1. Test pisemny:
Student opanował zagadnienia podane w treściach programowych ćwiczeń. Zna i rozumie zagadnienia dotyczące podstaw nauczania środowiska społeczno-przyrodniczego zdobyte na ćwiczeniach i umie je zastosować w określonych sytuacjach dydaktycznych w edukacji środowiskowej małego dziecka
Ocenie podlega wiedza, jaką zdobył student podczas ćwiczeń z podstaw nauczania środowiska społeczno-przyrodniczego oraz na podstawie lektury podanej literatury.
Warunkiem zaliczenia testu pisemnego na najniższym dopuszczalnym poziomie (z oceną dostateczną) jest udzielenie pełnej odpowiedzi na co najmniej 55% zadanych pytań.
Test pisemny w formie testu wyboru (część pytań) i pytań otwartych. W kolokwium uczestniczą wszyscy studenci jednocześnie. Termin poprawkowy przypada w drugim tygodniu od daty ogłoszenia wyników pierwszego testu pisemnego.
2. Projekt:
Przygotowanie projektu w postaci:
A. Opracowania planu hodowli (przed)szkolnej i jej metodycznego zastosowania na zajęciach w przedszkolu lub w kl. I-III.
B. Opracowanie metodyczne poznawania przez dzieci wybranego elementu środowiska lokalnego (zjawiska bądź obiektu)
zobowiązuje studenta do:
• wyboru tematu i celu dydaktycznego pracy;
• zapoznania się z literaturą dotyczącą problematyki danego gatunku bądź zjawiska;
• sformułowania celów szczegółowych;
• doboru treści, metod i środków dydaktycznych;
• pisemnego opracowania przebiegu zajęć związanych z hodowlą bądź poznawanym elementem środowiska lokalnego;
• dołączenia załącznika zawierającego wybrane środki dydaktyczne (lub ich szkice);
• przedstawienia projektu na zajęciach;
• oddania gotowego projektu prowadzącemu zajęcia.
ocenie podlega:
wykorzystanie informacji z różnych źródeł oraz całościowe potraktowanie tematu pracy; poprawność językowa, merytoryczna i metodyczna projektu;
adekwatność zastosowanych w projekcie treści, metod nauczania i środków dydaktycznych w stosunku do wieku uczniów oraz realizowanych celów i sytuacji dydaktycznych;
sposób przedstawienia projektu oraz systematyczne uczestnictwo w dyskusji na zajęciach.
Student realizuje projekt w trakcie semestru. Złożenie pracy w formie dokumentu drukowanego prowadzącemu zajęcia następuje na zajęciach, na których student omawia swój projekt. Ocena pracy i zwrot sprawdzonej pracy na ostatnich zajęciach ćwiczeniowych.
|