Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Etykieta zawodowa 06-ZZL-S1-WS1-EZ
Wykład (W) semestr zimowy 2019/2020

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Strona zajęć: http://el.us.edu.pl/wpip/course/view.php?id=94
Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Egzamin z modułu
Literatura:

Kamińska – Radomska, I. (2012). Kultura biznesu. Normy i formy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Kamińska – Radomska, I. (2003). Etykieta biznesu, czyli międzynarodowy język kurtuazji. Studio Emka.

Marx, E., (2000). Przełamywanie szoku kulturowego. Placet.

Pachter, B., (2008). Biznesowy savoir vivre. Wszystko co szanujący się biznesmen o etykiecie wiedzieć powinien. Warszawa: Onepress.

Pietkiewicz E., (1997). Przyjęcia w biznesie i nie tylko. Warszawa: CIM

Pietkiewicz E., (1998). Protokół dyplomatyczny. Warszawa: Wydawnictwo MSZ.

Pietkiewicz, E. (1997). Savoir – vivre dla każdego. Warszawa: Diogenes Świat Książki.

Uzupełniająca literatura:

Barcz J., Libera B. (2007). Urzędnik i biznesmen w środowisku międzynarodowym. Warszawa: ABC a Wolters Kluwer business.

Cialdini, R.B. ( 2000). Wywieranie wpływu na ludzi. Gdańsk: GWP.

Covey, S.R. (2006). 7 nawyków skutecznego działania. Poznań : Rebis Dom wydawniczy.

Ikanowicz C., Piekarski J. W. (2007) Protokół dyplomatyczny i dobre obyczaje.

Orłowski T. (2006). Protokół dyplomatyczny. Ceremoniał i etykieta. Warszawa : Polski Instytut Spraw Międzynarodowych.

Sutor J. (2003). Prawo dyplomatyczne i konsularne. Warszawa: LexisNexis.

Woźniak, B., (2011). O zachowaniu się przy stole. Olimp Media.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena końcowa jest wystawiana na podstawie napisanego przez studenta testu wiedzy zawierającego pytania otwarte.

Ocena końcowa jest wystawiana na podstawie napisanego przez studenta testu wiedzy.

Punktacja i oceny:

4,0-3,75 pkt - ocena 5,0

3,5-3,25 pkt - ocena 4,5

3,0-2,75 pkt - ocena 4,0

2,5-2,25 pkt - ocena 3,5

2,0-1,75 pkt - ocena 3,0

Zakres tematów:

1. Czym jest etykieta zawodowa (biznesu)?

2. Fizyczny wizerunek pracownika jako element etykiety zawodowej.

3. Cechy psychospołeczne pracownika jako element etykiety zawodowej.

4. Zasady proksemiki.

5. Mowa niewerbalna – postawy ciała, kontakt wzrokowy, zachowania pożądane i zakazane.

6. Zasady przedstawiania się w relacjach zawodowych.

7. Zasady precedencji w relacjach zawodowych.

8. Powitanie – zasady i podstawowe błędy.

9. Zasady zapamiętywania nazwisk.

10. Karty wizytowe – wymogi oraz zasady wręczania.

11. Rozmowy telefoniczne – zasady i podstawowe błędy.

12. Korespondencja tradycyjna i internetowa.

14. Dress code w biznesie – główne zasady i typy.

Metody dydaktyczne:

Zajęcia są prowadzone w formie interaktywnego wykładu.

W trakcie zajęć wykorzystano zasady prawa autorskiego.

W prowadzonych zajęciach skorzystano z programu Flip Builder.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co druga środa (parzyste), 11:30 - 13:00, sala 28
Monika Żak 50/55 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11)
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)