Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka I-go języka kier. 3 - Konwersacja W1-FSKZ-S1-PN1J3K
Ćwiczenia (C) semestr zimowy 2021/2022

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Literatura wskazana w sylabusie, odrębna dla każdej z grup.

Metody i kryteria oceniania:

Ocenianie ciągłe:

Ocena stopnia przygotowania do zajęć na podstawie testów cząstkowych śródsemestralnych oraz aktywności na zajęciach.

Ocena przygotowania do zajęć i aktywności studentów na zajęciach dokonywana na koniec zajęć w formie karty oceny z zajęć (dokument wewnętrzny prowadzącego).

Ocena kształtująca:

Ocena zadań domowych.

Nieprzygotowanie zadania lub jego niepoprawne wykonanie oznacza ocenę niedostateczną. Końcową ocenę kształtującą daje średnia ze wszystkich przygotowanych zadań w ciągu semestru.

Ocena podsumowująca:

kolokwium zaliczeniowe weryfikujące stopień przyswojenia przez studenta wymaganej wiedzy na poziomie biegłości A1 ESKOJ obejmujący wypowiedź monologową na zadany temat i/lub dialog i/lub zwięzły opis i/lub wypowiedź argumentacyjną.

Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na kolokwium skutkuje oceną niedostateczną. Ocenę niedostateczną z kolokwium można poprawiać tylko raz.

Kryteria oceny wypowiedzi ustnych:

5 – student posługuje się szerokim zakresem struktur leksykalno-gramatycznych, nie popełnia błędów (leksykalnych i/lub w wymowie) lub są one bardzo sporadyczne i nie zakłócają komunikacji; wypowiada się swobodnie i adekwatnie do zadanego tematu oraz sytuacji komunikacyjnej; formułując wypowiedź bardzo rzadko stosuje słowa oraz struktury o wysokim stopniu pospolitości; w wypowiedzi nie występują pauzy lub występują nieliczne pauzy (czasem nienaturalne), ale nie zakłócają odbioru komunikatu;

4+ - student posługuje się stosunkowo szerokim zakresem struktur leksykalno-gramatycznych, popełnia sporadyczne błędy (leksykalne i/lub w wymowie) niezakłócające komunikacji; wypowiada się zazwyczaj swobodnie i adekwatnie do zadanego tematu oraz sytuacji komunikacyjnej; formułując wypowiedź rzadko stosuje słowa oraz struktury o wysokim stopniu pospolitości; w wypowiedzi występują nieliczne pauzy (czasem nienaturalne), ale najczęściej nie zakłócają odbioru komunikatu;

4 – student posługuje się zadowalającym zakresem struktur leksykalno-gramatycznych, popełnia błędy (leksykalne i/lub w wymowie), jednak najczęściej nie zakłócają one komunikacji; wypowiada się dość swobodnie i zazwyczaj adekwatnie do zadanego tematu oraz sytuacji komunikacyjnej; formułując wypowiedź stosuje słowa oraz struktury o wysokim stopniu pospolitości; w wypowiedzi występują pauzy (często nienaturalne), które sporadycznie zakłócają odbiór komunikatu;

3+ - student posługuje się ograniczonym zakresem struktur leksykalno-gramatycznych, popełnia stosunkowo liczne błędy (leksykalne i/lub w wymowie), czasami zakłócające komunikację; wypowiada się z problemami i czasem nieadekwatnie do zadanego tematu oraz sytuacji komunikacyjnej; formułując wypowiedź stosuje słowa oraz struktury o bardzo wysokim stopniu pospolitości; w wypowiedzi występują bardzo liczne nienaturalne pauzy, które niejednokrotnie zakłócają odbiór komunikatu;

3 – student posługuje się bardzo ograniczonym zakresem struktur leksykalno-gramatycznych, popełnia liczne błędy (leksykalne i/lub w wymowie), najczęściej zakłócające komunikację; wypowiada się z licznymi problemami i bardzo często nieadekwatnie do zadanego tematu oraz sytuacji komunikacyjnej; formułując wypowiedź stosuje niemal wyłącznie słowa oraz struktury o bardzo wysokim stopniu pospolitości; w wypowiedzi występują bardzo liczne nienaturalne pauzy, które niejednokrotnie znacząco zakłócają odbiór komunikatu;

2 – student posługuje się wyjątkowo ograniczonym zakresem struktur leksykalno-gramatycznych, popełnia bardzo liczne błędy (leksykalne i/lub w wymowie), znacząco zakłócające komunikację lub ją uniemożliwiające; wypowiada się z bardzo licznymi problemami i bardzo często nieadekwatnie do zadanego tematu oraz sytuacji komunikacyjnej; formułując wypowiedź stosuje wyłącznie słowa oraz struktury o bardzo wysokim stopniu pospolitości; w wypowiedzi występują bardzo liczne pauzy, które zawsze znacząco zakłócają odbiór komunikatu lub go uniemożliwiają;

lub

- student nie wypowiada się lub jego wypowiedź jest całkowicie niekomunikatywna;

Kryteria oceny testów leksykalnych – zgodnie ze skalą ocen:

65%-70% dst

71%-76% dst+

77%-83% db

84%-90% db+

91%-100% bdb

Kryteria oceny aktywności:

Wysoki stopień zaangażowania i aktywności na zajęciach – 5

Umiarkowany stopień zaangażowania i aktywności na zajęciach – 4

Niski stopień zaangażowania i aktywności na zajęciach – 3

Sytuacje niejednoznaczne - +/- pół oceny

Kryteria oceny prezentacji:

- zgodność pracy z tematem (5 pkt.),

- poziom i poprawność stosowanej leksyki, błędy leksykalne (5 pkt.),

- poziom i poprawność stosowanych struktur gramatycznych, błędy gramatyczne i ortograficzne (5 pkt.),

- ogólny styl i kompozycja prezentacji (5 pkt.),

Skala ocen:

65%-70% dst

71%-76% dst+

77%-83% db

84%-90% db+

91%-100% bdb

Kryteria oceny testów leksykalnych – zgodnie ze skalą ocen:

65%-70% dst

71%-76% dst+

77%-83% db

84%-90% db+

91%-100% bdb

Zakres tematów:

Wskazany w sylabusie; odrębny dla każdej z grup, zgodny z opisem modułu.

Metody dydaktyczne:

1. podające: objaśnienie, wyjaśnienie, opis, opowiadanie

2. praktyczne: dyskusja, symulacja

3. aktywizujące: burza mózgów, inscenizacja, metoda sytuacyjna

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każda środa, 8:00 - 9:30, sala 1.19
Lenka Vavrova 10/15 szczegóły
2 każda środa, 13:45 - 15:15, sala 1.19
Marijana Roscic 8/15 szczegóły
3 każdy wtorek, 9:45 - 11:15, sala 3.62
Srdan Papic 4/15 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5)
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)