I.
Zespołowe przygotowanie prezentacji na wybrany i ustalony z osobą prowadzącą zajęcia temat.
Podczas realizacji prezentacji student zobowiązany jest do:
• wyboru inspirujących, wartościowych merytorycznie i metodycznie treści z przykładami ich praktycznego zastosowania;
• zaprezentowania [indywidualnie bądź w grupie] zebranego materiału z użyciem środków multimedialnych i/lub innych środków dydaktycznych;
• omówienia zagadnień metodycznych i przykładowego praktycznego zastosowania ich w grupie studentów;
• odpowiedzi na pytania dotyczące prezentowanych treści [ze strony prowadzącego i studentów uczestniczących w zajęciach];
• przygotowania dossier [lub tekstu] z treściami prezentacji, który wraz z pokazem multimedialnym pozostaje do wglądu prowadzącego zajęcia jako element oceny.
Ocenie podlega:
zakres przygotowania i sposób prezentacji materiału (wg ww. wymagań merytorycznych), poprawność językowa, merytoryczna i metodyczna prezentowanych treści, umiejętności metodyczne student, samodzielna interpretacja podejmowanych problemów oraz aktywne uczestnictwo w dyskusji.
Student realizuje prezentację i przedstawia ją podczas zajęć [20-30 min.].
Po zakończeniu prezentacji oddaje przygotowane dossier tematyczne (tekst referatu, płytka CD, środki dydaktyczne) prowadzącemu.
II.
Przygotowanie projektu w postaci scenariusza wycieczki bioregionalnej dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym zobowiązuje studenta do:
• wyboru tematu, celu ogólnego, miejsca i czasu fenologicznego wycieczki;
• poznania terenu zajęć (przyrody, geografii, historii, społeczności regionu);
• zapoznania się z literaturą dotyczącą problematyki danego regionu i wycieczki;
• sformułowania celów szczegółowych wycieczki;
• doboru treści, metod i środków dydaktycznych;
• pisemnego opracowania przebiegu zajęć na wycieczce z opisem szczegółowych zadań edukacyjnych;
• dołączenia załącznika zawierającego wybrane środki dydaktyczne;
• oddania gotowego projektu prowadzącemu zajęcia.
planowania i metodycznego przygotowania zajęć w postaci przygotowania konspektu zajęć terenowych (wycieczki bioregionalnej) wraz z załącznikiem zawierającym wybrane środki dydaktyczne
Ocenie podlega:
wykorzystanie informacji z różnych źródeł oraz wykorzystanie bioregionalnego środowiska społeczno- przyrodniczego; poprawność językowa, merytoryczna i metodyczna scenariusza zajęć; adekwatność zastosowanych treści, metod nauczania i środków dydaktycznych do
Student realizuje projekt w trakcie semestru. Przewidziane są ewentualne konsultacje z prowadzącym zajęcia. Praca składa się z trzech części: krótki opis bioregionu (2-3 strony), scenariusz zajęć (2-4 strony), załącznik ze środkami dydaktycznymi. Złożenie pracy w formie dokumentu drukowanego prowadzącemu zajęcia najpóźniej dwa tygodnie przed zakończeniem zajęć. Zwrot sprawdzonej pracy na ostatnich zajęciach ćwiczeniowych.
|