Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wprowadzenie do biologii 05-KO-S1-03
Laboratorium (L) semestr zimowy 2016/2017

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 45
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Solomon E.P., Berg L.R. Biologia Wydawnictwo: Multico 2012; lub Ville C. Biologia (dowolne wydanie po roku 1990, – także inne równorzędne

oraz jako piśmiennictwo alternatywne i uzupełniające:

Doleżych B., Łaszczyca P. (red): Biologiczne podstawy rozwoju z elementami higieny szkolnej Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2003

Campbell N.A.: Biologia. DW Rebis 2012

Kay I.: Wprowadzenie do fizjologii zwierząt. PWN

Miesięczniki: Wiedza i Życie, Świat Nauki, Świat Wiedzy, Charaktery, Polityka - szczególnie numery specjalne poświęcone badaniom mózgu

Portale naukowe i portale uczelni wyższych

Oraz odrębny spis piśmiennictwa przedmiotu dostępnego w kraju z uwzględnieniem pozycji historycznych

Metody i kryteria oceniania:

Na podstawie wyników bieżących sprawdzianów przeprowadzanych podczas zajęć laboratoryjnych z uwzględnieniem treści wykładu oraz opcjonalnych referatów oraz innych form samodzielnej pracy studenta

W przypadku zadań otwartych próg zaliczenia - 33% wykonania, w przypadku zadań zamkniętych próg zaliczenia - 60% wykonania.

Spontaniczna aktywność studenta (opracowanie i prezentacja własnych materiałów) oceniana wg kryteriów ważenia ocen podanego przez prowadzacego.

Zakres tematów:

I. Metody badań biologicznych i teoretyczne podstawy biologii

II. Podstawy fizyki i chemii niezbędne do rozumienia biologii

III. Podstawy biologii komórki: Teoria komórkowa i organelle

IV. Podstawy biochemii statycznej

V. Podstawy biochemii dynamicznej

VI. Podstawy genetyki molekularnej

VIII. Komórka jako system reagujący

IX. Podziały komórkowe jako podstawa mechanizmów rozmnażania

X. Zarys histologii i anatomii zwierząt - plany budowy i plan budowy człowieka

XI. Ekologia - podstawowe zasady

XII. Bioróżnorodność jako wartość biologiczna i humanistyczna

XIII. Podstawy ewolucjonizmu

Metody dydaktyczne:

Jako metody pracy stosowana będzie: obserwacja, doświadczenia z możliwością wykonania obliczeń, tworzenie i analiza modeli, rozwiązywanie zadań problemowych (np. krzyżówki genetyczne), ankiety wykonywane przez studentów oraz wyszukiwanie i weryfikacja danych w źródłach.

Praca własna – z podręcznikami i internetowymi źródłami danych, służy przygotowaniu się do ćwiczeń oraz tworzeniu schematów i zestawień, wykorzystywanych na zajęciach

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Julia Karpeta-Kaczmarek 15/14 szczegóły
2 (brak danych), (sala nieznana)
Marta Dziewięcka 14/14 szczegóły
3 (brak danych), (sala nieznana)
Jacek Francikowski 15/14 szczegóły
4 (brak danych), (sala nieznana)
Alina Kafel 14/14 szczegóły
5 (brak danych), (sala nieznana)
Jacek Francikowski 6/14 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)