemów związanych z analizą komórek przy pomocy osoby prowadzącej; próbuje prawidłowo wykonać i opisać rysunek przy pomocy osoby prowadzącej.
ndst - student nie posiada podstawowej wiedzy dotyczącej budowy komórki eukariotycznej i technik mikroskopii świetlnej wykorzystywanych w obserwacjach komórek, nie wykazuje znajomości żadnych spośród zaawansowanych technik mikroskopii świetlnej, wykazuje problemy z klasyfikowaniem danych w trakcie wykonywania obserwacji mikroskopowych, nie potrafi interpretować przeprowadzonych obserwacji, nie próbuje wyciągać wniosków przy rozwiązywaniu problemów związanych z analizą komórek, nie potrafi wykonać i opisać rysunku.
Przebieg procesu weryfikacji
Na każdych zajęciach laboratoryjnych studenci będą wypełniali odpowiednie karty pracy lub przygotowywali sprawozdanie pisemne wraz z rysunkami na podstawie obserwacji, dyskusji, notatek i wniosków z przeprowadzonych obserwacji.
|