Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

B(9) z zakresu metodyk specjalnych: Metodyka kształcenia separacyjnego 12-OA-S1-9MS.1-S
Ćwiczenia (C) semestr zimowy 2017/2018

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 25
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

• Bobińska K., Pietras T., Gałecki P. (red.): Niepełnosprawność intelektualna – etiopatogeneza, epidemiologia, diagnoza, terapia. Wyd. Continuo, Wrocław 2012

• Kosakowski Cz. (red.): Nauczanie i wychowanie osób upośledzonych umysłowo. Toruń 2001, Akapit

• Sękowska Z.: Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej. Warszawa 1998, WSPS

• Wrona S., Osoba głęboko upośledzona umysłowo w systemie edukacji. analiza porównawcza zajęć rewalidacyjno-wychowawczych. Wyd. Impuls, Kraków 2011

• Wyczesany J.: Pedagogika osób upośledzonych umysłowo. Kraków 2005, Impuls

Metody i kryteria oceniania:

ustna weryfikacja wiedzy (oceny 2-5), przy min. 90% obecności

Zakres tematów:

• Funkcjonowanie ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w szkole specjalnej (uczeń z lekką niepełnosprawnością, uczeń z głębszą niepełnosprawnością intelektualną)

• Formy edukacji oraz rodzaje zajęć prowadzonych w placówkach specjalnych

• Specjalistyczna kadra szkół specjalnych

• Metody pracy z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie

• Tworzenie Indywidualnych Program Edukacyjno-Terapeutycznych (IPET)

• Obserwacje zajęć w placówkach nieseparacyjnych oraz stopniowe włączanie się w proces lekcyjny

Metody dydaktyczne:

metoda rozmowy, poglądowa, poszukująca, działania praktycznego

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Sebastian Mrózek 17/18 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.