Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kultura medialna 12-PE-S1-KM
Ćwiczenia (C) semestr zimowy 2017/2018

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Chudziński E. (red.): Słownik wiedzy o mediach, Warszawa – Bielsko Biała 2007, ParkEdukacja

Dobek-Ostrowska B.: Podstawy komunikowania masowego, Wrocław 1999, Astrum

Goban-Klas T.: Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Warszawa 1999, PWN

Goban-Klas T.: Powstanie i rozwój mediów, Kraków 2001, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej

Skrzypczyk J. (red.): Popularna encyklopedia mass mediów, Poznań 1999, Kurpisz

Sorlin P.: Mass media, Wrocław 2001, Astrum

Tanaś M.: Kultura i język mediów, Kraków 2007, Oficyna Wydawnicza „Impuls

Tanaś M.: Kultura i język mediów, Kraków 2007, Oficyna Wydawnicza „Impuls”

Dybalska R., Kępa-Figura D. (red.).: Przemoc w języku mediów, Lublin 2004, Wydawnictwo Lubelskie

Iłowiecki M.: Media, władza, świadomość społeczna, Łódź 1999, Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa Telewizyjna i Teatralna

Jarecka U.: Świat wideoklipu, Warszawa 1999, Oficyna Naukowa

Juszczyk S.: Człowiek w świecie elektronicznych mediów. Szanse i zagrożenia, Katowice 2000, Wyd. UŚ

Kluszczyński R. W.: Film, wideo, multimedia, sztuka ruchomego obrazu w erze elektronicznej, Warszawa 1999, Instytut Kultury

Monet D.: Multimedia, Katowice 1999, Książnica

Nurczyńska- Fidelska E. (red.).: W świecie mediów, Kraków 2001, Oficyna Wydawnicza „Impuls”

Zasępa T. (red.).: Internet. Fenomen społeczeństwa informacyjnego, 2001, Wyd. Święty Paweł

Metody i kryteria oceniania:

Test z wiedzy o mediach

Projekt upowszechniania wiedzy w nowych mediach

Prezentacja wiedzy o wybranym obszarze kultury medialnej

Zakres tematów:

Powstanie i rozwój środków masowego przekazu

o Prasa

o Radio

o Telewizja

o Internet

2. Rola środków masowego przekazu w upowszechnianiu kultury

masowej

o Informacja

o Oświata i wychowanie

o Rozrywka

o Reklama

3. Wpływ środków masowego przekazu na rodzinę i środowisko

społeczne.

4. Wpływ środków masowego przekazu na rozwój dzieci i

młodzieży

5. Proces wiązania się ze sobą i przenikania sieci

telekomunikacyjnych, informatycznych i audiowizualnych

6. Wirtualność nowych mediów i jej wpływ na postrzeganie

świata realnego.

7. Gatunki dziennikarskie

o Gatunki prasowe – wzmianka, notatka prasowa,

wiadomość, zapowiedź, komentarz, felieton, wywiad,

reportaż

o Dziennikarskie formy radiowe – ramówka, serwisy

informacyjne, programy publicystyczne, muzyka

o Gatunki telewizyjne

– Programy gotowe przed nadaniem – filmy, reklamy,

kreskówki, seriale, teleturnieje

– Programy kształtujące się podczas emisji – transmisje

sportowe itp.

– Programy mieszane – np. dziennik telewizyjny

– Real-TV – Talk show, Reality show

8. Technologia prasy, program radiowego, telewizyjnego,

łączności internetowej

9. Regulacje prawne – prawo prasowe, dobra osobiste, prawo

autorskie, prawo reklamy

Metody dydaktyczne:

przedstawienie i mówienie form, metod i celów upowszechniania wiedzy poprzez media.

Przedstawienie i omówienie zasad przygotowania prezentacji (wraz z tematyką)

Zrealizowanie etiudy filmowej

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Leszek Żaba 17/17 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)