Umiejętność gry na szkolnych instrumentach perkusyjnych i flecie. Sprawność w wykonaniu wybranych utworów wokalnych oraz prezentacji muzyczno-ruchowych i tańca.
Poziom wykonania utworów wokalnych, instrumentalnych, muzyczno-ruchowych i tańca.
Utwór wokalny:
ndst (2,0) – student nie potrafi wykonać utwór wokalny z repertuaru dziecięcego (przedszkole, klasy I-III);
dst (3,0) – student wykonuje piosenkę z licznymi błędami intonacyjnymi i rytmicznymi oraz tekstowymi;
dst plus (3,5) – tekst piosenki jest w miarę opanowany, w warstwie muzycznej i wykonawczej pojawiają się liczne błędy intonacyjne i rytmiczne;
db (4,0) – tekst piosenki jest dobrze opanowany, warstwa rytmiczna poprawna z nielicznymi błędami, intonacja chwiejna, wykonanie ubogie w środki wyrazu artystycznego;
db plus (4,5) – tekst piosenki jest dobrze opanowany, warstwa rytmiczna i intonacyjna poprawna, wykonanie proste, ubogie w środki wyrazu artystycznego;
bdb (5,0) - tekst piosenki jest bardzo dobrze opanowany, warstwa rytmiczna i intonacyjna prawidłowe, wykonanie poprawne z użyciem bogatych środków wyrazu artystycznego (dynamika, agogika, artykulacja, barwa dźwięku, ekspresja itp.).
Utwór instrumentalny:
ndst (2,0) – student nie potrafi wykonać utworu instrumentalnego;
dst (3,0) – student wykonuje utwór instrumentalny z licznymi błędami intonacyjnymi i rytmicznymi, opanowanie utworu fragmentaryczne;
dst plus (3,5) – utwór instrumentalny jest w większości opanowany, w warstwie muzycznej i wykonawczej pojawiają się liczne błędy intonacyjne i rytmiczne;
db (4,0) – utwór instrumentalny jest dobrze opanowany, warstwa rytmiczna z nielicznymi błędami, intonacja chwiejna, wykonanie ubogie w środki wyrazu artystycznego;
db plus (4,5) – utwór instrumentalny jest dobrze opanowany, warstwa rytmiczna i intonacyjna poprawna, wykonanie proste, ubogie w środki wyrazu artystycznego;
bdb (5,0) - utwór instrumentalny jest bardzo dobrze opanowany, warstwa rytmiczna i intonacyjna prawidłowe, wykonanie poprawne z użyciem bogatych środków wyrazu artystycznego (dynamika, agogika, artykulacja, barwa dźwięku, ekspresja itp.).
Utwór taneczny:
ndst (2,0) – student nie potrafi wykonać utworu tanecznego;
dst (3,0) – student wykonuje utwór taneczny z licznymi błędami w warstwie rytmicznej, kroków i figur tanecznych, opanowanie utworu i wykonanie fragmentaryczne;
dst plus (3,5) – utwór taneczny jest w większości opanowany, w warstwie muzycznej i wykonawczej pojawiają się liczne błędy rytmicznego poruszania się, realizacji kroków i figur oraz postawy (prezencji) i wyrazu artystycznego;
db (4,0) – utwór taneczny jest dobrze opanowany, warstwa rytmiczna z nielicznymi błędami, realizacja kroków i figur prawidłowe, wykonanie ubogie w środki wyrazu artystycznego;
db plus (4,5) – utwór taneczny jest dobrze opanowany, warstwa rytmiczna i ruchowa poprawna, wykonanie proste, ubogie w środki wyrazu artystycznego;
bdb (5,0) - utwór taneczny jest bardzo dobrze opanowany, warstwa rytmiczna i ruchowa prawidłowa, wykonanie poprawne z użyciem bogatych środków wyrazu artystycznego.
Poprawność przygotowania i prezentacji rozwiązania metodycznego w wybranej formie aktywności muzycznej (śpiewie i rytmicznej mowie, ruchu z muzyką i tańcu, gry na szkolnych instrumentach muzycznych, tworzeniu muzyki, aktywnym słuchaniu muzyki).
bdb – przedstawiony temat ćwiczenia właściwy zagadnieniom ukazującym wybraną formę aktywności muzycznej, swobodne poruszanie się po opracowanym materiale muzycznym i metodycznym, duże zaangażowanie w prezentacji przygotowanego materiału, zgromadzenie i użycie ciekawych środków dydaktycznych.
db+ - przedstawiony temat ćwiczenia właściwy zagadnieniom ukazującym wybraną formę aktywności muzycznej, swobodne poruszanie się po opracowanym materiale muzycznym i metodycznym, zgromadzenie i użycie ciekawych środków dydaktycznych.
db - przedstawiony temat ćwiczenia dobrze ukazuje wybraną formę aktywności muzycznej, w miarę swobodne poruszanie się po opracowanym materiale muzycznym i metodycznym, zgromadzenie i użycie różnych środków dydaktycznych.
dst+ - przedstawiony temat ćwiczenia w większości ukazuje wybraną formę aktywności muzycznej, trudności w poruszaniu się po opracowanym materiale muzycznym i metodycznym, zgromadzenie skromnych środków dydaktycznych.
dst - przedstawiony temat ćwiczenia z trudem ukazuje wybraną formę aktywności muzycznej, trudności w poruszaniu się po opracowanym materiale muzycznym i metodycznym, zgromadzenie skromnych środków dydaktycznych, wyraźne braki warsztatowe i metodyczne.
ndst – brak przygotowanego tematu ukazującego wybrana formę aktywności muzycznej.
|