Ocena końcowa z laboratorium stanowi średnią ważoną z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia.
Wagi poszczególnych sposobów: ocena ciągła + odpowiedź ustna 30 %, kolokwium 50 %, sprawozdanie 20 % .
KOLOKWIUM PISEMNE
• Student uzyskuje zaliczenie na podstawie zdanych trzech kolokwiów pisemnych zawierających pytania opisowe, równania reakcji chemicznych i obliczenia chemiczne.
• Kryterium oceny kolokwium:
60 % - 67 % dostateczny
68 % - 75 % dostateczny plus
76 % - 83 % dobry
84 % - 91 % dobry plus
92 % -100 % bardzo dobry
• Do uzyskania zaliczenia z przedmiotu konieczne jest uzyskanie pozytywnej oceny z każdego z trzech kolokwiów
• Istnieje możliwość dwukrotnej poprawy każdego z kolokwium.
• Student NIE uzyskuje zaliczenia w przypadku nie zaliczenia któregokolwiek
z kolokwiów.
• Średnia arytmetyczna ze wszystkich kolokwiów:
3,0 - 3,25 dostateczny
3,26 - 3,75 dostateczny plus
3,76 - 4,25 dobry
4,26 - 4,75 dobry plus
4,76 - 5,0 bardzo dobry
stanowi 50 % wkładu do oceny końcowej z laboratorium.
ODPOWIEDŹ USTNA
Opanowanie wiedzy teoretycznej i praktycznych umiejętności w laboratorium chemicznym. Opanowanie treści wskazanych przez prowadzącego.
• Odpowiedzi na pytania w trakcie prowadzenia doświadczeń dotyczących przeprowadzanych ćwiczeń laboratoryjnych.
• Ocena stopnia przygotowania teoretycznego do ćwiczeń.
Ocena bardzo dobra - student odpowiada prawidłowo i w sposób wyczerpujący na zadawane pytania,
Ocena dobra - odpowiedzi niepełne,
Ocena dostateczna - słabe przygotowanie do zajęć, potrzebna duża pomoc prowadzącego,
Ocena niedostateczna - student nie potrafi udzielić odpowiedzi na zadawane pytania.
OCENA CIĄGŁA
Umiejętność wykorzystania wiedzy teoretycznej w praktyce laboratoryjnej. Ocena ciągła pracy studenta w czasie trwania zajęć.
• Umiejętność pracy w laboratorium chemicznym.
• Znajomość stosowanego w laboratorium szkła i sprzętu laboratoryjnego.
• Umiejętność posługiwania się szkłem i sprzętem laboratoryjnym w celu wykonania doświadczeń.
• Prowadzący na podstawie obserwacji ocenia umiejętności pracy w laboratorium.
Ocena bardzo dobra - prawidłowe i samodzielne wykonywanie czynności laboratoryjnych z zachowaniem bezpiecznych zasad pracy w laboratorium. Student potrafi samodzielnie i prawidłowo korzystać z aparatury, sprzętu i szkła laboratoryjnego,
Ocena dobra - student wymaga niewielkiej pomocy prowadzącego w wykonywanym ćwiczeniu. Zachowuje prawidłowe i bezpieczne zasady pracy podczas wykonywania czynności laboratoryjnych. Student potrafi samodzielnie i prawidłowo korzystać z aparatury i szkła laboratoryjnego,
Ocena dostateczna - student wykonuje czynności laboratoryjne z dużą pomocą prowadzącego. Zachowuje prawidłowe i bezpieczne zasady pracy w laboratorium. Student na ogół potrafi prawidłowo korzystać z aparatury i zna zastosowanie szkła laboratoryjnego. Wykonuje ćwiczenie ze wskazówkami prowadzącego,
Ocena niedostateczna - student nie jest w stanie wykonać prawidłowo czynności laboratoryjnych nawet po konsultacji z prowadzącym. Nie potrafi prawidłowo korzystać z aparatury, nie zna przeznaczenia danego szkła i sprzętu laboratoryjnego, nie zachowuje prawidłowych zasad pracy w laboratorium. Nie stosowanie się do zaleceń prowadzącego, brak poprawy źle wykonywanych czynności po zwróceniu uwagi prowadzącego.
• Student NIE uzyskuje zaliczenia w przypadku nie przestrzegania zasad BHP w pracowni chemicznej.
• Odpowiedź ustna wraz z ocenianiem ciągłym stanowią 30 % wkładu do oceny końcowej z laboratorium.
SPRAWOZDANIE
Ocena poprawności wykonania ćwiczeń laboratoryjnych. Opanowanie wiedzy teoretycznej i umiejętności pracy w laboratorium chemicznym. Prawidłowe przeprowadzenie ćwiczeń laboratoryjnych, wyciągnięcie odpowiednich wniosków.
• Kryterium oceny sprawozdania:
Brak sprawozdania 0 – bez możliwości poprawy
poniżej 60 % niedostateczny
60 % - 67 % dostateczny
68 % - 75 % dostateczny plus
76 % - 83 % dobry
84 % - 91 % dobry plus
92 % -100 % bardzo dobry
• Ocena końcowa ze sprawozdań stanowi średnią arytmetyczną obliczoną ze sprawozdań ze wszystkich ćwiczeń:
3,0 - 3,25 dostateczny
3,26 - 3,75 dostateczny plus
3,76 - 4,25 dobry
4,26 - 4,75 dobry plus
4,76 - 5,0 bardzo dobry
• Student NIE uzyskuje zaliczenia w przypadku braku pozytywnej oceny z sumy wszystkich sprawozdań do ćwiczeń laboratoryjnych.
• Student oddaje sprawozdanie z każdych ćwiczeń laboratoryjnych wykonane zgodnie z instrukcją przed rozpoczęciem kolejnych zajęć. Student ma prawo do dwukrotnej poprawy sprawozdania.
• Średnia arytmetyczna ze wszystkich sprawozdań stanowi 20 % wkładu do oceny końcowej z laboratorium.
|