Etykieta zawodowa [06-ZZL-S1-WS1-EZ]
semestr zimowy 2019/2020
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Etykieta zawodowa [06-ZZL-S1-WS1-EZ] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
co druga środa (parzyste), 11:30 - 13:00
sala 28 Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 50 |
Limit miejsc: | 55 |
Zaliczenie: | Egzamin z modułu |
Prowadzący: | Monika Żak |
Literatura: |
Kamińska – Radomska, I. (2012). Kultura biznesu. Normy i formy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Kamińska – Radomska, I. (2003). Etykieta biznesu, czyli międzynarodowy język kurtuazji. Studio Emka. Marx, E., (2000). Przełamywanie szoku kulturowego. Placet. Pachter, B., (2008). Biznesowy savoir vivre. Wszystko co szanujący się biznesmen o etykiecie wiedzieć powinien. Warszawa: Onepress. Pietkiewicz E., (1997). Przyjęcia w biznesie i nie tylko. Warszawa: CIM Pietkiewicz E., (1998). Protokół dyplomatyczny. Warszawa: Wydawnictwo MSZ. Pietkiewicz, E. (1997). Savoir – vivre dla każdego. Warszawa: Diogenes Świat Książki. Uzupełniająca literatura: Barcz J., Libera B. (2007). Urzędnik i biznesmen w środowisku międzynarodowym. Warszawa: ABC a Wolters Kluwer business. Cialdini, R.B. ( 2000). Wywieranie wpływu na ludzi. Gdańsk: GWP. Covey, S.R. (2006). 7 nawyków skutecznego działania. Poznań : Rebis Dom wydawniczy. Ikanowicz C., Piekarski J. W. (2007) Protokół dyplomatyczny i dobre obyczaje. Orłowski T. (2006). Protokół dyplomatyczny. Ceremoniał i etykieta. Warszawa : Polski Instytut Spraw Międzynarodowych. Sutor J. (2003). Prawo dyplomatyczne i konsularne. Warszawa: LexisNexis. Woźniak, B., (2011). O zachowaniu się przy stole. Olimp Media. |
Zakres tematów: |
1. Czym jest etykieta zawodowa (biznesu)? 2. Fizyczny wizerunek pracownika jako element etykiety zawodowej. 3. Cechy psychospołeczne pracownika jako element etykiety zawodowej. 4. Zasady proksemiki. 5. Mowa niewerbalna – postawy ciała, kontakt wzrokowy, zachowania pożądane i zakazane. 6. Zasady przedstawiania się w relacjach zawodowych. 7. Zasady precedencji w relacjach zawodowych. 8. Powitanie – zasady i podstawowe błędy. 9. Zasady zapamiętywania nazwisk. 10. Karty wizytowe – wymogi oraz zasady wręczania. 11. Rozmowy telefoniczne – zasady i podstawowe błędy. 12. Korespondencja tradycyjna i internetowa. 14. Dress code w biznesie – główne zasady i typy. |
Metody dydaktyczne: |
Wykłady interaktywne z wykorzystaniem przykładów. W trakcie zajęć wykorzystano zasady prawa autorskiego. W prowadzonych zajęciach skorzystano z programu Flip Builder. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa jest wystawiana na podstawie napisanego przez studenta testu wiedzy. Punktacja i oceny: 4,0-3,75 pkt - ocena 5,0 3,5-3,25 pkt - ocena 4,5 3,0-2,75 pkt - ocena 4,0 2,5-2,25 pkt - ocena 3,5 2,0-1,75 pkt - ocena 3,0 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.