Pracownia specjalizacyjna II w Katedrze Mikrobiologii 01-BT-S2-2BT-04.MIK
Laboratorium (L)
semestr letni 2018/2019
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 120 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||
Literatura: |
Piśmiennictwo polskie i angielskojęzyczne dotyczące tematyki pracy magisterskiej oraz metod badawczych stosowanych przez studenta. Piśmiennictwo zalecane indywidualnie z zakresu studiowanego tematu oraz dotyczące metod badawczych niezbędnych w jego realizacji. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena ciągła umiejętności praktycznych: Bardzo dobry: student rozumie celowość badanego problemu, umiejętnie wybiera odpowiednią literaturę, jest zaangażowany i kreatywny w rozwiązywaniu bieżących problemów, jest systematyczny, solidnie wykonuje i zna zasady stosowanych metod badawczych, bezbłędnie wykonuje obliczenia chemiczne, sporządza dokładną dokumentację, prawidłowo interpretuje wyniki, aktywnie uczestniczy w dyskusjach i dba o powierzone materiały i sprzęt laboratoryjny. Dobry: student rozumie celowość badanego problemu, umiejętnie wybiera odpowiednią literaturę, jest zaangażowany w rozwiązywanie bieżących problemów, jest systematyczny, solidnie wykonuje i zna zasady stosowanych metod badawczych, wykonuje z pomocą obliczenia chemiczne, poprawnie sporządza dokumentację, interpretuje wyniki z niewielką pomocą prowadzącego, uczestniczy w dyskusjach i dba o powierzone materiały i sprzęt laboratoryjny. Dostateczny: student potrzebuje dodatkowych wskazówek do wykonania konkretnych zadań i posługiwania się aparaturą, jest słabo zaangażowany w realizację zajęć, nie wykazuje aktywności podczas dyskusji, ma problemy z obliczeniami chemicznymi i sporządzaniem odczynników, z pomocą prowadzącego sporządza dokumentację i interpretuje wyniki, dba o powierzone materiały i sprzęt laboratoryjny. Niedostateczny: student nie rozumie sensu prowadzonych zadań, niedbale wykonuje powierzone mu zadania, nie prowadzi rzetelnej dokumentacji, nie potrafi analizować wyników i wyciągać wniosków. W czasie trwania zajęć prowadzący w sposób ciągły ocenia przygotowanie teoretyczne studenta do zajęć, jego aktywność i umiejętności praktyczne w laboratorium, przestrzeganie harmonogramu pracy, rzetelność wykonanych pomiarów, umiejętność wstępnego analizowania otrzymanych wyników i kreatywność w rozwiązywaniu problemów badawczych. Ocenie podlega również umiejętność i kultura pracy w zespole, bezpieczeństwo pracy oraz dbałość o bazę materiałowo-sprzętową. Zaliczenie końcowe/Sprawozdanie końcowe: Ocenie podlega treść sprawozdania, sposób zaprezentowania oraz dyskusja: Bardzo dobry: sprawozdanie jest kompletne, poprawne merytorycznie, wykonane starannie, zaprezentowane w dojrzały sposób, w wyznaczonym czasie, student aktywnie uczestniczy w dyskusji. Dobry: sprawozdanie jest kompletne, zawiera nieliczne błędy merytoryczne, wykonane starannie, zaprezentowane w poprawny sposób bez korzystania z notatek, w wyznaczonym czasie, student poprawnie odpowiada na pytania co świadczy o dobrej znajomości prezentowanego tematu. Dostateczny: sprawozdanie jest kompletne, zawiera nieliczne błędy merytoryczne, wykonane starannie, zaprezentowane z pomocą notatek, student słabo orientuje się w prezentowanym temacie. Niedostateczny: sprawozdanie jest niekompletne, zawiera błędy merytoryczne, wykonane niestarannie, student ma trudności z wygłoszeniem referatu, nie podejmuje dyskusji w prezentowanym temacie. Sprawozdanie końcowe student przygotowuje samodzielnie w postaci 10-minutowej prezentacji multimedialnej, które prezentuje promotorowi i opiekunowi pracy magisterskiej. |
||
Zakres tematów: |
Stawianie hipotez roboczych i projektowanie doświadczeń z zakresu realizowanych w Katedrze Mikrobiologii problemów badawczych: Analiza ekspresji wybranych genów bakteryjnych kodujących mechanizmy promowania wzrostu roślin w czasie fitoremediacji wspomaganej endofitami Reakcja zespołu mikroorganizmów glebowych na nanomateriały Próba izolacji pęcherzyków błony zewnętrznej (OMVs) endofitycznej bakterii Pseudomonas sp Wykorzystanie metod molekularnych do oceny liczebności i bioróżnorodności zespołów bakterii w glebie nawożonej osadem ściekowym Opanowanie metod badawczych, które stosowane będą do realizacji pracy magisterskiej. Przygotowywanie dokumentacji i wstępna weryfikacja otrzymanych wyników. |
||
Metody dydaktyczne: |
- ćwiczenie metod badawczych niezbędnych do zrealizowania własnego tematu badawczego - konstruowanie różnych wariantów modeli doświadczalnych - dyskusja na temat celów własnej pracy oraz formułowanie roboczych hipotez - gromadzenie, selekcjonowanie, segregowanie oraz przetwarzanie danych (własnych oraz pozyskanych z innych źródeł) - ćwiczenie statystycznego i graficznego opracowywania wyników - ćwiczenia w zakresie metod pracy w laboratorium -założenie i prowadzenie hodowli/ /uprawy - przygotowanie raportów i sprawozdania - dyskusja na temat treści oraz sposobu przygotowania raportów, sprawozdań i referatu |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każdy poniedziałek, 10:00 - 18:00,
sala sale KM |
Katarzyna Kasperkiewicz, Tomasz Płociniczak, Magdalena Noszczyńska, Piotr Siupka | 5/ |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Jagiellońska |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.