Praca asystenta rodziny - interwencja kryzysowa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W7-R2-010 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praca asystenta rodziny - interwencja kryzysowa |
Jednostka: | Wydział Teologiczny |
Grupy: |
Przedmioty dla nauk o rodzinie II stopnia - 2 semestr |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ W
C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Kornaszewska-Polak | |
Prowadzący grup: | Monika Kornaszewska-Polak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Moduł składa się z wykładu i ćwiczeń, które są rozliczane osobno. W zależności od cyklu nauczania prowadzą go dwaj wykładowcy lub jeden wykładowca. Wówczas każdy z nich ustala własne kryteria zaliczenia przedmiotu (zazwyczaj ocenione w punktach). Łącznie na moduł składa się 100 punktów, po 50 punktów na wykład oraz 50 na ćwiczenia. Kryteria ocen: 100 - 93 Ocena bardzo dobra (5) oznacza wyjątkowe zdolności w danej dziedzinie i wyjątkowy poziom wykonania zadań przez studenta. 92 - 85 Ocena dobra plus oznacza (4+), dla dowolnej kombinacji powodów, że student okazuje znacząco bardziej efektywne opanowanie materiału i wykonanie zadań niż jest to oczekiwane w trakcie kursu. 84 - 77 Ocena dobra (4) oznacza, że student w opinii prowadzącego wykazuje wymagany poziom znajomości materiału oraz wykonania zadań. 76 - 68 Ocena dostateczna plus (3+) oznacza, że student opanował materiał w wymaganym stopniu oraz zrealizował zadania na wymaganym poziomie jednak w niektórych obszarach wykazuje niedociągnięcia. 67 - 60 Ocena dostateczna (3) oznacza minimalny poziom opanowania wiedzy i wykonania zadań. Poniżej 60 Ocena niedostateczna (2) oznacza niepowodzenie w uzyskaniu znajomości istotnych treści i wykonaniu zadań, potrzebna jest konieczność powtórnego zapoznanie się z materiałem. |
|
Pełny opis: |
Celem kształcenia jest zapoznanie studentów z psychologią rozwoju człowieka jako nauką, jej podstawową terminologią i metodologią oraz psychologicznymi koncepcjami rozwoju. Kształtowanie umiejętności rozumienia czynników warunkujących rozwój człowieka: egzogennych, endogennych, determinantów rodzinnych i społecznych oraz mechanizmów zaburzających prawidłowy rozwój. Dodatkowym celem jest kształtowanie umiejętności modyfikowania zachowań ludzkich pod wpływem zadań rozwojowych, wspomagania rozwoju uczestników kontaktu pedagogicznego, właściwego zaspokajania potrzeb rozwojowych dzieci i młodzieży w różnych środowiskach wychowawczych. |
|
Uwagi: |
W każdym cyklu nauczania proszę śledzić, kto prowadzi przedmiot i podążać za jego wskazówkami dydaktycznymi. W systemie USOS otrzymacie Państwo końcową ocenę z modułu, która jest uśrednioną oceną z wykładu i ćwiczeń. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT C
ŚR CZ W
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Kornaszewska-Polak | |
Prowadzący grup: | Monika Kornaszewska-Polak, Magdalena Skwarek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Moduł składa się z wykładu i ćwiczeń, które są rozliczane osobno. W zależności od cyklu nauczania prowadzą go dwaj wykładowcy lub jeden wykładowca. Wówczas każdy z nich ustala własne kryteria zaliczenia przedmiotu (zazwyczaj ocenione w punktach). Łącznie na moduł składa się 100 punktów, po 50 punktów na wykład oraz 50 na ćwiczenia. Kryteria ocen: 100 - 93 Ocena bardzo dobra (5) oznacza wyjątkowe zdolności w danej dziedzinie i wyjątkowy poziom wykonania zadań przez studenta. 92 - 85 Ocena dobra plus oznacza (4+), dla dowolnej kombinacji powodów, że student okazuje znacząco bardziej efektywne opanowanie materiału i wykonanie zadań niż jest to oczekiwane w trakcie kursu. 84 - 77 Ocena dobra (4) oznacza, że student w opinii prowadzącego wykazuje wymagany poziom znajomości materiału oraz wykonania zadań. 76 - 68 Ocena dostateczna plus (3+) oznacza, że student opanował materiał w wymaganym stopniu oraz zrealizował zadania na wymaganym poziomie jednak w niektórych obszarach wykazuje niedociągnięcia. 67 - 60 Ocena dostateczna (3) oznacza minimalny poziom opanowania wiedzy i wykonania zadań. Poniżej 60 Ocena niedostateczna (2) oznacza niepowodzenie w uzyskaniu znajomości istotnych treści i wykonaniu zadań, potrzebna jest konieczność powtórnego zapoznanie się z materiałem. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z tematyką interwencji kryzysowej, której elementy występują w pracy asystenta rodziny. Na przedmiocie zostanie przekazana wiedza dotycząca doświadczania kryzysu przez jednostkę i rodzinę oraz sposobów interweniowania asystenta w trudnych sytuacjach rodzinnych. W trakcie zajęć student rozwinie kompetencje w oparciu o modele pracy i strategie interwencji w odniesieniu do pomocy psychologicznej, wsparcia terapeutycznego oraz wspierania poszczególnych członków rodziny przy wychodzeniu z kryzysu. W trakcie zajęć praktycznych student rozwinie umiejętności podejmowania działań wobec dzieci objętych opieką zastępczą i instytucjonalną. |
|
Uwagi: |
W każdym cyklu nauczania proszę śledzić, kto prowadzi przedmiot i podążać za jego wskazówkami dydaktycznymi. W systemie USOS otrzymacie Państwo końcową ocenę z modułu, która jest uśrednioną oceną z wykładu i ćwiczeń. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.