Ocenianie ciągłe:
Ocena stopnia przygotowania do zajęć na podstawie testów cząstkowych śródsemestralnych oraz aktywności na zajęciach.
Ocena przygotowania do zajęć i aktywności studentów na zajęciach dokonywana na koniec zajęć w formie karty oceny z zajęć (dokument wewnętrzny prowadzącego).
Ocena kształtująca:
Ocena zadań domowych.
Nieprzygotowanie zadania lub jego niepoprawne wykonanie oznacza ocenę niedostateczną. Końcową ocenę kształtującą daje średnia ze wszystkich przygotowanych zadań w ciągu semestru.
Ocena podsumowująca:
kolokwium zaliczeniowe weryfikujące stopień przyswojenia przez studenta wymaganej wiedzy na poziomie biegłości A1 ESKOJ obejmujący wypowiedź monologową na zadany temat i/lub dialog i/lub zwięzły opis i/lub wypowiedź argumentacyjną.
Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na kolokwium skutkuje oceną niedostateczną. Ocenę niedostateczną z kolokwium można poprawiać tylko raz.
Kryteria oceny wypowiedzi ustnych:
5 – student posługuje się szerokim zakresem struktur leksykalno-gramatycznych, nie popełnia błędów (leksykalnych i/lub w wymowie) lub są one bardzo sporadyczne i nie zakłócają komunikacji; wypowiada się swobodnie i adekwatnie do zadanego tematu oraz sytuacji komunikacyjnej; formułując wypowiedź bardzo rzadko stosuje słowa oraz struktury o wysokim stopniu pospolitości; w wypowiedzi nie występują pauzy lub występują nieliczne pauzy (czasem nienaturalne), ale nie zakłócają odbioru komunikatu;
4+ - student posługuje się stosunkowo szerokim zakresem struktur leksykalno-gramatycznych, popełnia sporadyczne błędy (leksykalne i/lub w wymowie) niezakłócające komunikacji; wypowiada się zazwyczaj swobodnie i adekwatnie do zadanego tematu oraz sytuacji komunikacyjnej; formułując wypowiedź rzadko stosuje słowa oraz struktury o wysokim stopniu pospolitości; w wypowiedzi występują nieliczne pauzy (czasem nienaturalne), ale najczęściej nie zakłócają odbioru komunikatu;
4 – student posługuje się zadowalającym zakresem struktur leksykalno-gramatycznych, popełnia błędy (leksykalne i/lub w wymowie), jednak najczęściej nie zakłócają one komunikacji; wypowiada się dość swobodnie i zazwyczaj adekwatnie do zadanego tematu oraz sytuacji komunikacyjnej; formułując wypowiedź stosuje słowa oraz struktury o wysokim stopniu pospolitości; w wypowiedzi występują pauzy (często nienaturalne), które sporadycznie zakłócają odbiór komunikatu;
3+ - student posługuje się ograniczonym zakresem struktur leksykalno-gramatycznych, popełnia stosunkowo liczne błędy (leksykalne i/lub w wymowie), czasami zakłócające komunikację; wypowiada się z problemami i czasem nieadekwatnie do zadanego tematu oraz sytuacji komunikacyjnej; formułując wypowiedź stosuje słowa oraz struktury o bardzo wysokim stopniu pospolitości; w wypowiedzi występują bardzo liczne nienaturalne pauzy, które niejednokrotnie zakłócają odbiór komunikatu;
3 – student posługuje się bardzo ograniczonym zakresem struktur leksykalno-gramatycznych, popełnia liczne błędy (leksykalne i/lub w wymowie), najczęściej zakłócające komunikację; wypowiada się z licznymi problemami i bardzo często nieadekwatnie do zadanego tematu oraz sytuacji komunikacyjnej; formułując wypowiedź stosuje niemal wyłącznie słowa oraz struktury o bardzo wysokim stopniu pospolitości; w wypowiedzi występują bardzo liczne nienaturalne pauzy, które niejednokrotnie znacząco zakłócają odbiór komunikatu;
2 – student posługuje się wyjątkowo ograniczonym zakresem struktur leksykalno-gramatycznych, popełnia bardzo liczne błędy (leksykalne i/lub w wymowie), znacząco zakłócające komunikację lub ją uniemożliwiające; wypowiada się z bardzo licznymi problemami i bardzo często nieadekwatnie do zadanego tematu oraz sytuacji komunikacyjnej; formułując wypowiedź stosuje wyłącznie słowa oraz struktury o bardzo wysokim stopniu pospolitości; w wypowiedzi występują bardzo liczne pauzy, które zawsze znacząco zakłócają odbiór komunikatu lub go uniemożliwiają;
lub
- student nie wypowiada się lub jego wypowiedź jest całkowicie niekomunikatywna;
Kryteria oceny testów leksykalnych – zgodnie ze skalą ocen:
65%-70% dst
71%-76% dst+
77%-83% db
84%-90% db+
91%-100% bdb
Kryteria oceny aktywności:
Wysoki stopień zaangażowania i aktywności na zajęciach – 5
Umiarkowany stopień zaangażowania i aktywności na zajęciach – 4
Niski stopień zaangażowania i aktywności na zajęciach – 3
Sytuacje niejednoznaczne - +/- pół oceny
Kryteria oceny prezentacji:
- zgodność pracy z tematem (5 pkt.),
- poziom i poprawność stosowanej leksyki, błędy leksykalne (5 pkt.),
- poziom i poprawność stosowanych struktur gramatycznych, błędy gramatyczne i ortograficzne (5 pkt.),
- ogólny styl i kompozycja prezentacji (5 pkt.),
Skala ocen:
65%-70% dst
71%-76% dst+
77%-83% db
84%-90% db+
91%-100% bdb
Kryteria oceny testów leksykalnych – zgodnie ze skalą ocen:
65%-70% dst
71%-76% dst+
77%-83% db
84%-90% db+
91%-100% bdb
|