Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium -dyplomowy projekt arteterapeutyczny s. 1 06-AR-S1-12
seminarium (S) semestr zimowy 2018/2019

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 45
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Banks M., Materiały wizualne w badaniach jakościowych, Warszawa 2009

Carolan R., Models and paradigms of art research, „Art Therapy. Journal of the American Art Therapy Association”, 2001 nr 18 (4)

Fleck-Bangert R., O czym mówią rysunki dzieci. Dostrzeganie i rozumienie zawartych w nich znaków, Kielce 2002

Hornowski B., Badania nad rozwojem psychicznym dzieci i młodzieży na podstawie rysunku postaci ludzkiej, Wrocław - Warszawa – Kraków 1970

Kaja B., Zarys terapii dziecka, Bydgoszcz 1995

Kaplan F., Areas of inquiry for art therapy research, „Art Therapy. Journal of the American Art Therapy Association” 2001 nr 18 (3)

Karolak W., Kaczorowska B.(red.), Arteterapia. Od rozważań nad teorią do zastosowań praktycznych, Wydawnictwo Akademii Hum.-Ekonomicznej w Łodzi, Łódź 2011

Kępiński A., Poznanie chorego, posłowie Maria Orwid, Wydawnictwo Literackie, Kraków 2002

Krasoń K., Konieczna-Nowak L., Sztuka – terapia – poznanie. W stronę podejścia indywidualizującego w badaniach muzykoterapeutycznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2016

Malchiodi C. A. (red.), Arteterapia. Podręcznik, przekł. E. Bochenek, Harmonia Universalis, Gdańsk 2012

Metody badań jakościowych, red. N. K Denzin, Y. S. Lincoln, tom 1-2, Warszawa 2009

Stegemann T., Hitzeler M., Blotevogel M., Arteterapie dla dzieci i młodzieży. Muzykoterapia- choreoterapia – terapia sztuką, przekład E. Cieślik, Harmonia Universalis, Gdańsk 2013

Metody i kryteria oceniania:

analiza jakościowa etapów formułowania projektu, zwłaszcza w zakresie artystycznym, dokonana przez trzech promotorów: artystycznego (z ramienia ASP i AM) oraz naukowego (z ramienia UŚ)

Zakres tematów:

Zagadnienia poruszane podczas seminarium mają dwa pola tematyczne – pierwsze to konceptualizacja problematyki projektu, a w nim: sformułowanie zakresu działań terapeutycznych i artystycznych dla konkretnego - wybranego - adresata, ustalenie konstrukcji, struktury formalnej, ewentualnych metod badawczych oraz kwerenda literatury przedmiotowej

Metody dydaktyczne:

dyskusja, prezentacja z elementem interakcyjnym, burza mózgów

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Katarzyna Krasoń 14/14 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)