Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Etykieta zawodowa [06-ZZL-S1-WS1-EZ] semestr zimowy 2019/2020
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Etykieta zawodowa [06-ZZL-S1-WS1-EZ]
Zajęcia: semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co druga środa (parzyste), 11:30 - 13:00
sala 28
Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 50
Limit miejsc: 55
Zaliczenie: Egzamin z modułu
Prowadzący: Monika Żak
Literatura:

Kamińska – Radomska, I. (2012). Kultura biznesu. Normy i formy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Kamińska – Radomska, I. (2003). Etykieta biznesu, czyli międzynarodowy język kurtuazji. Studio Emka.

Marx, E., (2000). Przełamywanie szoku kulturowego. Placet.

Pachter, B., (2008). Biznesowy savoir vivre. Wszystko co szanujący się biznesmen o etykiecie wiedzieć powinien. Warszawa: Onepress.

Pietkiewicz E., (1997). Przyjęcia w biznesie i nie tylko. Warszawa: CIM

Pietkiewicz E., (1998). Protokół dyplomatyczny. Warszawa: Wydawnictwo MSZ.

Pietkiewicz, E. (1997). Savoir – vivre dla każdego. Warszawa: Diogenes Świat Książki.

Uzupełniająca literatura:

Barcz J., Libera B. (2007). Urzędnik i biznesmen w środowisku międzynarodowym. Warszawa: ABC a Wolters Kluwer business.

Cialdini, R.B. ( 2000). Wywieranie wpływu na ludzi. Gdańsk: GWP.

Covey, S.R. (2006). 7 nawyków skutecznego działania. Poznań : Rebis Dom wydawniczy.

Ikanowicz C., Piekarski J. W. (2007) Protokół dyplomatyczny i dobre obyczaje.

Orłowski T. (2006). Protokół dyplomatyczny. Ceremoniał i etykieta. Warszawa : Polski Instytut Spraw Międzynarodowych.

Sutor J. (2003). Prawo dyplomatyczne i konsularne. Warszawa: LexisNexis.

Woźniak, B., (2011). O zachowaniu się przy stole. Olimp Media.

Zakres tematów:

1. Czym jest etykieta zawodowa (biznesu)?

2. Fizyczny wizerunek pracownika jako element etykiety zawodowej.

3. Cechy psychospołeczne pracownika jako element etykiety zawodowej.

4. Zasady proksemiki.

5. Mowa niewerbalna – postawy ciała, kontakt wzrokowy, zachowania pożądane i zakazane.

6. Zasady przedstawiania się w relacjach zawodowych.

7. Zasady precedencji w relacjach zawodowych.

8. Powitanie – zasady i podstawowe błędy.

9. Zasady zapamiętywania nazwisk.

10. Karty wizytowe – wymogi oraz zasady wręczania.

11. Rozmowy telefoniczne – zasady i podstawowe błędy.

12. Korespondencja tradycyjna i internetowa.

14. Dress code w biznesie – główne zasady i typy.

Metody dydaktyczne:

Wykłady interaktywne z wykorzystaniem przykładów.

W trakcie zajęć wykorzystano zasady prawa autorskiego.

W prowadzonych zajęciach skorzystano z programu Flip Builder.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena końcowa jest wystawiana na podstawie napisanego przez studenta testu wiedzy.

Punktacja i oceny:

4,0-3,75 pkt - ocena 5,0

3,5-3,25 pkt - ocena 4,5

3,0-2,75 pkt - ocena 4,0

2,5-2,25 pkt - ocena 3,5

2,0-1,75 pkt - ocena 3,0

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)