Każdy ze studentów zobowiązany jest do wygłoszenia referatu(ów).
Ocenie podlegają:
- umiejętności techniczne i merytoryczne związane z przygotowaniem i klarownym przedstawieniem referatu na wybrany temat,
- zdolność do syntezy informacji i właściwego doboru literatury.
Referat oceniony na ocenę niedostateczną musi być poprawiony, uzupełniony.
Prezentacja w formie elektronicznej/ lub tekst wystąpienia w formie wydruku zostają przekazane prowadzącemu Seminarium.
Ocenie podlega zarówno poprawność merytoryczna, jak i sposób prezentacji danego tematu.
Bardzo dobry - student przygotował w formie prezentacji multimedialnej (lub w formie pisemnej) oraz wygłosił referat oparty na najnowszej oryginalnej literaturze przedmiotu, przygotował wyróżniającą się pod względem treści, stylu i formy prezentację multimedialną. Jej treści odpowiadają założonym celom. W obowiązującej terminologii naukowej nie popełnił błędów. Czas prezentacji był zgodny z zaleconymi wymaganiami. Odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości literatury przedmiotu dotyczącej omawianego zagadnienia.
Dobry - student wygłosił referat oparty na oryginalnej literaturze przedmiotu, przygotował poprawny pod względem treści, stylu i formy referat, oraz prezentację multimedialną, ale temat omówiony został tylko w znacznej części. W obowiązującej terminologii naukowej popełnił pojedyncze błędy merytoryczne, które potrafi skorygować w trakcie dyskusji. Czas prezentacji był zgodny z zaleconymi wymaganiami. Odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości literatury przedmiotu dotyczącej omawianego zagadnienia.
Dostateczny - przygotowany przez studenta referat fragmentarycznie rozwiązał postawiony problem. Zakres omawianych zagadnień jest w wielu punktach niewystarczający dla rozwiązania postawionych problemów badawczych. W treści prezentacji pojawiły się liczne błędy merytoryczne, które potrafi skorygować w trakcie dyskusji. Czas prezentacji odbiega od zalecanego. Odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości poniżej przeciętnej literatury przedmiotu dotyczącej omawianego zagadnienia.
Niedostateczny - prezentowany temat został przedstawiony pobieżnie. W treści prezentacji pojawiły się liczne błędy merytoryczne, których student nie potrafi skorygować w czasie dyskusji, nie potrafi odpowiedzieć na większość zadawanych pytań zadawanych po prezentacji. Czas prezentacji odbiega znacznie od obowiązujących wymagań.
Aktywny udział w dyskusji nad zagadnieniami/problemami przedstawionymi podczas prezentacji. Wykazanie się umiejętnością łączenia wiadomości z różnych dyscyplin biologii, formułowania zrozumiałych i logicznych pytań, świadczących o zaangażowaniu w prezentowane problemy badawcze.
Ocenie podlega zaangażowanie studenta w dyskusję naukową. Aktywność studenta oceniana jest w skali 1 (aktywny) lub 0 (nieaktywny).
Na koniec semestru aktywność studenta oceniana jest w skali ocen od niedostatecznej do bardzo dobrej. Aktywny udział w dyskusji w ponad 60% zajęć oceniany jest na ocenę bardzo dobrą, w 40% zajęć na ocenę dobrą, a w 25% zajęć na ocenę dostateczną. W ocenie uwzględniania jest poprawność merytoryczna wypowiedzi.
|