Oceny cząstkowe:
- 3-4 sprawdziany wiadomości; osoby nieobecne zobowiązane są do opracowania i przesłania/dostarczenia poprawnych odpowiedzi na pytania kolokwium, którego nie pisały (w czasie 1 tygodnia od kolokwium). Opracowanie takie oznacza ocenę 2 z kolokwium; w przypadku niedostarczenia wspomnianego opracowania, osoba otrzymuje 0 z kolokwium.
- realizacja min. 2 zadań projektowych (grupy 2-4 osobowe) w semestrze na tematy zadane przez prowadzącego
- merytoryczny wkład w realizowane w trakcie ćwiczeń zadania
Ocena sprawdzianów:
do 50 % poprawnych odpowiedzi - NDST
51-60 % " " DST
61-70% " " DST PLUS
71-80% " " DB
81-90% " " DB PLUS
91% i więcej " " BDB
Ocena projektów:
Kryteria (w obrębie każdego możliwa ocena od 2 do 5):
- odpowiedniość tematu i treści
- poprawność i trafność doboru źródeł:
- - w zakresie naukowości (recenzowane, miejsce publikacji)
- - - zróżnicowanie materiału ilustracyjnego (naukowy, popularny, forma ilustracji)
- wskazanie podstawowych, dla omawianego tematu, praw, mechanizmów
- umieszczenie zjawiska w kontekście innych, skorelowanych z omawianym
- przytoczenie i omówienie/zobrazowanie występowania zjawiska "poza laboratorium" - w tzw, realnym świecie:
- - forma ilustracji
- - - typowość/oryginalność ilustracji
- przedstawienie własnej propozycji wykorzystania wiedzy z obszaru objętego analizą:
- - forma propozycji
- - - stopień podobieństwa do propozycji kanonicznych
- czytelność sposobu prezentacji
- poziom spójności realizacji projektowej na poziomie formalnym i treściowym w całej grupie
- umiejętność zawarcia treści w wyznaczonej ramie czasowej
Średnia wg ustalonych kryteriów jest oceną dla każdego członka grupy. W przypadku wyraźnej różnicy w poziomie przygotowania i sposobie prezentacji, oceny mogą zostać zróżnicowane dla poszczególnych członków grupy.
Ocena realizacji zadań w trakcie ćwiczeń:
- poziom zaangażowania studenta w dyskusje na forum całej grupy (włączanie się do dyskusji, trafność zgłaszanych tez, umiejętność odniesienia się do zadanych fragmentów tekstów)
- formalny i merytoryczny wkład w przydzielane w trakcie ćwiczeń zadania do realizacji
- umiejętność odniesienia się do przedstawianych przez innych zagadnień (spontaniczna i/lub zadana przez prowadzącego)
Ocena końcowa z ćwiczeń to średnia arytmetyczna ocen z realizacji zadań projektowych oraz kolokwiów. Dodatkowo, uzyskanie pozytywnej oceny z aktywności na więcej niż 3 zajęciach, skutkuje podniesieniem oceny końcowej o 0,25 stopnia, a na więcej niż 5 zajęciach - o 0,5 stopnia (nie dotyczy oceny niedostatecznej z ćwiczeń).
Uzyskanie średniej ocen niższej niż 2,75 jest równoznaczne z niezaliczeniem przedmiotu, tzn. pozytywna ocena z ćwiczeń jest WK zaliczenia modułu.
Warunki ogólne zaliczenia:
Nieobecności:
student może mieć 2 nieusprawiedliwione nieobecności.
Więcej niż 2 nieobecności wiąże się z koniecznością zaliczenia materiału w formie wspólnego kolokwium w trakcie tygodnia sesji zaliczeniowej. Zaliczanie materiału realizowanego w trakcie ćwiczeń, na których student był nieobecny jest JEDNORAZOWE.
Studenci mający więcej niż 30% nieobecności (w stosunku do liczby zajęć zrealizowanych), nie uzyskują zaliczenia z przedmiotu.
Tematy ćwiczeń uzgadniane są w terminie nie krótszym niż 7 dni przed ich realizacją.
Przydzielenie zadań projektowych odbywa się na 1-szych zajęciach.
Student, w dogodnym dla siebie i prowadzącego czasie, ma prawo wglądu w swoje oceny.
|