kolokwium:
Wymagana znajomość treści przedmiotu przedstawianych na ćwiczeniach i zagadnień z literatury.
Metodą sprawdzenia wiedzy i umiejętności jest test obejmujący zestaw pytań zamkniętych (np. pytania „prawda-fałsz”, pytania wielokrotnego wyboru i innych), półotwartych (np. pytania z luką) i otwartych. Termin kolokwium zostanie uzgodniony podczas pierwszych zajęć dydaktycznych. Ocena na podstawie ilości punktów uzyskanych za poszczególne zadania oceniane pod względem poprawności merytorycznej i formalnej. Ocenę pozytywną uzyskuje student, który otrzymał 50% + 1 punkt spośród ogólnej punktacji przewidzianej na test. Student otrzymuje oceny: 3; 3,5; 4; 4,5; 5. Student otrzymujący ocenę negatywną zobowiązany jest do ponownego napisania kolokwium w terminie uzgodnionym z prowadzącą zajęcia.
Kolokwium pisemne, czas trwania: 35-40 min. Dopuszcza się przeprowadzenie kolokwium weryfikującego wiedzę studenta podczas zajęć dydaktycznych, czas trwania 10-15 min. Zwrot prac nastąpi do 7 dni po napisaniu kolokwium.
Ocena końcowa z ćwiczeń będzie dodatkowo weryfikowana i może ulec obniżeniu, jeżeli student ma więcej niż jedną nieobecność na zajęciach (1x 45 min.), której nie zaliczył na konsultacjach u prowadzącego (najpóźniej do 2 tygodni przed ostatnimi zajęciami dydaktycznymi). Ocena końcowa ulega obniżeniu o pół stopnia za każdą niezaliczoną jednostkę zajęciową.
prezentacja multimedialna:
Prezentacja ustna ma na celu sprawdzenie umiejętności posługiwania się wybranymi ujęciami teoretycznymi oraz stopnia wykorzystania zdobytej wiedzy teoretycznej w celu przedstawienia wybranego systemu pedagogicznego. Opracowanie powinno się składać z 4 części:
1. część wprowadzająca -wyjaśnienie, w oparciu o literaturę przedmiotu, podstawowych specyficznych społeczno-kulturowych, geograficznych itd. warunków funkcjonowania wybranego państwa wskazanie na determinanty pośrednie i bezpośrednie systemu edukacyjnego;
2. część główna – wskazująca na podstawy administracyjne/prawne systemu szkolnego oraz charakterystykę funkcjonowania i organizacji szczebli edukacyjnych oświaty w prezentowanym państwie;
3. atuty i mankamenty prezentowanego systemu edukacyjnego; refleksja/ocena własna systemu (pedagogiczna);
4. zestawienie literatury źródłowej.
Ocenie podlega: umiejętność przygotowania i zaprezentowania prezentacji, wykorzystanie literatury obowiązkowej i uzupełniającej; częstotliwość udziału w dyskusji. Każdy z członków zespołu oceniany jest indywidualnie. Podczas prezentacji oceniana będzie również częstotliwość i jakość wypowiadania się, wkład pracy włożony w przygotowanie prezentacji.
Prezentacja multimedialna powinna być przygotowana zgodnie ze standardami edycyjnymi tekstu naukowego; zapisana w formacie ppt lub pdf. Najwyżej oceniane będą projekty spełniające w pełni poniższe w kryteria:
- pełna zgodność zawartości opracowania z podjętym tematem,
- uwzględnienie wszystkich części pracy;
- zagadnienie przedstawione w wyczerpujący sposób, podane informacje zgodne z aktualnymi źródłami wiedzy;
- pełna poprawność językowa, swoboda w operowaniu słownictwem prezentowanego zakresu tematycznego, zarówno w treściach ujętych w prezentacji multimedialnej, jak i podczas wypowiedzi ustnej;
- estetyka pracy.
Przygotowanie i omówienie przez wszystkich studentów przygotowujących prezentację porównawczej analizy – w postaci prezentacji multimedialnej – wybranych pojęć, koncepcji i systemów pedagogicznych oraz wybranych problemów edukacyjnych.
Prezentacja multimedialna jest przygotowywanego przez studentów w grupach lub indywidualnie (na pierwszych zajęciach prowadząca informuje grupę o szczegółowych wymaganiach). Prezentacje multimedialne przygotowane przez studentów powinny liczyć ok. 16-20 slajdów.
Na 4-15 zajęciach ćwiczeniowych studenci będą prezentować rezultaty (15 minutowe wystąpienia – czas prezentacji ustalany jest na pierwszych zajęciach z każdą grupą i jest dostosowany do wielkości grupy) swojej pracy. Wszystkie prezentacje (wydruki) wraz z pisemnym omówieniem należy oddać prowadzącej zajęcia do 26 listopada (termin do uzgodnienia ze studentami). Każdy tydzień spóźnienia obniża ocenę o pół stopnia.
|