DYDAKTYKA MATEMATYKI NA III I IV ETAPIE EDUKACYJNYM II 0301-MT-S2-16-DMAB2
Wykład (W)
semestr zimowy 2016/2017
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 30 | ||
Limit miejsc: | 30 | ||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||
Literatura: |
Siwek H.: Dydaktyka matematyki. WSiP 2005 Siwek H. Czynnościowe nauczanie matematyki. WSiP 1998 Ciosek M.: Proces rozwiązywania zadania na różnych poziomach wiedzy i doświadczenia matematycznego. Wyd. naukowe AP Kraków 2005 Wadsworth B. J.: Teoria Piageta. WSiP1998 Poly’a G.: Jak to rozwiązać? PWN 2009 Black P., Harrison Ch., Lee C., Marshall B., Wiliam D.: Jak oceniać, aby uczyć? CEO 2006 Mason J., Burton L., Stacey K.: Matematyczne myślenie. WSiP 2005 |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Jak w sposobach ustalania oceny końcowej. |
||
Zakres tematów: |
Specyfika i prawidłowości uczenia się na III oraz IV etapie edukacyjnym. Stadia rozwoju myślenia. Metoda czynnościowa w pracy nauczyciela na III i IV etapie edukacyjnym. Typy ćwiczeń w metodzie czynnościowej. Kształtowanie pojęć matematycznych. Pojęcia potoczne, a pojęcia naukowe. Etapy kształtowania pojęć. Poziomy rozumienia pojęć. Przykłady wprowadzania pojęć w szkole. Definicja a pojęcie. Rola definicji w matematyce. Myślenie matematyczne, jego specyfika i kształtowanie. Rozwijanie umiejętności rozwiązywania problemów. Strategie rozwiązywania problemów, strategie heurystyczne. Sposoby ujmowania roli nauczyciela – style nauczania. Ocenianie kształtujące jako pomoc uczniom w uczeniu się. Kompetencje kluczowe i ich kształtowanie na lekcjach matematyki. |
||
Metody dydaktyczne: |
Wykład problemowy. |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każdy czwartek, 12:00 - 14:00,
sala 228 |
Natalia Cieślar | 2/30 |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Bankowa 14 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.