Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia rozwoju człowieka w cyklu życia 06-PS-NM-014
Ćwiczenia (C) semestr zimowy 2016/2017

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Strona zajęć: http://www.joanna.kucharewicz@us.edu.pl
Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Bee, H. (2004). Psychologia Rozwoju Człowieka. Wydawnictwo Zysk i S-ka: Poznań.

• Przetacznik-Gierkowska, M., Tyszkowa, M. (red.). (2005). Psychologia rozwoju człowieka, tom 1. PWN: Warszawa.

Schaffer, H.R.. (2010). Psychologia rozwojowa. Podstawowe pojęcia. WUJ: Kraków.

• Trempała, J. (red.). (2012). Psychologia rozwoju człowieka. PWN: Warszawa.

Harwas-Napierała, B., Trempała, J. (red. nauk.). (2008). Psychologia rozwoju człowieka, tom 2. PWN: Warszawa.

Turner, J.S., Helms, D.B. (1999). Rozwój człowieka. WSiP: Warszawa.

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem uzyskania zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z testu wiedzy.

Skala ocen: 51%-60% = dostateczny

61%-70% = dostateczny +

71%-80% = dobry

81%-90% = dobry +

91%-100% = bardzo dobry (100% to maksymalna ilość punktów uzyskanych w teście wiedzy: 25)

Zakres tematów:

1. Zajęcia organizacyjne.

• 2. Najważniejsze pojęcia psychologii rozwojowej: rozwój, zmiana, mechanizmy zmiany, ciągłość rozwoju, nisza rozwojowa, okresy krytyczne/sensytywne, ekwifinalność, multifinalność itp.; genetyka, dziedziczność a środowisko.

• 3. Badania rozwoju psychicznego. Metody badawcze wykorzystywane w psychologii rozwoju człowieka. Etyka prowadzenia badań w obszarze psychologii rozwoju człowieka.

• 4. Koncepcje periodyzacji cyklu życiowego człowieka. Różne propozycje periodyzacji.

• 5. Teorie rozwoju.

• 6. Rozwój prenatalny, narodziny i przystosowanie w okresie noworodkowym

• 7. Wczesne dzieciństwo. Okres niemowlęcy.

8. Wczesne dzieciństwo. Okres poniemowlęcy.

• 9. Średnie dzieciństwo. Okres przedszkolny

• 10. Późne dzieciństwo. Młodszy wiek szkolny.

• 11. Okres dorastania.

• 12. Wczesna dorosłość.

• 13. Średnia dorosłość.

• 14. Późna dorosłość. Starzenie się.

• 15. Zajęcia podsumowujące i zaliczeniowe.

Metody dydaktyczne:

Formy pracy: dyskusja, praca w grupach, zadania problemowe

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Michalina Ilska 27/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)