Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praca asystenta rodziny - interwencja kryzysowa W7-R2-010
Ćwiczenia (C) semestr letni 2020/2021

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 20
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

PODRĘCZNIK

Trempała J. (red.) (2011) Psychologia rozwoju człowieka. Podręcznik akademicki. Warszawa: PWN.

8 OKRESÓW ROZWOJOWYCH

Rozdział II. Rozwój psychiczny człowieka w poszczególnych okresach życia:

1) Okres prenatalny (podr. 6), s. 147-171,

2) Wczesne dzieciństwo (podr. 7), s. 172-201,

3) Średnie dzieciństwo – wiek przedszkolny (podr. 8), s. 202-233,

4) Wspomaganie rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną (podr. 20), s. 433-445,

5) Średnie dzieciństwo – młodszy wiek szkolny (podr. 9), s. 234-258,

6) Dorastanie (podr. 10), s. 259-287,

7) Wspomaganie młodzieży w procesie rozwoju (podr. 18), s. 407-418,

8) Wczesna dorosłość (podr. 11), s. 287-311,

9) Średnia dorosłość (podr. 12), s. 312-325,

10) Późna dorosłość (podr. 13), s. 326-348.

Metody i kryteria oceniania:

Do metod oceny na ćwiczeniach należą:

1. Ocena aktywności studenta podczas zajęć.

2. Oceny cząstkowe ze zdanych kolokwiów semestralnych dotyczące poszczególnych 10 okresów rozwojowych człowieka.

Dodatkowo (nie w każdym cyklu): Rozwiązywanie studiów przypadku. Ocena przygotowania prezentacji multimedialnej. Ocena przeprowadzenia wywiadu diagnostycznego. Ocena eseju.

Zakres tematów:

1. Okres prenatalny.

2. Wczesne dzieciństwo.

3. Średnie dzieciństwo – wiek przedszkolny.

4. Średnie dzieciństwo – młodszy wiek szkolny.

5. Dorastanie.

6. Wczesna dorosłość.

7. Średnia dorosłość.

8. Późna dorosłość.

9. Wspomaganie młodzieży w procesie rozwoju.

10. Wspomaganie rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną.

Metody dydaktyczne:

Do metod obowiązujących we wszystkich cyklach dydaktycznych należą: (1) Krótkie wprowadzenia teoretyczne na podstawie przeczytanej przez studentów lektury; (2) Kolokwium (krótkie) z zadanego i przeczytanego materiału; (3) Odpowiedź na pytania ) z zadanego i przeczytanego materiału; (4) Praca w grupach z zadanego i przeczytanego materiału; (5) Dyskusja; (6) Przygotowanie studium przypadku wg podanych wskazówek.

Do wyboru w zależności od cyklu dydaktycznego: przygotowanie prezentacji multimedialnej, przeprowadzenie wywiadu diagnostycznego, przeczytanie lektury uzupełniającej i napisanie eseju.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy czwartek, 11:30 - 13:00, sala Zajęcia zdalne
Monika Kornaszewska-Polak 14/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Zdalny
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)