Polityczne Public Relations 05-DK-S2-PPR17
Konwersatorium (K)
semestr letni 2018/2019
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 30 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena | ||
Literatura: |
Abramczyk G, Bonikowska M., Bralczyk J. i inni: Komunikatorzy, Wpływ Wrażenie Wizerunek, Warszawa - Bydgoszcz 2000. Annusewicz O., Polityczne Public Relations, "Studia Politologiczne" Vol. 9 Cichosz M., (Auto)kreacja wizerunku polityka na przykładzie wyborów prezydenckich w III RP, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2003 Giereło K.: Wizerunek polityka. [w:] B. Ociepka: Public relations w teorii i praktyce. Wrocław 2003 Kolczyński. M. Strategie komunikowania politycznego. Katowice 2008 M. Mazur, Marketing polityczny. Wyczerpujący przegląd technik i metod stosowanych w kampanii wyborczej, Warszawa 2002 McCombs M.: Ustanawianie agendy. Media masowe i Ustanawianie agendy opinia publiczna, Kraków 2008 Michalczyk S.: Komunikowanie polityczne. Teoretyczne aspekty procesu. Katowice 2005 Olędzki J., Tworzydło D (red.): Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, PWN Warszawa 2006 Paszkiewicz K.A, Public Relations w polityce, [w:] Jabłoński A.W., Sobkowiak L. Marketing polityczny w teorii i praktyce, Wrocław 2002 Płudowski T.: Komunikacja polityczna w amerykańskich kampaniach wyborczych, Warszawa 2008 Podobas I.: Public relations jako narzędzie kreowania wizerunku partii politycznych, Warszawa 2011 Przybylski H.: Marketing polityczny a polityczne Public Relations [w:] Public Relations. Teoria i praktyka komunikowania, Katowice 2007. Seitel F.P.: Public Relations w praktyce, Warszawa 2003. Tworzydło D.: Public Relations Praktycznie, Warszawa 2017. Tworzydło D.: Public relations w polityce. Korzyści wynikające z procesu budowania relacji oraz błędy w interpretacji definicji, „Polityka i Społeczeństwo” 1(11) / 2013 Wojcik K.: Public Relations Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2013. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena aktywnego uczestnictwa na zajęciach i poziomu przygotowania. Udział w dyskusjach na większości zajęć – odnotowywanie aktywności. Ocena prezentacji grupowej - planu strategii wizerunkowej wybranego podmiotu politycznego, ocena pracy semestralnej - krótkiego eseju poświęconego wybranemu aspektowi politycznego public relations. |
||
Zakres tematów: |
Istota politycznego public relations Definicje pojęcia „public relations” i specyfika politycznego PR Zasady i cele public relations w tym szczególnie politycznego PR Public relations a inne formy komunikowania perswazyjnego (public relations a marketing/marketing polityczny, public relations a reklama/reklama polityczna public relations a propaganda. Polityczne public relations a dziennikarstwo polityczne Zastosowanie mechanizmu public relations w polityce Kształtowanie wizerunku partii politycznych i polityków Środki politycznego public relations, wykorzystanie mediów (w tym mediów internetowych) w politycznym PR Rola specjalistów od kształtowania wizerunku w partiach politycznych Etyka w działalności public relations Przygotowywanie strategii public relations Znaczenie i perspektywy wykorzystania public relations w polityce |
||
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja moderowana przez prowadzącego zajęcia, - analizowanie i rozwiązywanie praktycznego problemu z zakresu politycznego PR. metoda "burza mózgów", prezentacja grupowa przygotowywana i prezentowana w trzyosobowych grupach - plan strategii wizerunkowej wybranego podmiotu politycznego. |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każdy czwartek, 11:10 - 12:40,
sala 239 |
Bernard Grzonka | 31/32 |
szczegóły![]() |
2 |
każdy czwartek, 12:45 - 14:15,
sala 239 |
Bernard Grzonka | 33/32 |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Bankowa 11 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.